راه اندازی سانترال

راه اندازی سانترال برای ایجاد شبکه های خصوصی در ادارات و کمپانی های بزرگ و کوچک بسیار راه گشا است. با راه اندازی سانترال خطوط شهری به اشتراک گذاشته می شوند؛ در نتیجه همه کارمندان می توانند به راحتی از این خطوط استفاده کنند و بدون پرداخت کوچکترین هزینه با هم ارتباط داشته باشند.

کمپانی‌های بسیاری در سراسر جهان محصولات مخابراتی و سانترال‌ها را تولید و روانه بازار می کنند. عمده ترین این شرکت ها در آسیا عبارتند از NEC ، Panasonic ،Samsung و شرکت های اروپایی و امریکایى مثل زیمنس و الکاتل.

راه اندازی سانترال

مزیت راه اندازی سانترال

در واقع با راه اندازی سانترال یک مخابرات کوچک را در اختیار خود قرار می دهید. تلفن های سانترال به شما این اجازه را می دهند که چند خط شهری و داخلی را با یک عدد تلفن رومیزی کنترل کنید.

از دیگر مزایای راه اندازی سانترال می توان به وجود یک اپراتور از چندین خط شهری یا امکان استفاده از اپراتور گویا (DISA) اشاره کرد. در مراکز تلفن سانترال همه چیز در کنترل ماست از امکان محدود کردن داخلی ها در شماره گیری افراد گرفته تا اعمال محدودیت در تماس های بیرونی با شرکت.

چگونگی راه اندازی سانترال

برای راه اندازی سانترال به مرکز تلفن نیاز داریم .مرکز تلفن سانترال در سه تقسیم بندی زیر می تواند کارگشا باشد:

 ابتدایی ترین نوع تلفن سانترال است که فقط از سلکتور یا رله بهره می برد و سرویس دهی کاملا محدودی دارد. راه اندازی سانترال با این نوع تلفن حجم بالا و خرابی های پی در پی به دنبال خواهد داشت،زیرا ساختار مکانیکی تجهیزات به کار رفته در آن بسیار ابتدایی و عقب مانده است.

 هرچه IC های دیجیتالی و مبدل های دیجیتالی بیشتر روی کار آمدند، راه اندازی سانترال ساده تر شد و  ایده استفاده از سوئیچ های دیجیتالی هم  عملی تر شد و کم کم در جایگاه سایر سیستم های سوئیچ مخابراتی قرار گرفت.

 در این سانترال که آخرین نسل مراکز تلفن است از تکنولوژی شبکه های کامپیوتری استفاده می شود. نیازی به کابل کشی ندارد و برای راه اندازی سانترال فقط کافی ست از بستر موجود شبکه کامپیوتری آن سازمان جهت ارتباطات مرکز تلفن استفاده شود.

تقسیم بندی راه اندازی سانترال

برای راه اندازی سانترال قبل از هر چیز باید به کوچکی و بزرگی مجموعه ای که قصد استفاده از این سیستم را دارد، توجه کنیم، زیرا بررسی ظرفیت برای راه اندازی سانترال در کمیت تجهیزات مورد نیاز نقش اساسی ایفا می کند.

به طور کلی می توانیم برای راه اندازی سانترال به دو شکل زیر عمل کنیم که به اجمال درباره آن توضیح می دهیم:

برای ادارات و شرکت های کوچکتری کاربرد دارد که حداکثر به ۸ خط شهری یا ۲۴ خط داخلی نیاز دارند. با راه اندازی سانترال کم ظرفیت می توانید از قابلیت هایی همچون قرار دادن تلفن گویا، قابلیت نصب کارت نمایشگر شماره، واحد پذیرش تماس سه مرحله ای DISA ، پیج کردن اعضا، تخصیص زمان بندی برای ساعت ناهار اداره و… استفاده کرد. سانترال های کم ظرفیتی که در بازار موجود هستند معمولا به شکل۳ خط شهری، ۸ خط داخلی یا ۶ خط شهری، ۱۶ خط داخلی ارائه می شوند. در صورتی که از سانترال ۳ خط شهری، ۸ خط داخلی استفاده می کنید برای ارتقاء آن می توانید از کارت توسعه بهره ببرید.

راه اندازی سانترال پر ظرفیت برای شرکت ها و سازمان هایی پیشنهاد می شود که به بیش از۸  خط شهری یا ۲۴ خط داخلی نیاز دارند.

خدمات راه اندازی سانترال در مرکز طراحی شبکه

مرکز طراحی شبکه

مرکز طراحی شبکه با در اختیار داشتن تکنسین های ویژه این تکنولوژی خدمات کاملا اختصاصی و پیشرفته را به کاربران ارائه می دهد. این نمایندگی پس از راه اندازی سانترال و اجرا کردن همه قابلیت های آن برای همیشه سرویس دهی این بخش را حمایت و پشتیبانی می کند.

بخشی از فعالیت های حرفه ای تکنسین های ما را می توانید در دیگر صفحات سایت دنبال نمایید.  برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از چگونگی اجرای این سیستم می توانید با روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.