راه اندازی VoIP

راه اندازی Voip و تلفن تحت شبکه این قابلیت را دارد که روش کار سیستم‌ های تلفنی را کاملا متحول کند. در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتی، voip از فناوری دیجیتال استفاده می کند. پیشرفت شگفت انگیز فناوری در تلفن های مبتنی بر IP با حذف مرزهای سنتی، دنیای جدیدی از ارتباطات را برای مدیران هوشمند سازمان ها به ارمغان آورده است.

امروزه اکثر شرکت ها به راه اندازی voip برای ارتباطات تلفنی دفتر کار خود علاقه مند هستند. مزیت های بسیار زیاد سیستم voip در کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت پاسخگویی به مشتریان و همچنین ابزارهای کنترلی و گزارش گیری این سیستم از دلایل علاقه مندی به سیستم VOIP است.

 طبیعتا یکی از مواردی که همیشه در تصمیم گیری ها موثر است، داشتن شرایط لازم و تخمین هزینه های احتمالی راه اندازی و تجهیزات است. در این مقاله سعی کرده ایم چگونگی راه اندازی سیستم voip را برای تماس های داخلی و خروجی یک شرکت توضیح دهیم.

مرکز تماس ویپ

مرکز تماس ویپ در واقع سیستمی است که می تواند جایگزین سیستم های تلفنی قدیمی شده و یک مرکز تماس کم هزینه تر و با قابلیت بیشتر را برای سازمان به ارمغان بیاورد. مرکز تماس VoIP که بر روی بستر شبکه ایجاد می گردد امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از جمله می توان به امکان برقراری تماس های همزمان، برگزاری کنفرانس های صوتی و تصویری، ایجاد صندوق صوتی و دریافت تماس های صوتی، دریافت voice mail و شنود مکالمات اشاره کرد.

از طریق مرکز تماس ویپ می توان بین چند دفتر ارتباط برقرار کرد بدون اینکه نیاز به نصب تجهیزات سخت افزاری باشد. یکی از مزیت های ویپ نسبت به سانترال های قدیمی این است که هزینه راه اندازی مرکز تماس ویپ بسیار کمتر از راه اندازی مرکز تماس قدیمی است.

سفارشی سازی سیستم VoIP

سفارشی سازی سیستم ویپ اشاره به شخصی سازی ویپ با سامانه ها، نرم افزارها و ماژول های ارتباطی مختلف دارد. سیستم ویپ می تواند با نرم افزارهایی همچون SarvCRM که یک نرم افزار ارتباط با مشتری است سفارشی شود. از طریق این نرم افزار، سازمان مربوطه تمامی استراتژی های مربوط به ارتباط با مشتری را پیگیری می کند.

از طرف دیگر، مشتریان می توانند درخواست ها و اطلاعات خود را در نرم افزار ثبت کرده و مدیریت سازمان از طریق دسترسی به آنها از درخواست ها و نیازهای مشتریان آگاهی می یابد. علاوه بر این، ویپ را می توان با ماژول های دیگری نیز سفارشی کرد. برای مثال می توان به ماژول های Popup، برقراری تماس و عملکرد صف اشاره کرد که در بخش فروش سازمان مورد استفاده قرار می گیرند.

اهمیت راه اندازی voip

راه اندازی voip ارتباط مستقیمی با ارتقا و یکپارچه سازی سیستم های تلفنی یک سازمان دارد. اغلب شرکت هایی که با تماس های درون سازمانی، شهری و بین المللی سر و کار دارند و دارای سیستم مدیریت مشتریان هستند، به دلایل مختلفی ترجیح می دهند که برای تامین ارتباطات صوتی مدیریت شده، از خدمات voip استفاده کنند.

از آنجا که این سیستم مبتنی بر شبکه است، می توان از تمامی ظرفیت های شبکه استفاده کرد و علاوه بر انتقال صوت، تصویر و دیتا را نیز رد و بدل کرد. به همین خاطر  راه اندازی voip شامل امکانات جذاب و مختلف است که موجب استقبال مدیران شرکت ها در بهره مندی از این تکنولوژی شده است.

مزایای راه اندازی voip

مزیت استفاده از سیستم Voip ، استفاده از تکنولوژی مورد استفاده در این سیستم است که بدون محدودیت سیستم های آنالوگ امکان افزودن امکانات فراوانی را دارد. در زیر به برخی از مزایای این سیستم به طور مختصر ومفید اشاره می کنیم:

سیستم voip چگونه کار را راحت می کند؟

با راه اندازی voip ، یک مرکز تماس در سازمان مربوطه ایجاد می شود که به دنبال یکپارچه سازی این مرکز تماس با نرم افزار crm، بازدهی ارتباطات با مشتریان به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. نصب و راه اندازی voip مساوی است با بهره مندی از امکاناتی نظیر صف تماس، پاسخگویی خودکار، صندوق صوتی، نظرسنجی از مشتریان و ده ها قابلیت دیگر.

با راه اندازی voip می توانید به صورت حرفه ای ارتباط با مشتریان خود را مدیریت کنید و گامی بلند برای کسب رضایت بیشتر آنها بردارید.

چگونه با راه اندازی سیستم voip می توان ارتباط تلفن ایجاد کرد؟

با راه اندازی voip به یکی از سه روش زیر می توان ارتباط تلفنی برقرار کرد؛

IP Phones

این Handset ها کاملا شبیه Handset های استاندارد معمولی است. یک کانکتور RJ 45 Ethernet به جای کانکتورهای استاندارد RJ 11 دارند. نوع بی‌سیم گوشی‌های IP مشهور به Wi-Fi است که از شبکه‌های Wi- Fi استفاده می‌کند. این تلفن‌ها تمام نرم افزارها و سخت افزارهای لازم برای برقراری ارتباطات voip و راه اندازی voip را به صورت built-in دارند. مستقیما به روتر وصل می‌شوند و یک ورودی سریع و مقرون به صرفه به دنیای voip فراهم می‌کنند.

کامپیوتر به کامپیوتر

این روش آسانترین روش استفاده از تکنولوژی voip و راه اندازی voip است. شرکت‌های زیادی هستند که نرم افزارهای مقرون به صرفه ارائه می‌دهند که می‌توانید برای این نوع voip از آنها استفاده کنید. معمولا تنها مبلغی که باید پرداخت کنید فقط هزینه ماهانه ISP است. تمام آنچه که نیاز دارید یک میکروفون، بلندگو، یک کارت صدای مناسب و یک ارتباط اینترنت با سرعت مناسب است.

ATA

ساده‌ترین روش برقراری ارتباط voip با استفاده از (ATA (Analog Telephone Adaptor ها است که gateway هم نامیده می‌شوند. این ابزارها این امکان را به شما می‌دهند که از تلفن‌های آنالوگ استاندارد فعلی تان استفاده کنید. به آسانی می‌توانید Handset استانداردتان را به ATA متصل کنید، سپس ATA را به کامپیوتر یا ارتباط اینترنت خود وصل کنید.

با این کار ارتباطی از نوع voip خواهید داشت. ATA  سیگنال آنالوگ را از تلفن استاندارد شما می‌گیرد و آن را به سیگنال دیجیتال آماده برای انتقال در بستر اینترنت تبدیل می‌کند. همراه برخی ATA ها یک نرم افزار است که روی کامپیوتر load می‌شود و شما را قادر می‌سازد که آن را برای راه اندازی voip  با دقت پیکربندی کنید.

مرکز طراحی شبکه

مرکز طراحی شبکه ، مرکزی جامع و گسترده است که همه امکانات و سرویس های مربوط به دنیای دیجیتال و تکنولوژی های جدید و فناوری های نوین را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این مرکز استاندارد تمامی فعالیت های خود را زیر چتر کیفیت بالا و برتر ارائه می دهد.

 مرکز طراحی شبکه  اختصاصا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، پشتیبانی شبکه، راه اندازی VOIP، کابل کشی شبکه، مجازی سازی، نصب و راه اندازی سرور بک آپ، فروش سرور و بسیار دیگر از خدمات تخصصی امکانات جدید و منحصری تدارک دیده است که تنها از طریق مراجعه به این مرکز می توانید از چگونگی آنها اطلاع یابید.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وبسایت قابل پیگیری است.