چطور مشکل قطع شدن صدای لپ تاپ را برطرف کنیم؟

سیستم های کامپیوتری همواره مشکلات عملکردی داشته اند که کاربران را آزار داده و کار آنها را مختل نموده اند. یکی از این مشکلات که بسیاری از کاربران انواع مدل های لپ تاپ ویندوزی از آن گلایه دارند، قطع شدن ناگهانی صدای سیستم است. به این ترتیب که کاربران صدایی را از سیستم نمی شوند و این اتفاق معمولا در شرایطی پیش می آید که سایر بخش های سیستم به درستی کار می کنند. بر اساس تجربه ی تکنسین های تعمیرات لپ تاپ، این اختلال معمولا پس از نصب ویندوز و یا آپدیت این سیستم عامل ایجاد می گردد و در بیشتر مواقع، به کارت صدا مرتبط است. 

چنانچه شما نیز با این ایراد مواجه شده و به دنبال روش های برطرف کردن آن هستید، مطالعه ی مطلب پیش رو می تواند به شما کمک کند. ضمن این که همکاران ما در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مرکز سخت افزار ایران، خدمات تعمیری تخصصی را به شما عزیزان ارائه خواهند کرد. برای آشنایی با نکاتی پیرامون مشکل c و راه حل های آن، ما را همراهی کنید.

صدا نداشتن لپ تاپ

راه حل های صدا نداشتن لپ تاپ

راه حل های قطع شدن صدای لپ تاپ، بسته به دلیل بروز این مشکل، متفاوت است. در این قسمت، بخشی از کاربردی ترین روش های نرم افزاری و سخت افزاری را که منجر به رفع این ایراد می شود، به شما عزیزان ارائه می دهیم:

اینو بخون حتما به کارت میاد : آموزش نصب درایور لپ تاپ

اصلاح تنظیمات صدا

یکی دیگر از روش های کاربردی برای رفع مشکل قطع شدن صدای ویندوز در نسخه های مختلف، بررسی و اصلاح تنظیمات صداب لپ تاپ است. برای این منظور، روی آیکن اسپیکر کلیک راست کنید و playback device را انتخاب کنید. اگر شما چند تا اسپیکر (مانند هدفن ها، اسپیکرها و یک تلویزیون) را وصل کرده باشید، ممکن است خروجی به اشتباه انتخاب شده باشد. 

شما می توانید playback device را در این منو انتخاب کنید. پس از انتخاب اسپیکر مورد نظرتان در سربرگ playback ، دستگاه هی متصل شده را Ready کرده و پورت هایی که هیچ چیزی به آنها وصل نیست را “Not plugged in” کنید. 

 همچنین برای شنیدن صدای لپ تاپ از طریق هر دستگاه جانبی دیگری، باید تنظیمات مربوطه را در این بخش انجام دهید؛ در غیر این صورت، با مشکل صدا نداشتن لپ تاپ مواجه خواهید شد.

بررسی اتصالات

یکی از دلایل اصلی قطع شدن صدای لپ تاپ، آسیب دیدگی اتصالات است. البته پیش از هر کاری، باید اطمینان حاصل کنید که آیکون صدای ویندوز مات نیست. اگر این آیکون در وضعیت درست بود، بررسی اتصالات هدفون یا اسپیکر و اصلاح آنها می تواند مساله را برطرف کند. چنانچه این موارد هم نرمال بود، باید برای رفع مشکل صدا نداشتن لپ تاپ خود، از روش های دیگری استفاده کنید.

بروز رسانی سیستم عامل

مایکروسافت برای ویندوز و به ویژه ویندوز 10، آپدیت هایی را به صورت منظم ارائه می دهد که معمولا مشکلات صدا را برطرف می کنند. بنابراین لازم است که سیستم خود را از نظر دریافت آپدیت بررسی کرده و مطمئن شوید که بروز شده یا نه. منوی start را باز کنید و در کادر جستجو عبارت windows update را تایپ نمایید. 

این منو را باز کرده و لیست بروز رسانی ها را چک کنید. اگر هیچ لیستی وجود نداشت، روی دکمه check for update کلیک کنید. این کار باعث می شود که ویندوز، بروز رسانی های موجود را سرچ کرده و فهرستی از آنها را به شما ارائه نماید. 

سپس روی لینک view available updates کلیک کنید. ممکن است چند گزینه برای بروزرسانی وجود داشته باشد که ما توصیه می کنیم همه ی گزینه های موجود را آپدیت کنید. معمولا پس از نصب بروز رسانی، مشکل صدا نداشتن لپ تاپ نیز برطرف می گردد.

بروز رسانی سیستم عامل

استفاده از windows troubleshooter

اگر هیچ یک از روش های ذکر شده، ایراد صدای لپ تاپ را برطرف نکرد، کنترل پنل را باز کرده و  روی گزینه find and fix problems  یا troubleshooting کلیک کنید. در مرحله ی بعد، Troubleshoot audio playback را انتخاب کنید تا فرایند عیب یابی صدا شروع شود. خروجی مورد نظرتان را انتخاب کرده و منتظر شوید تا سیستم، لیستی از عیب یابی آنها را به شما نمایش دهد. 

یکی از مواردی را که با آنها مشکل دارید، انتخاب کرده و گزینه ی next را انتخاب کنید. پس از پایان فرایند، فهرستی از عیب یابی و اقدامات انجام شده به نمایش در می آید.

استفاده از windows troubleshooter

نصب مجدد درایورهای صدا

فایل درایور های صدا ذخیره شده در لپ تاپ شما ممکن است به دلایل مختلف خراب یا آسیب ببینند. مانند انتقال ناقص فایل یا وقفه در هنگام دانلود به دلیل حملات بدافزار و غیره. اگر درایور های صدا به هر یک از این دلایل خراب شود. این می تواند مشکلی در صدا نداشتن دستگاه ایجاد کند. برای رفع ایراد صدا نداشتن لپ تاپ ، می توانید درایور های صدا را مجددا نصب کنید. برای این کار، Device manager را باز کرده و به این ترتیب، سخت افزار لپ تاپ تان را مدیریت کنید. دستگاه هایی که به درستی کار نمی کنند، در این بخش علامت زده شده اند. 

برای باز کردن Device manager دکمه های ویندوز و R را فشار دهید و devmgmt.msc را تایپ و اینتر کنید. حالا با باز کردن تبsound ,video and game controllers ، روی دستگاه صوتی مورد نظرتان دابل کلیک کنید. 

تایپ devmgmt.msc

اگر این دستگاه به درستی کار نکند، یک آیکن ! یا ? کوچک کنار آن خواهد بود. حالا برای رفع مشکل، روی سربرگ Driver کلیک کنید و update driver را انتخاب نمایید. 

انتخاب update driver

انتخاب گزینه search automatically for update driver software امکانی را فراهم می کند که ویندوز به صورت آنلاین، برای درایورهای درست سرچ کند. درایور های پیدا شده به صورت اتوماتیک دانلود و نصب می شوند را انتخاب کنید. اگر درایورها پیدا شوند به طور اتوماتیک دانلود و نصب می شوند. سیستم ری استارت شده و به این ترتیب، مشکل صدا نداشتن لپ تاپ برطرف می گردد.

انتخاب گزینه search automatically for update driver software

تعمیر سخت افزاری

پیش تر اشاره کردیم که ممکن است دلیل صدا نداشتن لپ تاپ ، خرابی یکی از بخش های سخت افزاری این دستگاه باشد. در این صورت، دستگاه باید به شکل تخصصی تر مورد بررسی قرار گرفته و تعمیر گردد. توجه داشته باشید که ترمیم یا تعویض قطعات داخلی لپ تاپ نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد و باید در مراکز معتبر انجام شود. 

در غیر این صورت، ممکن است بخش های دیگر دستگاه نیز آسیب دیده و هزینه تعمیرات آن افزایش پیدا کند. مرکز سخت افزار ایران، با راه اندازی واحد تعمیرات لپ تاپ، شرایطی را فراهم کرده که تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری این محصول، به تخصصی ترین شکل انجام گردد. همکاران ما پس از بررسی دقیق و موشکافانه ی دستگاه و تعمیر یا تعویض قطعات مربوطه، مشکل صدا نداشتن لپ تاپ را به بهترین شکل برطرف می نمایند.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ، عنوان مجموعه ای است که به صورت تخصصی به ترمیم انواع مدل های لپ تاپ و نوت بوک اشتغال دارد. در این مرکز تکنسین هایی فعالیت می کنند که جزء برترین متخصصین حوزه تعمیرات لپ تاپ بوده و توانایی رفع انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این محصول را دارا می باشند. 

این افراد با استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته، خدمات تعمیری را مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا به کاربران ارائه می دهند. انواع برندهای مطرح از جمله اپل، ایسوس، دل، لنوو، اچ پی، ایسر و … در نمایندگی لپ تاپ مورد بررسی و ترمیم تخصصی قرار می گیرد. به این ترتیب، شما عزیزان می توانید از ترمیم لپ تاپ خود به صورت حرفه ای اطمینان داشته و آن را مثل روز اول از همکاران ما در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ تحویل بگیرید.

4.8/5 (95 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر