چرا کولر گازی باد گرم می دهد؟

باد گرم کولر گازی معمولا نشان دهنده بروز مشکلاتی در قطعات این دستگاه است. اگر قطعات آسیب دیده باشند یا گاز در حال تمام شدن باشد، باد کولر گرم شده و عملکرد درستی ندارد. در این شرایط نیاز به بررسی و عیب یابی کولر توسط یک تیم مجرب و متخصص است تا ضمن شناسایی دلایل باد گرم کولر گازی، با ترمیم و تعویض بخش های آسیب دیده این مشکل را برطرف کنند. اگر کولر گازی شما هم اخیرا باد گرم می زند، ادامه مقاله را دنبال کنید تا با دلایل آن آشنا شوید. همچنین می توانید برای رفع مشکل گرم شدن باد کولر گازی از تیم تعمیرات کولر گازی در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

تکنسین های با تجربه و ماهر نمایندگی تعمیرات کولر گازی ، دلایل مختلفی را برای انتشار باد گرم کولر گازی بیان می کنند. در ادامه، ضمن بررسی این دلایل، نکاتی را در خصوص رفع مشکل مورد بحث به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود؛ ضمن این که یادآور می شویم در صورت عدم رفع اختلال، همکاران ما در نمایندگی تعمیر کولر مرکز سخت افزار ایران ، مساله را به صورت تخصصی برطرف کرده و دستگاه را تعمیر می نمایند.

اصلی ترین دلایل باد گرم کولر گازی

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، دلایل مختلفی برای گرم شدن باد کولرهای گازی وجود دارد. به عنوان اصلی ترین دلایل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرویس نکردن کولر گازی

کولر گازی باید مرتبا سرویس شود تا بتواند به چرخه ی کاری خود به درستی و بدون خطا ادامه دهد. اگر جزء کاربرانی هستید که برای سرویس و مراقبت از کولر گازی وقت نمی گذارند، بهتر است بدانید که این مساله می تواند زمینه ساز بروز مشکلات بسیاری در این محصول شود. کارشناسان تعمیر کولر توصیه می کنند که برای جلوگیری از گرم شدن باد کولر گازی تان، به صورت دوره ای و منظم آن را سرویس کنید.

سوختن فن یا موتور

یکی دیگر از دلایل باد گرم کولر گازی ، سوختن فن یا موتور کولر می باشد. بدیهی است که با تعمیر و یا تعویض این قطعات توسط متخصصین مجرب تعمیرات کولر گازی، مشکل مورد بحث نیز برطرف خواهد شد.

خرابی ترموستات 

دلیل دیگر باد گرم کولر گازی، خرابی ترموستات است. ترموستات به کاربران این امکان را می دهد که از طریق ریموت، دمای کولر را به میزان دلخواهشان تنظیم کنند. حالا اگر ترموستات به هر دلیلی درست کار نکند، هرقدر هم که دمای دستگاه را پایین بیاورید، باد خنک تر نمی شود.

خرابی کمپرسور

می توان گفت که خرابی کمپرسور، یکی از مهم ترین دلایل ایجاد باد گرم در کولر و اسپلیت است. ممکن است پیچ پروانه ی خنک کننده هرز شده باشد، رله خراب شده باشد، جریان برقی که دریافت می کند کم باشد و یا مواردی از این دست که در نهایت منجر به گرم شدن باد دستگاه می شوند. توجه داشته باشید که بررسی و تعمیر یا تعویض کمپرسور یک اقدام تخصصی است و مهارت و تجربه ی بالایی را می طلبد. بنابراین توصیه می کنیم برای طی شدن هرچه بهتر و سریع  تر این فرایند، از متخصصین تعمیرات کولر در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

باد گرم کولر گازی

تمام شدن گاز دستگاه

وقتی گاز کولر گازی تمام می شود، کمپرسور قادر به کار نخواهد بود و به این ترتیب، دستگاه نمی تواند محیط را خنک کند. این مساله باعث می شود که کولر گازی به جای باد خنک، باد گرم منتشر نماید. با شارژ کردن گاز مشکل دستگاه نیز برطرف شده و دیگر باد گرم کولر گازی را حس نخواهید کرد.

گرفتگی فیلتر هوا

کولر گازی دارای فیلترهایی است که گردش هوا را در این دستگاه امکان پذیر می سازند. چنانچه این فیلترها به هر دلیلی مسدود شده و یا بگیرند، کویل های خنک کننده برفک خواهند زد. این مساله باعث می شود که باد گرم از کولر گازی شما منتشر شده و شما را دچار مشکلاتی نماید. توجه داشته باشید که فیلترهای هوا مرتبا در معرض آلودگی هایی همچون گرد و خاک و چربی قرار دارند و از این رو، همیشه باید آنها را تمیز کنید. برای رفع مشکل باد گرم کولر گازی در این شرایط، کافی است فیلتر هوا را با استفاده از یک برس و کمی سرکه و آب و یا محلول مایع، شستشو داده و تمیز کنید.

رفع مشکل باد گرم در کولر گازی

برای برطرف کردن مشکل باد گرم کولر گازی و بازگرداندن عملکرد این دستگاه به حالت عادی، باید بدانید که مشکل دقیقا از کجا نشات می گیرد. اگر ایراد از کمپرسور باشد، باید آن را ترمیم و یا در صورت نیاز، تعویض کنید؛ البته حتما با کمک تکنسین های مجرب تعمیر کولر گازی واسپلیت. در صورت آلودگی کویل ها و فیلترها و انسداد آنها، باید این بخش ها را تمیز کرده و به خوبی شستسو دهید. با تعمیر فن، تعویض ترموستات، رفع انسداد یا تعویض لوله ها و اقداماتی از این دست هم می توان مشکل باد گرم کولر گازی را برطرف کرد. با این حال در بیشتر موارد، باد گرم کولر گازی ناشی از کاهش یا تمام شدن گاز این دستگاه است و با شارژ گاز، مشکل حل می شود.

سایر دلایل گرمای باد کولر گازی

علاوه بر موارد ذکر شده، باد گرم کولر گازی دلایل دیگری هم دارد که از جمله ی آنها می توان به مواردی همچون: برفک زدن اوپراتور، خرابی کلید چند حالته ، خراب بودن فن ، هرز شدن پروانه اواپراتور، پاره شدن تسمه پروانه، بسته بودن ورودی هوا، خرابی اورلود، خرابی استارت ، نصب نامناسب کولر گازی، قرار دادن پنل خارجی کولر گازی در مکان نا مناسب، و … اشاره کرد. بروز این قبیل اختلالات در عملکرد محصول مورد بحث ناگزیر است. آنچه در این شرایط اهمیت دارد، این است که دستگاه توسط افراد دارای تخصص مورد بررسی قرار گرفته و به صورت حرفه ای ترمیم گردد. در غیر این صورت، این احتمال وجود دارد که مشکل برطرف نشده و چه بسا سایر بخش ها نیز دچار آسیب دیدگی گردند.

نمایندگی تعمیرات کولر

نمایندگی تعمیرات کولر، مرکزی تخصصی است که انواع سرویس های تعمیراتی این محصول را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز دارای مجموعه ای پیشرفته از تجهیزات و ابزار آلات تعمیراتی است که به ارتقا سطح کیفی خدمات کمک شایانی کرده اند. تعمیرکاران فعال در این نمایندگی جزء مجرب ترین تکنسین های تعمیر انواع مدل های کولر و اسپیلت هستند و توانایی تشخیص و رفع کلیه مشکلات و معایب این محصول را دارا می باشند. به سبب موارد ذکر شده، شما کاربران عزیز می توانید اطمینان داشته باشید که محصول مورد نظرتان در این مرکز به تخصصی ترین شکل ممکن ترمیم خواهد شد. همکاران ما در راستای تحقق شعار مشتری مداری به عنوان هدف اصلی نمایندگی تعمیرات کولر در مرکز سخت افزار ایران تلاش می کنند و بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می نمایند.

5/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر