تعمیرات مادربرد گیگابایت

تعمیرات مادربرد گیگابایت یکی از خدمات اختصاصی در واحد تعمیرات مادربرد است. همان طور که می دانید کمپانی های بسیاری در حوزه تولید و عرضه مادربرد فعالیت دارند که کمپانی گیگابایت یکی از این شرکت ها است. این برند، محبوبیت و شهرت خوبی در حوزه مادربرد دارد و از پس امتحان های سنگین این حوزه به خوبی بر آمده است.

اما پیدایش اختلال و مواجه شدن با هر گونه مشکل در هر دستگاه و تجهیزاتی از جمله مادربرد امری کاملا اجتناب ناپذیر است که باید برای آن راه حلی اندیشید. در واحد تعمیرات مادربرد گیگابایت همه اختلالات و مشکلات مربوط به این قطعه بررسی و شناسایی شده است و به راحتی می توان به کمک دانش و تخصص تعمیرکاران این حوزه، اختلالات این قطعه را رفع و رجوع کرد.

نمایندگی مادربرد گیگا بایت

نمایندگی مادربرد گیگابایت در خدمت شماست تا در بخش فروش و تعمیرات خدمات مفید و کاربردی بهتون ارائه بده. باید بدونین که مسائلی مثل آبخوردگی مادربرد، ضربات شدید به دستگاه، خرابی فن و بسته بودن مسیر فن، عدم نصب صحیح درایورها، آداپتورهای غیر استاندارد، دستکاری تنظیمات بایوس و آپدیت اشتباه بایوس، کاربری نامناسب و خارج از توان دستگاه و توان مادربرد و قرار گرفتن بیش از حد معمول در حالت استند بای در خرابی همه مادربرد ها از جمله مادربرد گیگابایت تاثیر داره.

پس برای تعمیر این قطعه به واحد تعمیرات نمایندگی مادربرد گیگا بایت مراجعه کنین. اگه هم قصد خرید یکی از مادربرد های گیگابایت رو دارین باز هم باید به نمایندگی مادربرد گیگا بایت مراجعه کنین، اما این بار به فروشگاه این نمایندگی. همه خدماتی که در بخش فروش و تعمیرات دریافت می کنین تضمین شده و با ضمانت نامه های معتبر هستن.

مشکلات رایج مادربرد و تعمیرات مادربرد گیگابایت

مادربرد در واقع ساختاری برای ایجاد ارتباط بین اجزای مختلف دستگاه کامپیوتری است که وجودش لازم و ضروری است. این برد در واقع بزرگترین برد الکترونیکی در سیستم کامپیوتری است که سایر قطعات روی آن سوار می شوند و از آن فرمان می گیرند.

در تعمیرات مادربرد گیگابایت لازم است در گام اول مشکلاتی که معمولا منشاء مادربردی دارند، شناسایی کنیم از جمله این مشکلات می توان به روشن نشدن مادربرد، تصویر ندادن مادربرد، ری استارت شدن مادربرد، هنگ کردن مادربرد، عدم نصب ویندوز و سیستم عامل، کارنکردن کیبورد  یا ماوس، کارنکردن درگاه USB، ایرادات کارت صدا و قطع شدن صدا در مادربرد و دمای بیش از اندازه و گرم شدن مادربرد اشاره کرد.

تعمیرکار برای اجرای تعمیرات مادربرد گیگابایت در گام نخست نیاز دارد تا کاربر شرح دقیقی از اختلال را با او درمیان بگذارد تا تکنسین مربوطه با توجه به شرایط موجود و علائم، مسیر درست را در عیب یابی و تعمیر انتخاب کند.

خدمات واحد تعمیرات مادربرد گیگابایت

مراحل عیب یابی مادربردی که سوئیچ نمی شود

برای تعمیرات مادربرد گیگابایت که سوئیچ نمی شود باید تمامی قطعات روی مادربرد را از جمله HDD وCPU وRAM وODD و… را جدا می کنیم. مادر برد را خوب با اسپری خشک و تینر (۱۰۰۰) فوری شستشو می دهیم و با باد خشک می کنیم. اکنون کیلیر سیموس را انجام می دهیم ؛ اتری را در می آوریم و وایه های باتری را به هم وصل می کنیم.

نکته: در بعضی از مادربرد ها برای کلیر سیموس جمپر وجود دارد؛ باید دقت داشته باشیم که آنها را جابه جا نزنیم، زیرا در این صورت مادربرد سوئیچ نمی شود.

تمامی خرابی های ظاهری از جمله بادکردگی خازن ها، خال زدگی IC و چیپ ، قلع مردگی و… را برطرف می کنیم. در اکثر مواقع بعد از این کارها مشکل مادربرد حل می شود، اگر مشکل همچنان بر قوت خود باقی بود مراحل زیر را انجام می دهیم.

استپ های اجرای تعمیرات مادربرد گیگابایت که سوئیچ نمی شود:

ابتدا سیم۲۰ پین یا ۲۴ پین را به مادربرد وصل می کنیم؛

نکته: ۴پین CPUرا نباید وصل کنیم

دست خود را روی چیپ جنوبی قرار می دهیم؛ اگر گرم می شود، همان چیپ را عوض می کنیم؛ و اگر نمی شود، از پین پاور ولتاژ می گیریم.

آیا ولتاژ ۵V & 3V.3 را دارد؟ اگر خیر  O/I و مسیر ارتباطی اش با پین را چک می کنیم و اگر بلی، باید چک کنیم که آیا با فشار دادن چیپ جنوبی، دستگاه سوئچ می شود؟ یا خیر. اگر پاسخ مثبت است؛ چیپ جنوبی را ریبال می کنیم؛ در غیر این صورت  برای ادامه روند تعمیرات مادربرد گیگابایت دوباره چک می کنیم که آیا با جمپ کردن سیم سبز و مشکی دستگاه سوئیچ می شود؟ اگر سوئیچ نشد به این معنی است که مادر برد اتصال کوتاه دارد و بایدFET ها را چک کنیم و اگر سوئیچ شد.

باید چک کنیم که آیا O/I یا چیپ جنوبی داغ می شود؟ در صورت داغ شدن، هرکدام که داغ می شود، همان را عوض می کنیم و اگر داغ نمی شد، باید چک کنیم که  آیا O/I ولتاژ های ۵V & 3V.3 را دارد؟ اگر نداشته باشدO/I را عوض می کنیم و اگر داشته باشد باید چک کنیم که آیا پایه های USB به هم اتصال کوتاه شده اند؟

در صورتی که اتصال کوتاه وجود داشته باشد، چیپ جنوبی را تعویض می کنیم و اگر نداشته باشد، باید چک کنیم که آیا  با هر دو پایه کریستال چیپ جنوبی ولتاژ ۹٫۱ تا ۹ . را دارد یا خیر؛ اگر پاسخ منفی است، چیپ جنوبی را عوض می کنیم و اگر پاسخ مثبت است، کار تمام است. در چنین شرایطی از تعمیرات مادربرد گیگابایت اگر  سیستم سوئیچ نشد، مراحل را دوباره تکرار می کنیم .

 هنگامی که چهار پین را وصل می کنیم و دستگاه باز هم سوئیچ نمی شود، اشکال از سوکت CPU ، مدار تغذیه   CPU  و چیپ شمالی است که باید تست شود.

تعمیرات مادربرد

برای اجرای صحیح تعمیرات مادربرد لازم است که اجزای تشکیل دهند این برد از جمله سوکت سی پی یو، اسلات های رم، اسلات آی دی ای، پل های مادربرد، اسلات های ساتا، ورودی های یو اس بی، باتری پشتیبان، اتصال فن سی پی یو، اسلات کارت گرافیک، اسلات های پی سی آی، نگهدارنده فن و هیت سینک، پورت های اکسترنال و ورودی و … را به خوبی بشناسیم.

کارشناسان در واحد اختصاصی تعمیرات مادربرد نسبت به همه این قطعات و وظایف و عملکرد های آنها  شناخت کافی و وافی دارند. بنابراین می توانند با استفاده از تجهیزات نوین و برتر بهترین سرویس های حوزه تعمیرات مادربرد را به کاربران ارائه دهند. در این واحد عیب یابی، ترمیم و تعمیر همه مادربرد ها از همه برندها پذیرفته می شود.

نمایندگی مادربرد

در نمایندگی مادربرد به راحتی می توانید خدمات و سرویس ها حوزه مادربرد را دریافت کنید. در این نمایندگی هر یک از مادربرد ها از برند های مختلف و مطرح نظیر گیگابایت، ایسوس و ام اس آی را می توانید تهیه کنید. نمایندگی مادربرد درگاه امن و ایمنی است تا بتوانید با خیال راحت و آسوده این قطعه مهم و تاثیر گذار را برای دستگاه خود فراهم سازید و از کیفیت آن نیز اطمینان کامل داشته باشید.

نمایندگی مادربرد تضمین می کند که همه محصولات ارائه شده از این نمایندگی مجاز و رسمی، دارای ضمانت کیفیت کتبی است. این نمایندگی کاربر را به طور همیشگی حمایت و پشتیبانی می کند تا در صورت مواجه با هرگونه اختلال و مشکل به راحتی بتواند برای بررسی و رفع آن به این نمایندگی مراجعه کند و از دانش تکنسین های ارشد نمایندگی رسمی مادربرد بهره ببرد.