آموزش تعویض گلس موبایل

آموزش تعویض گلس موبایل یکی از آموزش های کاربردی و مفید است که کمک می کند با این مسیر به خوبی آشنا شوید. احتمال اینکه بتوانید خودتان شخصا این کار را انجام دهید کمی پایین است، زیرا در کنار اینکه به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز دارد، نیازمند مهارت و تجربه فراوان است. تعویض گلس موبایل شاید برای شما غلط انداز باشد، زیرا عده ای تصور می کنند که منظور از گلس، محافظی است که روی صفحه نمایش گذاشته می شود.

بله درست است در اصطلاح عام به این برگه محافظ حرارتی یا پلاستیکی نیز گلس گفته می شود، اما در حقیقت یک لایه محافظی است که در قالب یک برگه نازک گاه منعطف و نرم (پلاستیکی) و گاه سخت و شکننده (شیشه ای) به همان شیشه بیرونی دستگاه می چسبد تا دستگاه را از آسیب های احتمالی و خط و خش حفظ کند. در آموزش تعویض گلس موبایل منظور از گلس، شیشه ای است که روی تاچ و ال سی دی قرار گرفته است. اگر به هر دلیلی این شیشه دچار آسیب شده باشد و صفحه نمایش و تاچ  همچنان سالم باشد، ممکن است بتوانید با مرور این مقاله گلس را تعویض کنید.

برای تعویض گلس موبایل به چه ابزاری نیاز داریم؟

 

  •  پیچ گوشتی تخت فولادی با نوک بسیار ظریف و تیز
  •  کیت ابزار پلاستیکی (پیچ گوشتی‌های کوچکِ سر تختِ پلاستیکی)مخصوص باز کردن موبایل و پیک مخصوص نواختن گیتار
  • پیچ گوشتی فیلیپس چهار سوی شماره 00# یا پیچ گشتی ساعتی هم اندازه آن
  • تفنگ حرارتی یا سشوار داغ
  • نوار استیکر 2 و 3 میلی‌متری دو رو چسب مخصوص چسباندن شیشه محافظ به صفحه نمایش
  • نوار چسب کاغذی یا نوار چسب مخصوص بسته‌بندی
  • دماسنج فرو سرخ یا تماسی
  • شیشه یدکی محافظ صفحه نمایش موبایل از نوع اصل و اورجینال

مراحل آموزش تعویض گلس موبایل

  • برای شروع آموزش تعویض گلس موبایل ابتدا باید تکه هایی از نوار چسب کاغذی را به اندازه عرض یا طول صفحه نمایش موبایل خود ببرید و با آن سطح صفحه نمایش موبایل را بپوشانید تا با این روش به راحتی تکه‌های شکسته شیشه محافظ صفحه نمایش را از سطح صفحه نمایش موبایل جدا کنید.

 

  • سپس به کمک کیت ابزار پلاستیکی مخصوص باز کردن موبایل یا ناخن دست خود، درپوش پشتی موبایل را جدا کرده و کنار بگذارید. پس از باز کردن درپوش پشتی موبایل، باتری موبایل، سیم کارت و کارت حافظه موبایل را هم از دستگاه خارج کنید.

 

  • اکنون در ادامه آموزش تعویض گلس موبایل با یک تفنگ حرارتی یا سشوار داغ در فاصله حدود 7 سانتی دستگاه، قطعات سخت‌افزاری گوشی را از هم جدا ‌کنید. برای اجرای این مرحله دقت و حوصله کنید.

 

  • و مدام با حرارت‌سنج فرو سرخ، دما را کنترل کنید که بیشتر از 70 تا 80 درجه سانتیگراد نشود. وقتی در پلاستیک بدنه گوشی تغییر رنگ، تغییر شکل یا آب شدن پلاستیک مشاهده کردید، وسیله حرارتی را خاموش کنید.

 

  • سپس با استفاده از ابزار نوک تیز پلاستیکی مخصوص باز کردن موبایل و پیک مخصوص نواختن گیتار، شیشه محافظ را از روی قاب و صفحه نمایش موبایل با دقت و حوصله جدا کنید. کار را از پایین موبایل شروع کنید. توجه کنید که برای جدا کردن شیشه را زیاد نکشید و فشاری وارد نکنید. زیرا به دکمه‌ها و کابل‌های ریبونی زیر شیشه صدمه وارد می شود. برای برداشتن تکه‌های کوچک شیشه از پنس استفاده کنید.

 

  • در مرحله پایانی آموزش تعویض گلس موبایل دور قاب گوشی را از 4 طرف با استیکر نازک مخصوص چسباندن شیشه محافظ بپوشانید. دیجیتایزر و صفحه نمایش را با استفاده از پارچه نرم بدون پرز و مایع پاک کننده لنز کاملا تمیز کنید تا هیج گرد و خاک و چربی یا اثر انگشتی به جا نماند. شیشه محافظ جدید را از کاور با انگشتانتان از لبه‌ها بگیرید و طوری بیرون بیاورید که دستتان با قسمت زیرین تماس پیدا نکند.

 

  • قبل از قرار دادن محافظ روی شیشه، پلاستیک‌های نازک و باریک محافظ 4 دور آن را با دقت جدا کنید. کاغذ روی استیکر‌ها را بکنید و دور بیندازید. اکنون با دقت شیشه محافظ جدید را روی قاب گوشی بچسبانید و فشار دهید تا هیچ حباب هوایی در گوشه‌های دورتا دور موبایل بین شیشه و قاب موبایل یا صفحه نمایش باقی نماند. اگر موفق شدید همه این مراحل را با دقت اجرا کنید، آموزش تعویض گلس موبایل را با موفقیت طی کرده اید.

نمایندگی موبایل

نمایندگی موبایل با همکاری مرکز سخت افزار ایران در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات موبایل به صورت تخصصی و حرفه ای خدمات ارائه می دهد. در این نمایندگی می توانید بهترین و با کیفیت ترین سرویس ها را با بالاترین امنیت دریافت کنید. نمایندگی موبایل دارای شعب گوناگون است. با مراجعه به صفحه ” تماس با ما ” آدرس شعب، ساعات کاری و شماره های تماس را بیابید و برای دریافت بهترین خدمات فروش و تعمیرات تماس بگیرید.

5/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر