علت روشن نشدن لپ تاپ چیست؟

بررسی علت روشن نشدن لپ تاپ کمک می کند تا کاربران هنگام رویارویی با این مشکل بتوانند مشکل را مدیریت کنند و از مسیر درست برای رفع آن وارد عمل شوند. روشن نشدن لپ تاپ برای کاربران می تواند زمینه ساز مشکلات و البته نگرانی هایی شود و زنگ خطری برای آنها به حساب بیاید.

به همین دلیل است که کاربران صرف نظر از اینکه برند و مدل دستگاه آنها چیست، به دنبال راه خلاصی از این مشکل می گردند. در ادامه این بخش هر احتمالی که می تواند علت روشن نشدن لپ تاپ باشد، بررسی خواهیم کرد. از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین آنها تا پیچیده ترین آنها. همراه ما باشید.

علت روشن نشدن لپ تاپ چیست؟

بررسی علت روشن نشدن لپ تاپ

تمامی اقداماتی که می توانید برای این مشکل انجام دهید، به دو بخش اقدامات اولیه و اقدامات تکمیلی تقسیم می شود. با بررسی مسائلی که در ادامه توضیح می دهیم، به احتمال بسیار زیاد می توانید علت روشن نشدن لپ تاپ را بررسی کنید و برای رفع آن وارد عمل شوید.

چک کردن پریز برق

علت روشن نشدن لپ تاپ می تواند به سادگی خرابی پریز برق باشد. یعنی این احتمال وجود دارد زمانی که باتری را برای شارژ شدن به منبع برق اتصال داده اید، از یک پریز برق خراب کمک گرفته باشید که شارژ باتری را انجام نداده باشد. پس حتما این موضوع را بررسی کنید.

خرابی کابل شارژ

خرابی کابل شارژ هم می تواند به عنوان علت روشن نشدن لپ تاپ مطرح باشد. پس لازم است از سالم بودن کابل شارژ لپ‌تاپ مطمئن شوید. برای حصول اطمینان از سالم بودن آن می‌توانید از ولت‌متر استفاده کنید.

اگر به بازیابی اطلاعات نیاز دارید پیشنهاد می کنیم مقاله ریکاوری هارد لپ تاپ را هم مطالعه کنید.

سلامت باتری را چک کنید

می توانید برای بررسی علت روشن نشدن لپ تاپ، باتری لپ‌تاپ را از آن جدا کرده، حدود ۱ تا ۲ دقیقه صبر کنید و سپس کابل را به لپ‌تاپ وصل کرد و لپ‌تاپ را روشن کنید؛ اگر لپ تاپ روشن شد، به این معنی است که باتری معیوب و خراب است.

بررسی نشانه های حیاتی لپ تاپ

وقتی مواردی را که در بالا شرح دادیم، در خاموش ماندن لپ تاپ نقشی نداشتند، لازم است اقدامات تکمیلی برای بررسی علت روشن نشدن لپ تاپ را انجام دهید. بررسی نشانه های حیاتی لپ تاپ یکی از اولین اقدامات تکمیلی است که باید انجام دهید. برای مثال بررسی کنید که آیا صدای فن شنیده می شود یا خیر؟

یا آیا لامپی روی صفحه کلید یا کناره‌ها روشن است؟ یا حتی روشنایی صفحه را چک کنید. لازم است لپ‌تاپ را به یک صفحه نمایش دیگر متصل کنید، با این کار راحت تر عیب یابی خواهید کرد.

بررسی قطعات سخت افزاری

خرابی و اختلال در قطعاتی نظیر هارد یا رم می توانند علت روشن نشدن لپ تاپ باشند. اتصال نادرست آنها باعث می‌شود لپ تاپ درگیر ایرادات و اختلالاتی شود و نهایتا روشن نشود؛ بررسی این قطعات را به یک مرکز معتبر بسپارید تا با دقت و امنیت بالا انجام شود.

گاهی ممکن است هنگام بوت، سیستم عامل متوقف ‌شود. علت روشن نشدن لپ تاپ در چنین وضعیتی احتمالا سیستم عامل است؛ به این معنی که در نصب سیستم عامل مشکل پیش آمده است. در این حالت باید از دیسک بوت کمک بگیرید.

اگر این موارد را بررسی کردید و همچنان علت روشن نشدن لپ تاپ خود را نیافته اید، لازم است از یک مرکز معتبر و مجاز تعمیرات لپ تاپ کمک بگیرید، زیرا همواره عوامل دیگری نیز می توانند در این مشکل دخیل باشند.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ یک نهاد جامع و کامل است که مسئولیت عیب یابی، تعمیر و ترمیم انواع و اقسام لپ تاپ ها را در مدل ها و برند های مختلف بر عهده می گیرد. این نمایندگی مجاز و قانونی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. در واحد های مستقل و مجزا فعالیت می کند و مجهز به مدرن ترین و پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات برای بررسی های نرم افزاری و سخت افزاری انواع لپ تاپ است.

تعمیرکاران و تکنسین های این مرکز در حوزه کاری خود سال ها تجربه موفق و درخشان دارند و می توانند تمام عیوب را به درستی ریشه یابی و برطرف کنند. تمام سرویس های این مرکز همراه با ارئه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با نمایندگی تعمیرات لپ تاپ تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر