هنگ کردن موبایل

مشکل هنگ کردن موبایل یا مشکل اجرا نشدن یا از کار افتادن رابط کاربری در اندروید یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر دستگاهی پیش بیاید، اما شدت و حدت این اختلال بستگی به عوامل متعددی دارد. گاهی با یک ری استارت ساده گوشی مشکل حل می شود و گاهی باید از لحاظ سخت افزاری بررسی های انجام شود.

کمتر کسی پیدا می شود که حتی یک بار هم با مشکل عدم پاسخگویی صفحات لمسی و هنگ کردن و فریز شدن آنها مواجه نشده باشد. باید بدانید مشکل هنگ کردن موبایل برای هر دستگاهی ممکن است اتفاق بیفتد، اما مدل دستگاه شما، حافظه آن، مدل کاربری شما از دستگاه و عوامل این چنینی در این اختلال موثر هستند. در این مقاله از نمایندگی تعمیر موبایل قصد دارد دلایل هنگ کردن موبایل و نحوه رفع آن را بررسی کنیم.

هنگ کردن موبایل

منظور از هنگ کردن موبایل چیست؟

هنگ کردن موبایل به این معنی است که صفحه به یکباره ثابت می‌شود و تا زمانی که موبایل را خاموش و روشن نکنید، نمی توانید از آن استفاده کنید. برای رفع این مشکل به علت یابی و ریشه یابی دقیق نیاز داریم. بد نیست بدانید که مهمترین علت هنگ کردن گوشی های اندرویدی سخت افزار به کار رفته در گوشی است؛ سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل به شدت سخت افزار محور است و بر خلاف گوشی‌ها iOS که دارای سخت افزار مشخصی هستند، اندروید تنوع سخت افزاری زیادی دارد. همین مسئله باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود.

دلایل هنگ کردن موبایل

  • ممکن است نرم افزاری را به درستی روی گوشی نصب نکرده باشید یا نرم افزار مشکل داشته باشد. لذا به تعمیرات نرم افزاری موبایل نیاز دارید.
  • ممکن است مموری کارت دستگاه خراب یا حاوی ویروس باشد.
  • ممکن است دکمه ولوم گوشی گیر کرده باشد.
  • ممکن است دکمه ولوم مشکلات داخلی سخت افزاری داشته باشد.
  • ممکن است چند برنامه سنگین را پشت هم در گوشی اجرا کرده باشید و از این رو گوشی به اندازه کافی RAM برای پشتیبانی از آنها را نداشته باشد.

اینو بخون حتما به کارت میاد : تعویض گلس موبایل اپل

راه های پیشگیری از هنگ کردن موبایل

مهمترین نکته ای که قبل از ورود به بحث های نرم افزاری و سخت افزاری باید به شما بگوییم این است که همیشه سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که حداقل های لازم را برای شما فراهم کنند. به میزان رم دستگاه توجه کنید. توانایی اجرای همزمان برنامه ها، قدرت باتری ، قدرت سخت افزاری دستگاه و مسائلی از این دست را در هنگام خرید مد نظر قرار دهید. اندکی بیشتر هزینه کنید تا دستگاهی بهتر و کارآمد تر تهیه کنید. واقعیت این است که دستگاه های ارزان ظرفیت اجرای تمام برنامه هایی که انتظار دارید در دستگاه خود نصب کنید و با مشکلی روبه رو نشوید، ندارند. لذا در این مورد دقت کنید.

  • نکته مهم دیگر درباره هنگ کردن موبایل این است که حتی به شرط خرید یک دستگاه خوب یا نسبتا خوب، نوع کاربری شما در سرویس دهی دستگاه بسیار مهم است. هرگز فراموش نکنید که باید میزان حافظه رم دستگاه حداقل ۴۰% خالی و در اختیار اندروید باشد.
  • حافظه داخلی را جدی بگیرید. بیشتر ترجیح بدهید که این حافظه خالی باشد. اگر دستگاه شما هم حافظه داخلی دارد و هم مموری کارت سعی کنید اطلاعات را بیشتر بر روی مموری کارت ذخیره کنید.
  • 4. ماند. همین عامل باعث کند شدن دستگاه می‌شود.
  • این روش را نیز برای رفع هنگ کردن موبایل امتحان کنید. وارد تنظیمات شوید. گزینه‌ Apps را انتخاب کنید. وارد پنجره‌ All که مربوط به تمای اپلیکیشن‌ ها و سرویس‌ ها است، شوید و حافظه‌ کش System UI را پاک کنید.
  • از نرم افزار های موجود برای بهتر شدن عملکرد اندروید استفاده کنید. ازجمله این نرم افزار ها می توان به Clean Master، Manager و DU Speed Booster و Android Booster اشاره کرد.

نمایندگی موبایل

نمایندگی موبایل درگاهی امن و ایمن است که در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات موبایل ها خدمات رسانی می کند. در این نمایندگی که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است، برای کاربران امکانات و تسهیلات فراوانی تدارک دیده شده است. هر یک از این امکانات و تسهیلات نیاز های متنوعی از کاربران را مرتفع می سازد. تمام سرویس ها و خدمات در بخش فروش و تعمیرات همراه با ضمانت نامه های معتبر و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩