آموزش تعمیر led لپ تاپ

در مطلب آموزش تعمیر led لپ تاپ ، روش ها و مراحل تعمیر یا تعویض این قطعه را به همراه فیلم آموزشی به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود. ال ای دی یکی از حساس ترین قطعات لپ تاپ است که خرابی آن، هم عملکرد دستگاه را با مشکل مواجه می کند و هم کاربران را متحمل هزینه های بسیاری می نماید. تداوم مشکلات این قطعه، روی نمایش تصویر تاثیر می گذارد و کاربرد کلی لپ تاپ را با معایب جدی مواجه می سازد. نکته ای که برای تعمیر ال ای دی باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که این قطعه تا حد زیادی شبیه به ال سی دی است، با این تفاوت که به جای لامپ های فلورسنت، از لامپ های LED در آن استفاده شده است. به همین دلیل هم تعمیرات این قطعه، نیاز به مهارت بالایی داشته و در مقایسه با تعمیر ال سی دی، از حساسیت بالاتری برخوردار است. نکته ی دیگر این که در ال ای دی، قطعه ای تحت عنوان “مش” وجود دارد که تعمیر آن باید با دقت و وسواس بسیار بالایی انجام شود. سوختگی پیکسل، روشن شدن لامپ و نداشتن تصویر و داده، ایجاد خطوط سیاه، شکستگی کامل، نداشتن نور و… را می توان به عنوان مهم ترین مشکلات قطعه ی مورد بحث در نظر گرفت. در ادامه ی این مطلب، ضمن مشاهده ی فیلم آموزش تعمیر led لپ تاپ ، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این قطعه و فرایند تعمیر آن به دست آورید.

آموزش تعمیر led لپ تاپ

تعمیر led لپ تاپ

تعمیر led لپ تاپ یک کار تخصصی است و نیاز به مهارت و البته ابزار ویژه دارد. برای تعمیر این قطعه، تکنسین لپ تاپ و بخش های مربوط به ال ای دی را باز می کند تا بتواند صفحه نمایش را جدا کند. سپس اقدامات تعمیراتی لازم را انجام داده و پس از رفع مشکل، نمایشگر را تست می کند. در نهایت بخش های باز شده را مطابق قبل می بندد تا امکان استفاده مجدد از لپ تاپ فراهم گردد. دقت کنید که این کار نیاز به مهارت دارد و به هیچ عنوان نباید توسط کاربران عادی انجام شود.

آموزش مراحل تعمیر led لپ تاپ

کارشناسان تعمیرات تخصصی لپ تاپ بر این باورند که تعمیر ال ای دی این دستگاه، در بیشتر موارد امکان پذیر نبوده و نیاز به تعویض این قطعه است. در فیلم آموزش تعمیر led لپ تاپ نیز مشاهده می کنید که تعمیرکاران در ابتدا، این قطعه را عیب یابی می کنند. با این توضیح که اول روشن شدن یا نشدن چراغ پاور مانیتور مورد بررسی قرار می‌ گیرد؛ در صورتی که مانیتور روشن شد اما تصویری ارائه نشد، با استفاده از یک چراغ قوه، بخش پشتی لپ تاپ بررسی می شود تا اشکال ایجاد شده مشخص گردد. لازم به ذکر است در شرایطی که پنل شکسته باشد و یا لامپ های ال ای دی سوخته باشند، نیاز به تعویض این قطعه می باشد که در این صورت، حتما باید از متخصصین مجرب نمایندگی تعمیر لپ تاپ کمک بگیرید. بروز هرگونه خطا در روند تعمیر یا تعویض led لپ تاپ ، می تواند هزینه ی تعمیرات را چند برابر نموده و حتی به سایر بخش های دستگاه نیز آسیب برساند.

تعویض led لپ تاپ

تکنسین های تعمیرات لپ تاپ در امدادکار، تلاش می کنند که مشکلات نمایشگر را با تعمیر led لپ تاپ برطرف کنند. اما گاهی این قطعه به اندازه ای آسیب دیده که عملا امکان تعمیر آن وجود نداشته و باید تعویض گردد. در این صورت عملیات تعویض ال ای دی لپ تاپ به ترتیب زیر انجام می شود:

1- تهیه یک ال ای دی اصل مطابق با مشخصات لپ تاپ

2- تامین ابزار مورد نیاز شامل انواع پیچ گوشتی با انواع مختلف بیت و چند تیغه فلزی نازک یا پلاستیکی

3- جدا کردن لپ تاپ از برق و بیرون آوردن باتری

4- باز کردن محفظه اطراف نمایشگر

5- برداشتن قاب لپ تاپ و دسترسی به پیچ های نگهدارنده پنل

6- جداسازی کامل قاب

7- قطع کردن کابل متصل به ال ای دی

8- جدا کردن نمایشگر آسیب دیده

9- وصل کردن پنل جدید به کابل های مربوطه

10- بستن پیچ های پنل

11- تست نمایشگر جدید و اطمینان از عملکرد درست آن  

12- بستن قاب، باتری و دیگر اجزای باز شده مطابق قبل و روشن کردن و تست کارکرد لپ تاپ با نمایشگر جدید.

تعویض led لپ تاپ

هزینه تعمیر ال ای دی لپ تاپ

قیمت تعمیر led لپ تاپ با توجه به فاکتورهای مختلفی همچون نوع و شدت آسیب دیدگی این قطعه، متفاوت است. بسته به این که چه اقداماتی برای تعمیر این قطعه لازم باشد و از چه تجهیزات یا ابزارآلاتی برای این منظور استفاده شود، هزینه تعمیر ال ای دی لپ تاپ متفاوت است. البته هزینه تعمیرات هرقدر هم که باشد، به مراتب از هزینه تعویض نمایشگر کمتر است. با این حال ما به شما این اطمینان را می دهیم که ال ای دی لپ تاپ تان به بهترین شکل تعمیر شده و در صورت نیاز به تعویض این قطعه، نمایشگر جدید حتما اورجینال است.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ، مرکزی است تخصصی که تعمیرات این محصول را تحت نظر مرکز سخت افزار ایران انجام می دهد.  مشتری مداری به عنوان پایه و اساس کار این مرکز، در کلیه خدمات نمود پیدا کرده است. این مرکز با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا، تعمیرات تخصصی انواع لپ تاپ ایسر، ایسوس، اچ پی، دل، اپل و … را به کاربران ارائه می دهد. حضور کارشناسان مجرب آی تی در این مجموعه، موجب ارتقا قابل توجه سطح کیفی خدمات تعمیری شده است. همکاران ما به واسطه ی تعهدی که نسبت به کاربران دارند، تلاش می کنند ضمن برطرف کردن کلیه مشکلات محصول مورد نظر، آن را در نهایت سلامت به کاربران تحویل دهند. نمایندگی تعمیرات لپ تاپ، به واسطه کیفیت خدماتش در بین کاربران شهرت یافته است و بسیاری از افراد، این مرکز را به عنوان گزینه اول خود برای تعمیر نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ شان در نظر می گیرند.

3.7/5 (6 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر