راه اندازی دوربین مدار بسته

راه اندازی دوربین مدار بسته یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده توسط کارشناسان مرکز طراحی شبکه است. مرکز طراحی شبکه با تکیه بر دانش و تخصص مهندسان خود، توانایی طراحی و پیاده‌سازی گستره متنوعی از سیستم‌ها و ساختارهای فناوری اطلاعات را یافته است و در این مسیر موفق به اجرای برنامه های گسترده و موفقی شده است.

مهندسان این مرکز در نخستین گام طی یک جلسه حضوری نیازها، تجهیزات و سرویس ها را بررسی کرده و در گام بعد بر اساس درخواست، استانداردها و شرایط موجود مناسب ترین طرح را ارائه می دهند. همانگونه که می دانید دوربین های مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می رود این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.

در هر حال شما کاربران گرامی در صورت نیاز به هر یک از خدمات مرتبط با نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و تخصصی ترین سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایید.

راه اندازی دوربین مدار بسته

روند نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

کاربرد اصلی و عمده دوربین های مداربسته در سیستم های حفاظتی است اما کاربردهای آن به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر میرود. برخی دیگر از کاربردهایی که می توان برای دوربین های مدار بسته برشمرد عبارتند از: کاربردهای پلیسی، نظامی، فضایی، صنعتی، کنترل ترافیک، ارتباطات ویدیویی، تصویر برداری نامحسوس. دوربین های مداربسته از نظر نوع سیگنال به سه نوع دوربین های آنالوگ، دوربین های ip یا آی پی تحت شبکه و دوربین های دو منظوره تقسیم می شوند.

اگر چه دوربین های مداربسته تنوع بسیار دارند اما روند نصب و راه اندازی غالب آنها معمولاً روند یکسانی را طی می کند که عبارت است از:

نکات مهم در راه اندازی دوربین مدار بسته

یکی از نکات مهم در راه اندازی دوربین مدار بسته، انتخاب مکان درست جهت نصب دوربین است. جهت راه اندازی دوربین مدار بسته باید توجه داشت که بهترین زاویه هر اتاق را انتخاب کرد. مطمئن شوید که از آن زاویه می توانید به وضوح  تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها را ببینید. بعلاوه بهتر است دوربین در نزدیکی یک پریز برق قرار داشته باشد.

اگر دوربین را در بیرون نصب می‌کنید، آن را بالاتر از ۳ متر از سطح زمین قرار دهید تا نتوان به راحتی به آن آسیب رساند. اگر دوربین مدار بسته در محلی نصب شود که در معرض دید افراد باشد، جلوی فعالیت سارقان گرفته می شود. توصیه می شود موقعیت نصب دوربین مداربسته طوری باشد که لنز آن در مقابل پرتو مستقیم نور خورشید و لامپ قرار نگیرد.

 برخی از مکان های مناسب جهت نصب دوربین مدار بسته عبارتند از:

هزینه راه اندازی دوربین مدار بسته

ارائه یک نرخ ثابت جهت نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته چندان ممکن نیست زیرا در این کار ابزار و تجهیزات متعددی بکار می رود که برآورد نتیجه نهایی را منوط به بازدید از محل و میزان استفاده از تجهیزات می کند. اما جهت تخمین یک هزینه کلی جهت نصب و راه اندازی دوربین مداربسته باید قیمت دستگاه ضبط کننده  DVR یا NVR  و هارد دیسک را در نظر داشت. زیرا این دو قسمت های اصلی یک سیستم مداربسته هستند و با اطلاع از حدود هزینه این تجهیزات میتوانید تا حدودی از هزینه سیستم مداربسته خود مطلع گردید.

سایر قطعات و تجهیزات مرتبط که می بایست در نظر گرفته شوند عبارتند از: نصب تجهیزات ضبط، انتقال کابل فیبر نوری، دوربین‌های بدون سیم یا مایکروویو، پهنای باند ISDN، ADSL، SDSL، هزینه‌های مشاوره، هزینه‌های راه‌اندازی، هزینه‌های نگهداری، هزینه‌های نظارت، هزینه‌های مدیریت، هزینه راه اندازی اتاق کنترل، ارتقاء و تعویض، نرخ اجرت.

در انتخاب نوع دوربین باید موارد زیر را در نظر داشت:

مرکز طراحی شبکه

مرکز طراحی شبکه با تکیه بر دانش و تخصص مهندسان خود، توانایی طراحی و پیاده‌سازی گستره متنوعی از سیستم‌ها و ساختارهای فناوری اطلاعات را یافته است و در این مسیر موفق به اجرای برنامه های گسترده و موفقی شده است.

طراحی شبکه در این مرکز با رعایت تمامی پارامترهای ضروری و بایستۀ این حوزه عملی میگردد. پارامترهایی چون نیاز سنجی، بررسی زیرساخت‌ها، آگاهی از استراتژی سازمان مربوطه، تحلیل قطعات، ارائه مستندات ضروری، برنامه زمانی، برآورد هزینه و در نهایت پیش‌بینی نیازهای آینده. شما کاربران گرامی می توانید درخواست های خویش مبنی بر اجرا و پیاده سازی هریک از موارد زیر را با کارشناسان ما در میان گذاشته و بهترین و تخصصی ترین پاسخ ممکن را دریافت دارید. کارشناسان ما در مرکز طراحی شبکه پاسخگوی تمامی پرسش های شما خواهند بود.