آموزش تعمیرات کولر گازی

آموزش تعمیرات کولر گازی یکی از آموزش های بسیار مفید و کاربردی است که به وسیله این واحد معتبر و مجاز ارائه می شود. امروزه استفاده از کولرگازی در مناطق مختلف آب و هوایی کاربرد دارد. به واسطه افزایش استفاده از این دستگاه نیاز به خدمات تعمیرات کولر گازی نیز بسیار افزایش یافته است. به همین دلیل است که امروزه آموزش تعمیرات کولرگازی بسیار مورد توجه کاربران است. با سپری کردن دوره های آموزشی به راحتی می توانید صفر تا صد مشکلات یک کولرگازی یا اسپلیت را شناسایی از مسیر درست برای رفع آن اقدام کنید. 

دوره های آموزش تعمیرات کولر گازی

مرکز سخت افزار ایران با برخورداری از سالها تجربه موفق در زمینه تعمیر انواع کولرهای گازی و اسپلیت، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه نموده است. دوره های آموزش تعمیرات کولر گازی در دو سطح مبتدی و پیشرفته برگزار می شوند تا علاقه مندان با هر سطحی از اطلاعات و مهارت، در آنها شرکت کنند. این دوره ها و سرفصل های هریک از آنها به قرار زیر برگزار می شوند:

دوره مقدماتی تعمیر کولر گازی

اگر می خواهید اطلاعاتی کلی راجع به نحوه تعمیر کولر گازی داشته باشید، پیشنهاد می دهیم در دوره عمومی یا مقدماتی شرکت کنید. در این دوره، شما با ساختار کلی کولرهای گازی و قطعات آن آشنا می شوید. نحوه نگهداری از کولر، معرفی قطعات و عملکرد آنها، آشنایی با روند کار دستگاه و مواردی از این دست، سرفصل های اصلی دوره مقدماتی آموزش تعمیرات کولر گازی محسوب می شوند. برای شرکت در این دوره ها می توانید با نمایندگی مجاز تعمیر کولر در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

دوره مقدماتی تعمیر کولر گازی

دوره پیشرفته تعمیر کولر گازی

تعمیرکارانی که قصد افزایش دانش و مهارت خویش را دارند، باید در دوره های پیشرفته یا تخصصی آموزش تعمیرات کولر گازی شرکت کنند. این دوره ها در کارگاه هایی مجهز و تحت نظارت تکنسین های با تجربه برگزار می شوند. شرکت کنندگان در سطوح پیشرفته، با جدیدترین ابزار و تجهیزات تعمیراتی آشنا می شوند. آنها روشهای نوین تعمیرات کولر را به صورت عملی فرا می گیرند تا مهارتشان در این حوزه افزایش پیدا کند. در پایان دوره، شرکت کنندگان می توانند به عنوان تعمیرکارهای حرفه ای جذب بازار کار شده و از این طریق، کسب درآمد کنند.

سرفصل های دوره آموزش تعمیر کولر گازی

تعمیر کمپرسور کولر گازی

در آموزش تعمیرات کولرگازی، تعمیر کمپرسور یکی از بخش هایی است که آموزش داده می شود. کمپرسور یا موتور کولرگازی مهمترین و حیاتی ترین قطعه کولرگازی است که جان کولر وابسته به آن است. کمپرسور به سایر بخش ها اکسیژن رسانی می کند. برای تعمیر کمپرسور کولر گازی تخصص بالایی نیاز است، زیرا تعمیر این قطعه حساسیت ها و پیچیدگی های بالایی دارد و البته وقتی تصمیم به تعمیر یا حتی تعویض آن گرفته شود، مستلزم هزینه های بالایی است. در دوره های آموزش تعمیرات کولرگازی، اساتید و کارشناسان با تجربه و ماهر، درباره کارکرد این قطعه و چگونگی تعمیر موفقیت آمیز آن فوت و فن های لازم را به همه کاربران یاد می دهند.

تعمیر کمپرسور کولر گازی

تعمیر برد الکتریکی کولرگازی

تعمیر برد الکتریکی کولرگازی نمونه ای دیگر از آموزش هایی است که در دوره های آموزش تعمیرات کولرگازی لحاظ شده است. برد الکتریکی نمونه دیگر از قطعات مهم کولرگازی است. تعمیر برد الکتریکی کولرگازی در کنار اینکه به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد، نیازمند ابزار و تجهیزات خاصی هم هست. معمولا به دلیل انحصاری بودن برد الکتریکی تعمیر این قطعه با محدودیت هایی روبه رو است. تمام این محدوددیت ها و راه های دور زدن این محدودیت ها در دوره های آموزش تعمیرات کولرگازی به کاربران آموزش داده می شود.

تعمیر خازن کولرگازی

در دوره های آموزش تعمیرات کولرگازی، تعمیر خازن نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که به آن پرداخته می شود. منظور از خازن کولر گازی، دو صفحه موازی فلزی است که در میان آنها  لایه‌ای از هوا یا عایق قرار دارد. خازن‌ها انرژی الکتریکی را نگهداری می‌کنند که به کمک مقاومت‌ها، در مدارات تایمینگ استفاده می‌شود. این قطعه برای عملکرد صحیح باید سالم و سلامت باشد، در غیر این صورت تمام بخش های کولر را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

تعمیر خازن کولرگازی

معرفی قطعات اصلی کولر گازی

کولرهای گازی از دو بخش مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده اند.

اجزای بخش مکانیکی

اجزای بخش الکترونیکی

آموزش تعمیر سایر اجزای کولر گازی

سایر اجزای کولرگازی در دوره های آموزش تعمیرات کولرگازی، معرفی و درباره همه آنها توضیحات لازم داده می شود. این دوره ها به صورت عمومی و تخصصی برگزار می شود. ابتدا داوطلبان به صورت تئوریک هر یک از اجزای کولرگازی را می شناسند و با کارکرد و عملکرد آنها به صورت تئوری آشنا می شوند و بعد وارد مرحله عملی و آزمون و خطا می شوند. در مرحله عملی که در کارگاه های تعمیراتی برگزار می شود، تمام ابزار لازم برای اجرای یک تعمیر با کیفیت و موفق در اختیار داوطلب قرار می گیرد تا بتواند با تجربه آموزی و مهارت آموزی به یک تعمیرکار ماهر و زبده تبدیل شود.

  • آموزش پمپ دان(جمع کردن گاز) و جا به جایی دستگاه
  • آموزش تعیین ظرفیت کولر های گازی با توجه به متراژ و منطقه گرمسیری و سرد سیری
  • آموزش عیب یابی دستگاه و چگونگی رفع آن
  • سرویس انواع برندها
  • آموزش نحوه محاسبات سریع بار حرارتی و تعیین ظرفیت کولر گازی
  • آموزش عملی جوشکاری لوله های مسی کولر گازی
  • آموزش نشت یابی و رفع نشتی و جوشکاری
  • شناسایی انواع کولر های گازی و سیستم های تهویه مطبوع
  • آموزش کامل نصب
  • آشنایی با سیکل تبرید
  • آموزش شارژ انواع گاز های مبرد(R22,R 410)
  • عیب یابی کمپرسور
  • آموزش عملی پرچ کردن لوله مسی کولرگازی برای نصب

نمایندگی کولرگازی

نمایندگی کولرگازی با همکاری مرکز سخت افزار ایران تسهیلات و امکانات بیشماری در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات کولرگازی برای کاربران تدارک دیده است. این نمایندگی در هر بخش به صورت مجزا و مستقل خدمات رسانی می کند. همه کاربران کولرگازی می توانند صرف نظر از مدل و برند کولرگازی از خدمات فروش و تعمیرات نمایندگی کولرگازی استفاده کنند. تمام این سرویس ها و خدمات همراه با تضمین های معتبر و کتبی است. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با نمایندگی کولرگازی تماس بگیرید.