لپ تاپ بدون سیستم عامل

لپ تاپ بدون سیستم عامل لپ تاپی است که سیستم عامل ندارد. یک کامپیوتر بدون سیستم عامل مانند یک انسان مرده است. اینکه می گوییم بدون سیستم عامل منظور مان این است که سیستم عامل های معمول که معمولی ترین و شناخته شده ترین آنها ویندوز است، روی لپ تاپ بدون سیستم عامل نصب نیست. در این گونه از لپ تاپ ها سیستم عامل DOS نصب است. DOS اجازه می دهد که کارهای بسیار محدودی را روی دستگاه انجام دهید، اما عملا به یک سیستم عامل نیاز خواهید داشت.

سیستم عامل یا System Operating در واقع یک نرم افزار سیستمی بسیار پیچیده است که روی سیستم های کامپیوتری نصب می شود. سیستم عامل از طریق برنامه ها دستورات کاربر را دریافت می کند و به سخت افزار انتقال می دهد و سخت افزار نیز این دستورات را اجرا می کند. بحث سیستم عامل بسیار تخصصی و پیچیده است. در همین حد توضیح می دهیم که ویندوز، لینوکس و مک، ۳ نمونه از مهم ترین و پرطرفدار ترین سیستم عامل های دنیا هستند.

لپ تاپ بدون سیستم عامل

منظور از لپ تاپ بدون سیستم عامل چیست؟

لپ تاپ بدون سیستم عامل هیچ سیستم عاملی ندارد؛ یعنی خریدار خودش باید یک سیستم عامل روی آن نصب کند. به طور کلی لپ تاپ ها در دو نوع بدون سیستم عامل و با سیستم عامل تولید می شوند. ویندوز، لینوکس و مک سه نمونه از مهمترین و محبوب ترین سیستم عامل های موجود در بازار هستند که هر کدام را به طور جداگانه شرح می دهیم؛

ویندوز

سیستم عامل ویندوز متعلق به شرکت مایکروسافت است. یک سیستم عامل تجاری است و به لایسنس نیاز دارد. لایسنس ویندوزی که شرکت ها روی لپ تاپ شان نصب می کنند از نوع OEM است که بسیار ارزان تر از لایسنس اصلی ویندوز است. شرکت های سازنده لپ تاپ برای کاهش هزینه ها، روی لپ تاپ هایشان ویندوز OEM نصب می کنند. لپ تاپ بدون سیستم عامل نیازمند نصب یک سیستم عامل با توجه به ویژگی های سخت افزاری خود هستند.

لینوکس

لینوکس یکی دیگر از سیستم عامل های موجود است که امنیت بسیار بالا و کاربری نسبتا سختی دارد و می تواند در لپ تاپ بدون سیستم عامل مورد استفاده قرار بگیرید. لینوکس یک سیستم عامل متن باز است. به این معنی که هر کسی می تواند کد های لینوکس را داشته باشد و آن را تغییر دهد و از آن یک سیستم عامل جدید بسازد. شرکت های سازنده لپ تاپ معمولا لینوکس مینت ( Mint) را روی لپ تاپ ها نصب می کنند، زیرا کاربری بهتر و ساده تری دارد، اما برای بازی و کارهای تخصصی کمی سخت است. اغلب برنامه نویس ها از لینوکس استفاده می کنند. لذا می توان گفت که این سیستم عامل برای کاربران مبتدی مناسب نیست.

مک

سیستم عامل مک (Mac)  متعلق به کمپانی اپل است. انحصاری این شرکت است و تنها روی مک بوک ها، آیمک ها  و کامپیوتر های AIO اپل نصب می شود. سیستم عامل مک را به راحتی نمی توان بر روی سایر PC ها از جمله لپ تاپ بدون سیستم عامل نصب کرد. بیشتر گرافیست ها و برنامه نویس ها از مک بوک استفاده می کنند.

سیستم عامل dos در لپ تاپ

سیستم عامل داس DOS یا به عبارت بهتر MS-DOS اختصاری برای عنوان «سیستم عامل دیسک مایکروسافت»Microsoft Disk Operating System) ) است. این سیستم عامل برای رایانه‌های شخصی مبتنی بر معماری سخت‌افزاری X86 از سوی مایکروسافت رواج داشت. داس به عنوان یکی از اصلی‌ترین سیستم‌های عامل رایانه‌های IBM PC در دهه 1980 میلادی مطرح بوده است.

DOS اولین سیستم عامل مایکروسافت بود . هیچ محیط گرافیکی نداشت و ماوس پشتیبانی نمی کرد و فقط با تایپ دستورها کار می کرد. امروزه نیز زمانی که یک لپ تاپ خریداری می کنید و روی آن نوشته شده DOS یعنی سیستم عاملی روی آن نصب نیست و بعد از خرید کاربر باید آن را نصب کند .

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ یک درگاه امن و ایمن است که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این نمایندگی به صورت گسترده و وسیع مسئولیت تعمیر انواع و اقسام لپ تاپ ها بر عهده می گیرد. نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در واحد های جداگانه و تخصصی تمامی تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ های گوناگون در برند ها و مدل های مختلف را انجام می دهد.

تمامی سرویس های ارائه شده توسط مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از کارشناسان مربوطه جویا شوید.

3/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩