آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ

آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ از تخصصی ترین آموزش های حوزه تعمیرات لپ تاپ است. یکی از اشکالات مهم در تعمیرات لپ تاپ، پردازنده گرافیک آن است که ممکن است خیلی از تعمیرکاران به اشکال در آن برخورد کنند. داشتن تخصص مرتبط و استفاده از  ابزارهای تخصصی و به روز در آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ ضروری است.

آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ

چگونگی آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ

قبل از شروع آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ باید بدانیم که کارت گرافیک یک بورد الکترونیکی با پردازنده گرافیکی به علاوه چند قطعه مثل حافظه گرافیکی GDDR، خازن و مقاومت و … روی آن است.

در انتهای کارت گرافیک چندین لبه فلزی برای اتصال به مادربورد لپ تاپ دیده می شود (مثل ماژول رم). در لپ تاپ های قدیمی و در برخی لپ تاپ های امروزی هم شاهد کارت گرافیک در لپ تاپ هستیم. با این حال، امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده از متدهای لحیم‌کاری حرفه ای، شاهد چیپ های گرافیک رو لپ تاپ‌ها هستیم که در مسیر آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ باید هر دو مدل را در نظر بگیریم.

کلاس آموزش تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

گرافیک جز اجزای اصلی و بسیار مهم لپ تاپ است که تعمیر آن به تخصص و مهارت خاص نیاز دارد و تنها با یک بار شرکت در دوره های آموزش تعمیرات تخصصی لپ تاپ نمی توان ادعا داشت که برای اجرای تعمیرات این قطعه مهارت لازم کسب شده باشد بلکه به تمرین و ممارست و تجربه و آزمون و خطا نیاز است.

کارهای پردازشی مربوط به کارت گرافیک در این کارت صورت می گیرد و این بخش، همانند CPU یک واحد پردازشی در کامپیوترها است. همان طور که می دانید داده ها در لپ تاپ ها به صورت باینری یا همان صفر و یک ذخیره می گردند. درنتیجه برای اینکه این داده ها برای کاربران قابل درک و فهم باشند نیاز است که از یک اینترفیس یا کارت استفاده گردد. کارت گرافیک یکی از همان کارت هایی است که تبدیل داده باینری به تصویر را انجام می دهد.

این اطلاعات بخش اندکی بود از آنچه که در دروره های آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ به دواطلبان آموزش داده می شود.

اطلاعات پایه قبل از شروع آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ

در لپ تاپ ها چیپست های گرافیکی به صورت مادربردهای آنبرد مشاهده می شوند و رم های آن توسط کارخانه لحیم می شود. در آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ لازم است که توجه داشته باشید که این رم ها قابل ارتقاء نیستند و فقط کارت گرافیک های مجزا در PC و برخی از لپ تاپ های فوق حرفه ای صنعتی قابل افزایش و تغییر هستند. لپ تاپ های جدید هیچکدام قابلیت افزایش کارت گرافیک را ندارند و این نکته در آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ بسیار با اهمیت است.

ویژگی دوره های آموزش تعمیر گرافیک لپ تاپ

داوطلبان در دوره های آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ متوجه می شوند که تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ در حالتی که دستگاه کارت گرافیک داشته باشد، بسیار ساده تر و شدنی خواهد بود، اما در حالتی که چیپ گرافیک روی مادربورد لحیم شده باشه تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ بسیار سخت می شود.

فنی کارانی که مهارت بسیاری دارند و دارای دستگاه BGA Machine هستند، خواهند توانست این کار را بدون آسیب رساندن به چیپ گرافیک و همینطور مادربورد لپ تاپ انجام دهند.

نشانه های خرابی چیپ گرافیک

نشانه های خرابی چیپ گرافیک

آنچه به عنوان یک تعمیر کار باید در هنگام آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ بدانید، همه در کلاس های آموزشی این مرکز ارائه می گردد. کار آموزان ما در دوره آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ همه این مشکلات را با وسواس و دقت بسیار بالایی برسی می کنند.

  • گیر کردن تصوی صفحه نمایش
  • بادکردگی و خال زدگی
  • ایجاد خطوط افقی، سفید و یا مات شدن صفحه نمایش
  • ریست شدن و ارور Blue Screen پس از نصب درایور گرافیک و…
  • صفحه نمایش روشن می شود، اما تصویری نمایش داده نمی شود.
  • صفحه نمایش روشن می شود، اما تصویر به هم ریخته است.
  • شطرنجی و درهم شدن رنگ ها
  • صفحه نمایش روشن می شود، اما تصویر سیاه رنگ است.
  • هنگ کردن سیستم با ورود به یک نرم افزار گرافیکی

آنچه در بالا به صورت خلاصه بیان شد، تنها سرتیتر هایی بود که در دوره آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ به عنوان مشکل مطرح می شود و داوطلب باید مطابق آموزش هایی که دیده و به کمک و نظارت مربی آن را اجرا کند .

نمایندگی لپ تاپ

اگر در فکر خرید یک لپ تاپ برای خود هستیدف بهتری است قبل از هر گونه اقدامی، بامشاوران ما در مرکز نمایندگی لپ تاپ مشورت کنید و با علم واگاهی به سراغ خرید این دستگاه بروید. شما باید فاکتور های سلیقه، بودجه، نیاز و هدف از خرید را برای خود مشخص کنید تا راحت تر برای خرید تصمیم بگیرید.

تعمیرات لپ تاپ

امروزه استفاده از لپ تاپ ها بسیار همه گیر و فرا گیر شده است. هر چه ایستفاده از این دستگاه بیشتر شود ، نیاز به تعمیرات نیز بیشتر خواهد شد. مرکز تعمیرات لپ تاپ با کادر تخصصی و ماهر خود آماده ارائه خدمات به کاربران عزیز است. این مجموعه ای به جدیدترین دستگاه های تعمیرات مجهز است و به همین دلیل است که همواره پتانسیل ارائه برترین و با کیفیت ترین خدمات را دارد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر