دوربین سلفی زیر نمایشگر موبایل

دوربین سلفی زیر نمایشگر موبایل چگونه کار می کند؟ شرکت های سازنده موبایل اخیرا به دنبال استفاده 100 درصدی از نمایشگر هستند و همین باعث شده که دوربین سلفی که یکی از چالش های آنها برای کمتر کردن حاشیه موبایل ها به شمار می رود را حذف کنند. یکی از بهترین روش ها برای پنهان کردن دوربین سلفی منتقل کردن آن به داخل بدنه گوشی می باشد. که این ایده منجر به ساخت دوربین های پاپ آپ یا بیرون جهنده شده است. ایده دوم ساخت یک نمایشگر دوم برای دوربین اصلی است و در نتیجه دیگر نیازی به دوربین سلفی نیست و همان دوربین اصلی برای گرفتن سلفی های با کیفیت کفایت می کند. راه سوم هم که کمپانی ایسوس آن را تست کرده ساخت دوربین اصلی متحرک است. این تکنولوژی بسیار قدیمی است و حتی نمونه آن را می توان در گوشی  سامسونگ مدل i700 دید که دوربین اصلی با چرخش 180 درجه ای به جلوی موبایل منتقل می شود.

دوربین سلفی زیر نمایشگر موبایل

تکنولوژی دوربین زیر صفحه نمایش موبایل

اما در این میان هنوز کمپانی شیائومی و اوپو معتقد هستند که دوربین سلفی باید جلوی گوشی باقی بماند و نیازی به منتقل کردن یا استفاده از راه های پیچیده برای گرفتن یک سلفی نیست. به همین دلیل شرکت شیائومی در سال 2018 با کمک تکنولوژی نمایشگر های شفاف سامسونگ توانست تا دوربین سلفی را در زیر نمایشگر پنهان کند.

دوربین زیر نمایشگر موبایل چگونه کار می کند ؟

اخیرا ویدئویی از دو شرکت اوپو و شیائومی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که هر دوی آنها درحال تست کردن نمونه های اولیه ای هستند که دوربین سلفی آن زیر صفحه نمایش پنهان شده است. اوپو اعلام کرده است که هنوز در حال تست این تکنولوژی هستیم و باید مشکلات فنی را از بین ببریم. اما شیائومی که قبل از اوپو دست به ساخت موبایل با دوربین مخفی زیر نمایشگر زده بود اعلام کرد که در یکی از سری های Mi از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد. باید منتظر بمانیم تا این تکنولوژی روانه بازار شود و بازخورد کاربران نسبت به دوربین زیر صفحه نمایش را بسنجیم.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر