تعمیر کولر گازی دوو

تعمیر کولر گازی دوو نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد و جز حیطه های تخصصی تعمیرات کولر گازی است. کولر گازی Daewoo ساخت کره ی جنوبی بوده و در میان کمپانی های تولید کننده ی لوازم خانگی در رتبه ی بعد از ال جی، سامسونگ قرار دارد.

در ابتدای فصل گرما بهترین کار سرویس دوره ی cooler گازی است تا در مدت کوتاه دچار مشکل و … نشود. تعمیر کولر گازی Daewoo باید اصولی و صحیح پیش برود تا کولر دچار مشکل مضاعف نگردد. در این مقاله به موضوع تعمیر کولر گازی دوو پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی دوو

 مرکز تعمیرات کولر گازی بخش تخصصی تعمیر cooler گازی دوو را به تکنسین های مجرب خود سپرده است. مهندسین کارآزموده ی تعمیر کولر گازی دوو با گذراندن دوره های آموزشی مناسب، توانایی بالای خود را در عیب یابی و تعمیر انواع کولر گازی دوو به مشتریان نشان داده اند.

در این واحد علاوه بر مشاوره رایگان در زمینه ی عیب یابی و نحوه ی تعمیرات، سرویس کامل cooler ،سرویس کندانسور، شارژ گاز و از بین بردن نشتی آن، بررسی سیم کشی و برق ورودی، تعویض خازن کولر گازی، تعمیر برد کولر گازی Daewoo، رفع مشکل گرم بودن باد کولر، تعویض و یا تعمیر کمپرسور، تعمیر و یا تعویض موتور فن، برطرف کردن مشکل آبریزش کولرگازی Daewoo و از بین بردن مشکلات یخ زدگی به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان در محل و یا تعمیرگاه به کاربر ارائه می شود.

تعمیر شیر برقی کولر گازی دوو

اگر از کولرهای دوکاره استفاده می کنید، گاهی ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض شیر برقی دستگاه داشته باشید. این قطعه مسئول تغییر حالت کولر از سرمایش ب گرمایش است و اگر درست کار نکند، کولر قادر به گرم کردن محیط نیست. اجزاء این قطعه شامل بدنه، ورودی و خروجی سیال، سیم پیچ، قاب سیم پیچ، اتصال سیم ها، میله فلزی، فنر و دریچه خروجی، در بیشتر موارد قابل ترمیم نیستند.

این یعنی شیر برقی معمولا غیر قابل تعمیر بوده و نیاز به تعویض آن می باشد. البته اولویت همکاران ما تعمیر شیر برقی کولر گازی دوو است. اما در صورت نیاز به تعویض هم تیم تعمیرات کولر گازی دوو تنها از قطعه اصل و اورجینال استفاده می کنند تا کولر به بهترین شکل کار کند.

تعویض یا تعمیر کمپرسور کولر گازی دوو

خاموش شدن کولر، روشن نشدن دستگاه در حالی که فن کار می کند و خنک نکردن، مشکلاتی هستند که نشان می دهند کمپرسور کولر دچار نقص شده و نیاز به بررسی دارد. تکنسین های تعمیر کولر گازی دوو در این شرایط کمپرسور را تست می کنند تا بدانند که نیاز به تعویض دارد یا قابل تعمیر است. تست کمپرسور، بیانگر این است که برق به اندازه کافی به کندانسور می رسد و ولتاژ ورودی از قدرت کافی برخوردار است یا نه.

یکی از روشهای تعمیر کمپرسور کولر گازی، تعویض خازن های آسیب دیده و سیم پیچ آن است. اگر پس از تست کمپرسور مشخص شد که این قطعه قابل ترمیم نیست، آن را تعویض می کنند. اگر تعویض کمپرسور کولر گازی دوو به شکل درست و با استفاده از قطعه اورجینال انجام شود، عملکرد کولر به حالت عادی برگشته و مشکلاتی مثل خنک نکردن و … هم برطرف می شوند.

تعویض خازن کولر گازی دوو

کولرگازی هم مثل سایر دستگاه های الکتریکی، خازن هایی دارد که به دلایل مختلف ممکن است بسوزند و از کار بیفتند. خازن قابل تعمیر نیست و باید برای جلوگیری از آسیب دیدگی سایر قطعات، خازن های معیوب را به سرعت تعویض کرد. کسی که عملیات تعویض خازن کولر گازی را انجام می دهد، باید به علامت ها و اتصالات این قطعه آشنایی کامل داشته باشد.

مثلا تکنسین باید بداند که c برای سیم مشترک استفاده می شود، FAN برای اتصال سیم فن و HPEM در برخی از خازن ها برای اتصال کمپرسور کاربرد دارد. اگر سیم اشتباهی به این نقاط وصل شود، ممکن است دیگر قطعات کولر در معرض خطر قرار گرفته و یا حتی بسوزند. بنابراین بهتر است برای اطمینان از تعمیرات کولر گازی دوو به شکل درست و بی نقص، تنها از تکنسین های مجرب این حوزه کمک بگیرید.

تعویض خازن کولر گازی دوو

تعمیر و تعویض فن کولر گازی دوو

فن یکی دیگر از قطعات مهمی است که در تعمیرات کولر گازی مورد بررسی قرار می گیرد. اگر فن از کار بیفتد، ممکن است کولر به طور کلی روشن نشده یا در حین کار خاموش شود. البته خاموش شدن کولر گازی ممکن است ناشی از خرابی برد یا کمپرسور باشد، اما گاهی خرابی فن هم چنین مشکلی را ایجاد می کند.

خنک نکردن کولر یا مختل شدن فرایند پرتاب باد هم ممکن است ناشی از خرابی فن یا عملکرد ناقص این قطعه باشد. در بیشتر موارد، امکان تعمیر فن کولر گازی دوو و به طور کلی ترمیم این قطعه وجود دارد. اما اگر کارشناسان تعمیرات کولر گازی دوو تشخیص دهند که این قطعه قابل ترمیم نیست، آن را با یک فن جدید و اصل جایگزین می کنند.

تعمیرات برد کولر گازی دوو

اگر کولر گازی شما در حین کار خاموش می شود، احتمالا برد آن دچار مشکل شده و یا از کار افتاده است. در این صورت تعمیرکار برد را بررسی می کند تا میزان آسیب دیدگی آن را براورد کند. اگر اجزاء برد شامل چشمی، سنسورها، ترانس و یا خازن ها معیوب شده باشند، این قطعات با نمونه های جدید جایگزین می شوند.

اما اگر آسیب دیدگی شدید بوده و یا برد سوخته باشد، امکان تعمیر برد کولر گازی دوو وجود ندارد. در این شرایط تنها کاری که می توان انجام داد، تعویض برد است. بنابراین تکنسین تعمیرات کولر دوو، برد سوخته را با یک برد جدید تعویض می کند تا مشکلات دستگاه برطرف شوند.

شارژ گاز کولر گازی دوو

جالب است بدانید که برخی از مشکلات کولر گازی هیچ ارتباطی با قطعات داخلی ندارند و تنها به دلیل کم شدن حجم گاز دستگاه ایجاد می شوند. مثلا در بیشتر موارد، کاهش سرمای کولر گازی ناشی از کاهش میزان گاز یا تمام شدن آن است. شارژ گاز کولر گازی دوو در این شرایط اقدامی ضروری است که باید در اولین فرصت انجام شود. بیشتر کولر گازی ها و اسپلیت ها با گاز R22-R410A-R407A  تغذیه می شوند.

پس از این که گاز دستگاه تمام شده و یا به هر دلیل دیگری نیاز به تزریق گاز داشت، تیم تعمیرات کولر گازی دوو مدل دستگاه را بررسی می کنند. سپس با توجه به نوع گاز مصرفی و یک سری معیارهای دیگر، بهترین روش را از میان شارژ گاز وزنی با استفاده از ترازو، شارژ به وسیله گیج مانیفولد و شارژ به وسیله آمپرمتر انتخاب و اجرا می کنند.

مشکلات عمده ی کولر گازی Daewoo

کولر گازی دوو مانند هر وسیله ی برقی دیگر بعد از مدت زمانی دچار اشکال در عملکرد می شود همین امر موجب شده تا کاربر به تعمیر کولر گازی دوو نیاز پیدا کند. بیشترین مشکلاتی که تعمیرکاران ما در تعمیر کولرگازی دوو با آن رو به رو بوده اند به شرح زیر است:

  • آبریزش پنل داخلی cooler
  • نبود سرمای کافی و دلخواه
  • شارژ مجدد گاز
  • ارور و خطا روی صفحه نمایش پنل داخلی کولر
  • صدا دادن اسپلیت
  • کافی و مناسب نبودن پرتاب باد

خطاهای رایج برای تعمیر کولر گازی دوو

یکی از ویژگی های مثبتی که توسط کمپانی برای کولر گازی دوو در نظر گرفته شده نمایش خطاهایی است که موجب اختلال در عملکرد کولر شده است. این خطاها به کاربر و تعمیرکار شرایط کلی وضعیت کولر را نمایش می دهند. شناخت ارورها موجب تسریع عیب یابی در تعمیر کولر گازی دوو می شوند.

  • P5: بالا بودن در جه ی حرارت خازن یونیت خارجی(فعال شدن ویژگی محافظت از خازن).
  • P7: درجه حرارت تخلیه یونیت خارجی بالاست( فعال شدن حفاظت از کمپرسور).
  • P9: هوای ضد سرمایش عمل می کند.
  • P10: حفاظت فشار تخلیه.
  • P11: حفاظت فشار مکش.
  • P12: حفاظت اضافه بار جریان.
  • HS : شروع ذوب شدن یخ ها.
  • E1- E2- E3- E4: حسگر مدار در صورتی خاموشی و یا کوتاهی مدار.
  • E5: ارتباط یونیت داخلی و خارجی قطع باشد.
  • E10: کمپرسور فشار مکش نداشته باشد.
  • E13: فاز قرار دادی کمپرسور کولر گازی.
  • E14: ارتباط فاز کمپرسور صحیح نیست.
  • P4: دمای خشک کننده ی یونیت داخلی بسیار بالا یا پایین است(فعال شدن ویژگی محافظت کمپرسور).
ویژگی های کولرگازی دوو

ویژگی های کولرگازی دوو

هر کمپانی ویژگی های خاصی برای تولیدات خود در نظر می گیرد که متمایز با دیگر رقیبان باشد. کمپانی دوو برای کولر گازی به ایجاد ویژگی بدنه ضد زنگ، قابلیت چرخش ۲ راه اتوماتیک، قابلیت عملیات توربو، خاموش روشن اتوماتیک ۲۴ ساعته، کنترل از راه دور ال ای دی، مبدل حرارتی با راندمان بالا، عملکرد خودکار راه اندازی مجدد، کنترل اتوماتیک حالت خواب پرداخته است تا وجه تمایز محصول خود در میان همتایان باشد.

بررسی های مورد نیاز کولر گازی Daewoo

تعمیراکاران واحد تعمیر کولر گازی دوو موظف به رسیدگی خدمات مورد نیاز مشتریان هستند. از جمله خدماتی که پس از خرید و در شروع فصل گرما باید توسط تعمیرکار خبره مورد بررسی قرار بگیرد طراحی محل نصب کولرگازی دوو، برق کشی، لوله کشی cooler گازی دوو، بررسی پنل داخلی و خارجی است. تکنسین های کار کشته ی ما با صرف کم ترین زمان می تواند به راه اندازی ابتدایی و مجدد کولر گازی دوو بپردازند.

نمایندگی کولرگازی

نمایندگی کولر گازی با سال ها تجربه در زمینه ی مشاوره، فروش و تعمیر کولرهای گازی در برندهای مختلف آماده است تا به یاری مشتریان عزیز بشتابد. در این نمایندگی کارشناسان مجرب و کارآزموده در واحدهای مجزا به مشتریان خدمت رسانی می کنند. به این طریق مشتری می تواند بهترین انتخاب را طبق شرایط موجود خود داشته باشد. نمایندگی کولر گازی با در دست داشتن جدیدترین و مدرن ترین محصولات و فناوری های کمپانی های متنوع، با ارائه ی خدمات پس از فروش و گارانتی های معتبر ، خود را به مرکزی امن برای مشاوره و خرید مشتریان تبدیل کرده است.

تعمیرات کولر گازی

تعمیرات کولر گازی با سابقه ترین مرکز تعمیراتی است که هر ساله با تعمیر انواع کولر گازی و کلاس های آموزشی پیشرفته بر اعتبار رزومه ی کارکنان خود می افزاید. در واحدهای مختلف تعمیرات کولر گازی، در زمان تعویض قطعه، انواع قطعات یدکی اورجینال استفاده می شود. تمام عیوب مربوط به قسمت های مختلف کولر گازی به راحتی، در کوتاه ترین زمان و با صرف کمترین هزینه بر طرف خواهد شد.

اگر برای کولر گازی به طراح محل نصب، کانال کشی، لوله کشی و .. نیاز دارید مطمئن باشید بهترین گزینه تماس با تعمیرکاران واحدهای مختلف این مرکز تعمیراتی است تا در اسرع وقت در محل مورد نظر شما، آماده ی خدمت رسانی باشند. تما هدف ما از گرد آوردن بهترین تکنسین های ایران کسب رضایت شماست. با ما همراه باشید.