آموزش تعویض LCD لپتاپ

آموزش تعویض LCD لپتاپ یکی از آموزش های مفید در حوزه تعمیرات لپ تاپ است. هر چند هرگز توصیه نمی کنیم که به عنوان یک کاربر آماتور این کار را شخصا انجام دهید، اما با این حال خالی از لطف نیست که با مراحل انجام این تعویض آشنا شوید و دشواری های آن را درک کنید. یادآوری می کنیم که خرابی صفحه نمایش های ال سی دی اجتناب ناپذیر است و ممکن است برای هر دستگاهی اتفاق بیفتد. با این حال هرگز در نگهداری دستگاه خود سهل انگاری نکنید. در صورت بروز هر گونه مشکل در هر یک از قطعات لپ تاپ، کارشناسان ما پس از عیب یابی اقدام به تعمیر قطعات لپ تاپ خواهند نمود.

آموزش تعویض LCD لپ تاپ

اینو بخون حتما به کارت میاد : ترفندهای ریکاوری لپ تاپ بدون نرم افزار

ابزار لازم برای تعویض LCD لپتاپ

برای اینکه بتوانید تمام مراحل آموزش تعویض LCD لپتاپ را به درستی انجام دهید، باید قبل از هر اقدامی یک ال سی دی یا ال ای دی دقیقا هم مدل دستگاه خود تهیه کنید. همچنین به چند ابزار کوچک هم نیاز دارید. یکی از وسایل بسیار ضروری پک پیچ گوشتی است که دارای چندین سایز می باشد. به علاوه تعدادی تیغه یا صفحه فلزی و پلاستیکی نازک نیز کنار دست خود داشته باشید. این صفحات در آموزش تعویض LCD لپتاپ برای برداشتن قاب دور ال سی دی است.

مراحل آموزش تعویض LCD لپتاپ

برداشتن قاب ال سی دی

باتری لپ تاپ را از دستگاه جدا کنید و آداپتور هم بکشید. معمولا در همه لپ تاپ ها دو یا چهار بالشتک پلاستیکی شکل وجود دارد که در زیر آنها یک پیچ کار گذاشته شده است. به آرامی و با احتیاط بالشتک را بردارید و پیچ زیر آن را باز کنید. پس از اینکه پیچ را باز کردید، با یک پیک پلاستیکی یا فلزی، شیار بین دو قاب ال سی دی را باز کنید تا از هم جدا شود. پیک را در راستای قاب ال سی دی لپ تاپ بالا ببرید تا تمام اتصالات قاب لپ تاپ از هم باز شود.

اساتید در ضمن آموزش تعویض LCD لپتاپ به این نکته نیز اشاره می کنند که ممکن است لپ تاپ شما پیچ صفحه نمایش نداشته باشد؛ ممکن است قاب ال سی دی دستگاه شما با ضربه ای کوچک بر روی آن باز شود یا اینکه با یک پیک کوچک به راحتی باز شود و نیاز به باز کردن پیچ نداشته باشد. دستگاه خود را به خوبی بررسی کنید تا تشخیص دهید که دستگاه شما از کدام مدل است. می توانید از وب سایت کمپانی تولید کننده لپ تاپ خود کمک بگیرید.

برداشتن پنل ال سی دی از روی لپ تاپ

در این مرحله از آموزش تعویض LCD لپتاپ تمام پیچ های نگهدارنده ال سی را باز کنید. سپس تمامی کابل هایی که از ال سی دی لپ تاپ به مادربرد لپ تاپ وصل شده اند، جدا کنید تا بتوانید پنل ال سی دی را از روی لپ تاپ بردارید.

در ال سی دی های لپ تاپ های قبل از 2010 در برد لپ تاپ دو کابل وجود دارد؛ یکی مربوط به ال سی دی و دیگری مربوط به بک لایت. در لپ تاپ های بعد از 2010 تنها یک کابل استفاده شده است.

ال سی دی جدید را نصب کنید

در این مرحله از آموزش تعویض LCD لپتاپ،  ال سی دی جدید را نصب کنید. حتما باید نمونه دقیق ال سی دی لپ تاپ خود را خریداری کنید. کابل تصویر را به ال سی دی جدید لپ تاپ وصل کنید و مطمئن شوید که LCD جدید در جای خود کاملا فیکس شده است.

ال سی دی جدید را نصب کنید

تست کارایی و عملکرد ال سی دی جدید

کارایی و عملکرد ال سی دی جدید را تست کنید؛ کابل برق و باتری را وصل کنید و تست کنید که LCD جدید لپ تاپ به صورت صحیح وصل شده باشد و تصویر لپ تاپ به صورت صحیح و کامل بالا بیاید. اگر مراحل آموزش را به درستی اجرا کرده باشید، نباید مشکلی داشته باشید. پس از تست و اطمینان از کارایی صحیح ال سی دی جدید، قاب دور ال سی دی را جا بزنید؛ پیچ های قاب ال سی دی را ببندید و بالشتک ها را در جای خود قرار دهید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ یک مرکز جامع مخصوص تمام لپ تاپ ها از تمام برند ها است. این نمایندگی مسئولیت عیب یابی، ترمیم و تعمیر سخت افزاری و نرم افزاری همه لپ تاپ ها را بر عهده می گیرد. نمایندگی تعمیرات لپ تاپ به کمک مرکز سخت افزار ایران در فضایی مجزا و منفک راه اندازی شده است.

هر بخش به تناسب وظیفه و مسئولیتی که بر عهده دارد، تعمیر بخشی از لپ تاپ را انجام می دهد. این نمایندگی از مدرن ترین و مجهزترین واحد های تعمیراتی است. تمامی سرویس ها تضمین شده هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر