تعمیر دستگاه کپی

تعمیر دستگاه کپی در امدادکار، در کارگاهی مجهز و به شکل تخصصی انجام می شود. در این مقاله ضمن بررسی برخی مشکلات فتوکپی و نحوه برطرف کردن آنها، روند تعمیر دستگاه کپی را بررسی می کنیم. حتما تا کنون با مشکلات مختلفی در عملکرد دستگاه فتوکپی مواجه شده اید. مثلا کیفیت چاپ کاهش پیدا کرده یا برگه رنگ و نور کافی نداشته و یا مشکلات دیگری که با راه حل های ساده و ابتدایی برطرف نشده اند.

در این شرایط بهتر است عیب یابی و تعمیر دستگاه کپی را به تکنسین های مجرب و دوره دیده محول کنید تا ایراد دستگاه به نحو احسن شناسایی و برطرف شود. گاها دیده شده که قطعات در مراکز غیر معتبر به درستی تعمیر نشده اند و مشکلات بیشتری گریبان گیر کاربران و دستگاه شده است. همکاران ما در امدادکار برای ارائه تخصصی ترین خدمات تعمیر فتوکپی در برندهای کونیکا مینولتا، ریکو، اچ پی، کانن و … در خدمت شما هستند.

تعمیر دستگاه کپی

تعمیرات دستگاه کپی در محل  

شما می توانید بدون مراجعه حضوری یا هرگونه اقدام برای جابجایی دستگاه کپی خود، خدمات تعمیر تخصصی تعمیرات فتوکپی را دریافت کنید. اگر شرایط مراجعه به تعمیرگاه را ندارید، می توانید از خدمات سرویس در محل دستگاه کپی بهره مند شوید. پس از تماس با امدادکار و ثبت درخواست سرویس در محل، یک تیم مجرب و حرفه ای به محل مورد نظر شما اعزام شده و با انجام اقدامات تعمیراتی لازم، مشکل دستگاه ها را برطرف می کنند. تعمیر فتوکپی در محل به شما این امکان را می دهد که دیگر نیازی به جابجا کردن دستگاه نداشته باشید. به این ترتیب، مشکلات و دردسرهای این فرایند از دوش شما حذف شده و احتمال ضربه خوردن و آسیب دیدگی بیشتر دستگاه نیز به حداقل می رسد.

تعمیر دستگاه فتوکپی در تهران

تعمیر دستگاه کپی در تهران، توسط مرکز تخصصی تعمیرات کپی در امدادکار در اقصی نقاط این شهر انجام می شود. فرقی ندارد که ساکن کدام یک از مناطق تهران هستید؛ در صورت نیاز به دریافت خدمات تعمیر فتوکپی، کافی است با امدادکار تماس بگیرید تا تیم سرویس در محل به آدرس شما اعزام شده و ضمن بررسی دستگاه و تعمیر و تعویض قطعات، مشکلات فتوکپی را برطرف کنند. شماره تلفن تمامی شعب نمایندگی تعمیر دستگاه فتوکپی در صفحه تماس با ما موجود است و همکاران ما برای پاسخگویی هرچه بهتر، در خدمت شما عزیزان هستند.

تعمیرات فتوکپی در کرج

برای دریافت تخصصی ترین خدمات در زمینه تعمیر دستگاه کپی در کرج، می توانید از امدادکار کمک بگیرید. مجرب ترین تعمیرکاران حوزه ماشین های اداری در این مجموعه حضور دارند و با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته، مشکلات دستگاه های کپی را به بهترین شکل برطرف می کنند. ساکنین کلیه مناطق کرج، اعم از باغستان، گوهردشت، هفت تیر، مهرشهر، گلشهر، عظیمیه، فردیس، اندیشه، ملارد، صفادشت، ماهدشت، نظرآباد، هشتگرد و … با یک تماس تلفنی، خدمات  تعمیر فتوکپی را در محل مورد نظر خود دریافت می کنند.

هزینه تعمیر دستگاه کپی

برای این که بدانید هزینه تعمیر دستگاه فتوکپی چقدر است، باید اول دستگاه به خوبی عیب یابی شده و منشأ ایرادات آن مشخص گردد. سپس تعمیرکار با توجه به قطعات آسیب دیده و این که نیاز به تعمیر دارند یا تعویض، به صورت تقریبی هزینه تعمیرات دستگاه کپی را اعلام می کند. گاهی در طول روند تعمیر فتوکپی، تکنسین متوجه خرابی قطعات دیگری هم می شود. در این صورت قطعه مورد نظر پس از هماهنگی با مشتری، تعمیر یا تعویض می گردد. طبیعتا در چنین شرایطی هزینه تعمیرات دستگاه کپی با آنچه در ابتدا اعلام شده بود، متفاوت بوده و شامل قیمت قطعات یدکی جدید هم می شود.

هزینه تعمیر دستگاه کپی

خدمات تعمیر دستگاه فتوکپی

اقداماتی همچون بررسی و عیب یابی دستگاه، تعمیر و تعویض فیوزینگ، تعویض و پاکسازی درام، شارژ کارتریج، تعویض کارتریج آسیب دیده، تعمیر کاغذ کش، تعمیر و تعویض برد، تعمیر برد پاور، ترمیم مین برد، ترمیم و تعویض دکمه های آسیب دیده، تعویض مواد مصرفی، تعویض کابل ها و اتصالات معیوب و اقداماتی از این دست، بخشی از مهم ترین خدمات تعمیر دستگاه کپی به شمار می روند. این خدمات با ضمانت نامه رسمی مرکز سخت افزار ایران همراه هستند تا کاربران بتوانند هرگونه مشکل یا ایراد احتمالی را در بازه زمانی تعیین شده پیگیری و برطرف کنند.

تعمیر برد پاور کپی

انرژی قطعات در دستگاه کپی، توسط برد پاور یا همان تغذیه تامین می شود. این قطعه بر اثر عواملی همچون ورود ولتاژ بیش از حد یا عدم توجه کاربر به ظرفیت کار دستگاه، خراب شده و یا به طور کلی از کار می افتد. تیم تعمیر دستگاه کپی در امدادکار، تلاش می کنند که در وهله اول برد پاور را تعمیر کنند. در بیشتر موارد این قطعه قابل تعمیر است؛ مگر این که به طور کامل سوخته باشد. در این صورت امکان تعمیر پاور کپی وجود ندارد و باید این قطعه را تعویض کرد.

تعمیر مین برد دستگاه کپی

مین برد یا برد اصلی به عنوان یکی از مهم ترین بخش های فتوکپی، وظیفه پردازش تمامی عملیات انجام شده را بر عهده دارد. این قطعه به ویژه زمانی که دستگاه در شبکه است و چند نفر از آن استفاده می کنند، نوع خروجی اطلاعات را تعیین می کند. برای تعمیر مین برد دستگاه کپی معمولا اول اجزای این قطعه بررسی و تعویض می شوند. گاهی هم برد سوخته و عملا راهی جز تعویض برد وجود ندارد.

تعمیر برد فرمتر فتوکپی

تعمیر برد فرمتر دستگاه کپی معمولا امکان پذیر است و نگرانی از بابت آسیب دیدگی این قطعه وجود ندارد. البته باید تعمیرکار مطمئن شود که ایراد ایجاد شده در فتوکپی، ناشی از خرابی برد فرمتر است. مثلا در صورت خاموش شدن دستگاه کپی، اول مین برد عیب یابی می شود و اگر این قطعه سالم بود، تعمیرکار سراغ برد فرمتر می رود. کارشناسان تعمیر دستگاه کپی پس از عیب یابی دستگاه و اطمینان از خرابی برد فرمتر، اقدامات لازم را برای تعمیر یا در صورت نیاز تعویض آن انجام می دهند.

شارژ و تعویض کارتریج دستگاه کپی

یکی از اقداماتی که در راستای تعمیر دستگاه کپی انجام می شود، شارژ یا تعویض کارتریج است. بیشتر دستگاه های کپی دارای کارتریج یکبار مصرف هستند و امکان شارژ کارتریج در آنها وجود ندارد. به عبارت بهتر، اگر کارتریج این مدل ها شارژ شود، احتمال بروز مشکلاتی همچون تونرریزی وجود خواهد داشت. به همین دلیل تعویض کارتریج دستگاه کپی بر شارژ کردن آن ارجحیت دارد. البته هزینه تعویض کارتریج بالاتر است و برخی از کاربران ترجیح می دهند این قطعه را شارژ کنند.

تعمیر برد فرمتر فتوکپی

مشکلات و خرابی دستگاه کپی

روشن نشدن دستگاه کپی

یکی از مشکلات دستگاه فتوکپی، روشن نشدن این دستگاه است که دلایل مختلفی می تواند باعث به وجود آمدن آن شود. برخی از این دلایل عبارت اند از :

  • خرابی مین برد دستگاه کپی
  • خرابی برد پاور دستگاه کپی
  • خرابی کابل برق دستگاه کپی و پریز برق

کپی نگرفتن دستگاه فتوکپی

از مشکلات دستگاه کپی می توان به کپی نگرفتن دستگاه فتوکپی اشاره کرد. به این صورت که وقتی کاربری دستگاه را روشن می کند و قصد کپی گرفتن دارد، عملیات چاپ انجام نمی شود. موارد زیر دلایل اصل کپی نگرفتن دستگاه فتوکپی هستند:

  • خالی بودن کارتریج
  • تنظیمات دستگاه کپی
  • نوسانات جریان برق
  • اتصالی کابل ها
  • خرابی یا از کار افتادن مین برد

 بهم ریختگی رنگ ها در دستگاه کپی

بروز این مشکل در دستگاه های کپی، دلایل مختلفی دارد؛ از جمله :

  • از بهم ریختن تنظیمات رنگ دستگاه کپی
  • کثیف شدن دستگاه
  • از بهم ریختن تنظیمات رنگ دستگاه کپی
  • پخش شدن اتفاقی جوهر روی برگه

در صورت بروز هرگونه از این مشکلات بهتر است که دستگاه توسط تکنسین های تعمیر دستگاه کپی بررسی و عیب یابی شود.

 بهم ریختگی رنگ ها در دستگاه کپی

واحد تعمیرات کپی

اگر در عملکرد دستگاه کپی خود با مشکل مواجه شدید، کافی است به واحد تعمیرات کپی مراجعه کنید. همکاران ما در این واحد، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و جدید ترین متدهای تعمیراتی روز دنیا، اقدام به بررسی و تعمیر تخصصی دستگاه شما می نمایند.

تعمیر قطعات انواع مدل های دستگاه کپی در این واحد، توسط تکنسین های مجرب و دارای تخصص انجام می گردد. به واسطه این ویژگی ها، می توانید دستگاه کپی خود را مثل روز اول از همکاران ما تحویل بگیرید.

نمایندگی کپی

نمایندگی کپی ، یکی از واحد های تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران بوده و تعمیرکاران زبده در آن، به بررسی و رفع مشکل انواع مدل های این محصول می پردازند. در این مرکز، تعمیرات انواع دستگاه کپی از کلیه ی برندها به صورت تخصصی انجام می شود. به واسطه تجهیز واحدهای این مرکز به تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و نیز مهارت مثال زدنی کادر فنی حاضر در این مجموعه، شما کاربران گرامی می توانید از ترمیم با کیفیت دستگاه خود اطمینان کامل داشته باشید.

همچنین در نمایندگی کپی، جدیدترین دستگاه های فتوکپی از برندهای توشیبا، کانن، کونیکا مینولتا، اچ پی، شارپ و … نیز به کاربران عرضه می گردد. قطعات یدکی نیز از جمله دیگر محصولاتی هستند که کاربران دستگاه کپی می توانند از نمایندگی کپی تهیه نمایند.

سوالات متداول کاربران

چه عواملی ممکن است منجر به خرابی مکرر دستگاه فتوکپی من می شود؟

از دلایل خرابی مکرر دستگاه کپی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما تعمیر ، نگهداری و سرویس منظم را رعایت نکردید.
  • دستگاه کپی شما قدیمی است.
  • شما از اندازه و نوع کاربری دستگاه اشتباه استفاده می کنید.
  • دستگاه کپی اداری شما بیش از حد گرم می شود.
  • گرد و غبار زیادی روی دستگاه کپی وجود دارد.
  • و غیره
هر چند وقت یکبار باید دستگاه فتوکپی سرویس شود؟

به طور کلی هر 3 ماه یکبار باید دستگاه فتوکپی خود را سرویس کنید. با این حال، مدت سرویس و نگهداری با توجه به تعداد دفعاتی که از دستگاه کپی خود استفاده می کنید تعیین می شود.

علت پرینت نگرفتن دستگاه کپی چیه و چطوری این مشکلو رفع کنم؟

قبل از هر اقدامی، سعی کنید با روشن و خاموش کردن دستگاه کپی ، مشکل را رفع کنید. گاهی اوقات ممکن است کاغذ بارگذاری شده باشد، اما اگر چاپگر نتواند آن را نگه دارد، فکر می کند خالی است. سعی کنید سینی کاغذ را بردارید، کاغذ را مجدداً تراز کنید و آن را به داخل بکشید. در موارد دیگر، ممکن است کاغذ در دستگاه کپی گیر کرده باشد. تنظیمات سیستم (لپ تاپ یا PC) و چاپگر خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دقیق هستند. اگر با این کار مشکل برطرف نشد، ببینید آیا درایور به‌روزرسانی شده موجود است یا هر به‌روزرسانی نرم‌افزار دیگری. در صورتی که موارد ذکر شده برای رفع مشکل جواب نداند، با همکاران ما در واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

4.7/5 (38 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر