چرا اسپلیت باد گرم می زند؟

باد گرم اسپلیت از جمله مشکلاتی است که کاربران بسیاری از بروز آن شکایت دارند. در این حالت دستگاه نه تنها خنک نمی کند، بلکه باد آن کاملا گرم و آزار دهنده است. کولر گازی اسپلیت یا دو تکه برای خنک کردن محیط از گازی به نام فرئون استفاده می کند. این محصول رطوبت محیط را گرفته و از این طریق هوای خنک و مطبوعی را در محیط انتشار می دهد.

اما به نظر شما چه چیزی موجب به هم خوردن این چرخه می شود و باد اسپلیت را گرم می کند؟ در این مقاله می خواهیم به برسی دلایل بروز این مشکل بپردازیم. ما همچنین روش ها و ترفندهای کاربردی را برای رفع مشکل باد گرم اسپلیت به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد. همکاران ما در نمایندگی تعمیرات اسپلیت مرکز سخت افزار ایران نیز آماده اند تا خدمات تخصصی لازم را به شما عزیزان ارائه نمایند.

چرا اسپلیت باد گرم می زند؟

دلایل باد گرم اسپلیت

خالی شدن مخزن گاز

می توان گفت که شایع ترین علت گرم شدن باد اسپلیت ، خالی شدن مخزن گاز آن است. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، اساس کار کمپرسور در این دستگاه بر گاز فریون استوار است. اگر حجم این گاز کم شده و یا مخزن خالی شود، اسپلیت محیط را خنک نمی کند و چه بسا باد گرم منتشر خواهد کرد. گذشت زمان، نشتی گاز و … حجم این ماده را کاهش داده و مشکلاتی را در عملکرد دستگاه ایجاد می کنند.

انسداد فیلتر هوا

دومین علت رایج باد گرم اسپلیت ، انسداد و گرفتگی فیلترهای دستگاه است. کولرگازی ها و اسپلیت ها معمولا در معرض آلودگی هایی همچون گرد و خاک و چربی و … قرار دارند. وقتی فیلترها بر اثر رسوب کردن آلودگی مسدود می شوند، جریان هوا در دستگاه به شدت کند خواهد شد. در نتیجه کویل های خنک کننده جریان هوا برفک می زنند و این برفک ها  مسیر جریان هوا را بیشتر مسدود می کنند. وقتی باد به خوبی در مسیر کویل ها حرکت نکند، اسپلیت به جای خنک کردن محیط باد گرم پخش می کند.

خرابی کمپرسور

یکی از قطعات مهمی که در باد گرم اسپلیت و بسیاری از مشکلات این دستگاه نقش دارد، کمپرسور می باشد. هرز شدن پیچ پروانه، خرابی و از کار افتادن رله، کم بودن جریان برق دریافتی و مواردی از این دست فرایند کاری کمپرسور یا موتور را مختل می کنند. وقتی این قطعه درست کار نکند، نمی توان انتظار کارکرد درست و بی نقص از دستگاه داشت. بررسی و تعمیر کمپرسور اسپلیت و تعویض این قطعه فرایندی تخصصی و فوق العاده حساس است. از این رو حتما باید توسط افراد مجرب و ماهر انجام شود تا نتیجه لازم را حاصل کند.

این مطلب مفید رو از دست نده : نحوه عیب یابی سیستم تهویه ی مطبوع

سوختن فن

یکی دیگر از دلایل گرم شدن باد اسپلیت ، سوختن قطعه ای به نام فن است. البته خود فن نمی سوزد و مقصود از این جمله سوختن موتور فن می باشد. به هر ترتیب در این شرایط بادی در دستگاه وجود نخواهد داشت. سوختن فن و موتور فن اسپلیت دلایل بسیاری دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به مشکلات برق و … اشاره کرد.

نگهداری نادرست و عدم سرویس به موقع اسپلیت

سرویس اسپلیت به صورت منظم و دوره ای تاثیر بسزایی در کیفیت عملکردی این دستگاه دارد. جالب است بدانید که گاهی منشأ باد گرم اسپلیت شما در عدم سرویس به موقع آن است. وقتی شما درست از اسپلیت نهگداری نکرده و به موقع آن را سرویس نکنید، قادر به تشخیص ایرادات احتمالی آن (مثلا آلودگی و انسداد فیلترها) نخواهید بود. 

در نتیجه ممکن است روند کار دستگاه مختل شده و خنک سازی لازم را نداشته باشد. کارشناسان تعمیر کولر گازی اسپلیت به کاربران این دستگاه توصیه می کنند که آن را به صورت دوره‌ای و در بازه های زمانی مشخص سرویس کنند.

معیوب بودن ولوم ترموستات

در نهایت به عنوان آخرین علت احتمالی باد گرم اسپلیت ، باید به خرابی ولوم ترموستات اشاره کنیم. اگر میزان دمایی که به ترموستات می دهید مناسب نبوده و یا ولوم آن ایراد داشته باشد، دمای تنظیم شده با دمای مورد نیاز کولر هیچ تناسبی ندارد. در نتیجه روند خنک سازی اسپیلت شما مختل خواهد شد و ممکن است باد گرم از آن خارج شود.

رفع مشکل باد گرم اسپلیت

برای رفع مشکل باد گرم اسپلیت راه حل های مختلفی وجود دارد. بر اساس این که دلیل بروز این مشکل چیست، می توان به روش های مختلفی آن را برطرف کرده و از تکرارش جلوگیری کرد. اگر ایراد از کمپرسور باشد، تعمیر یا تعویض این قطعه می تواند مشکل را برطرف کند. در صورت آلودگی کویل ها و فیلتر ها و انسداد آنها، باید این بخش ها را تمیز کرده و به خوبی شستسو دهید.

چنانچه با این کار نیز مساله باد گرم اسپلیت برطرف نشد، شارژ گاز شاید راه حل بهتری باشد. تعمیر و تعویض فن و موتور فن نیز روش های دیگری هستند که ایراد موجود را به خوبی برطرف کرده از بروز دوباره آن جلوگیری می کند. در نهایت، با رفع مشکل اورلود و نیز تعمیر و تعویض ترموستات می توانید مشکل گرم شدن باد اسپلیت خود را برطرف نمایید.

نمایندگی تعمیرات اسپلیت نماد تخصص

نمایندگی تعمیرات اسپلیت، بررسی، سرویس و ترمیم انواع مدل های کولر گازی و اسپلیت را به صورت تخصصی در دستور کار خود قرار داده است. این مرکز با بهره مندی از کادری مجرب و تکنسین هایی دوره دیده، خدمات بسیار مطلوبی را به کابران ارائه نموده است. برخی کاربران، در پیدا کردن تعمیرکار ماهر برای رفع مشکلات اسپیلت دچار مشکل شده و در نتیجه خودشان اقدام به تعمیر دستگاه می کنند.

واحد تعمیرات نمایندگی کولر گازی اسپلیت در مرکز سخت افزار ایران، با ارائه سرویس های تعمیراتی در سطحی گسترده، نیاز کاربران در زمینه تعمیر کولر های ایستاده، پرتابل، اسپلیت، داکت و … را مرتفع می سازد. این مرکز به پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزار تعمیراتی روز دنیا مجهز شده و برترین تکنسین های تعمیرات اسپلیت در آن فعالیت می کنند. همکاران ما خود را متعهد می دانند که تعمیر اسپلیت را به بهترین شکل انجام دهند و به شکل همه جانبه، از مشتریان محترم در این زمینه پشتیبانی کنند.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر