تعمیر آی سی تغذیه موبایل

تعمیر آی سی تغذیه موبایل از جمله خدمات تخصصی نمایندگی تعمیر موبایل است که باید توسط یک تعمیرکار ماهر انجام بگیرد. آی سی تغذیه به وسیله ی سه یا چهار پین به باتری متصل می شود. این قطعه بعد از دریافت دستور کاربر، با گرفتن ولتاژ باتری بر اساس طراحی داخلی، اقدام به تامین ولتاژ و جریان مورد نیاز می کند. همچنین حفاظت در مدار و تامین انرژی بخشی از دستگاه بر عهده ی آی سی تغدیه ی موبایل می باشد. 

حساسیت این قطعه تا بدان جایی است که در صورت اقدامات نامناسب تعمیراتی، خرابی بخش های مختلف گوشی را ایجاد خواهد داشت. از همین رو تعمیر این قطعه باید زیر نظر کارشناسان خبره انجام بگیرد. در این مقاله به بررسی زوایای تعمیر آی سی تغذیه موبایل پرداخته ایم با ما همراه باشید که خالی از لطف نیست.

تعمیر آی سی تغذیه موبایل

اهمیت سلامت آی سی تغذیه

در مطلب قبل به صورت کلی در مورد نحوه ی کارکرد آی سی تغذیه موبایل صحبت کردیم. در این مطلب به جایگاه و اهمیت این قطعه می پردازیم. آی سی تغذیه به وسیله ی سه یا چهار پین به باتری متصل می شود.  این قطعه با گرفتن ولتاژ باتری، بر اساس طراحی داخلی برای دیگر قسمت ها، ولتاژ مناسب را ساخته و به قطعات می رساند.

 برای پیشبرد کارکرد آی سی تغذیه ی موبایل، ولتاژ به وسیله ی پین مثبت باتری، به مدار محافظت جریان داخلی آی سی وارد می شود. این مدار موظف است که از باتری و آی سی تغذیه، در برابر سوختگی بلوک های خارجی حافظت کند. اگر بیش از حد از آی سی تغذیه جریان کشیده شود، مدار محافظت فعال شده و گوشی را خاموش می کند. به طور کلی می توان عملکرد گوشی هوشمند را وابسته به سلامت آی سی تغذیه دانست.

آی سی تغذیه موبایل چگونه کار می کند؟

آی سی تغذیه موبایل توسط سه یا چهار پین به باتری متصل می شود و با گرفتن ولتاژ باتری و بر اساس طراحی داخلی خاص خود برای قسمت های دیگر ولتاژ می سازد. روش کار آی سی تغذیه موبایل به این صورت است که ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار حفاظت جریان داخل آی سی می شود. این مدار مسئول مراقبت از آی سی تغذیه و باتری در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی است.

به طوری که اگر جریان کشیده شده از آی سی تغذیه از حد معینی بیشتر شود، مدار حفاظت جریان وارد عمل می شود و در نتیجه آی سی تغذیه کل سیستم موبایل را خاموش می کند. بد نیست بدانید که در موبایل علاوه بر آی سی تغذیه، تغذیه چهار قطعه دیگر معمولاً به طور مستقیم از باتری دریافت می شود و ارتباطی به آی سی تغذیه ندارد. این چهار قطعه شامل آی سی پاور آمپلی فایر، لایت و تقویت زنگ و تغذیه پردازش هستند.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : تعمیر فلت تصویر موبایل

کار آی سی تغذیه موبایل هوشمند چیست؟

همانطور که می دانیم، سیستم موبایل نیز مانند هر دستگاه الکترونیکی و مکانیکی دیگر از یکسری فعل و انفعالات مرتبط با هم شکل می گیرد. هر قطعه به کاربرده شده در گوشی، کار و عمل مشخصی دارد. آی سی تغذیه موبایل یکی از قطعات مهم وحیاتی است که وظایف زیر را در موبایل به عهده دارد:

  • تامین تغذیه بخش های مختلف
  • کنترل دمای CPU، پاور آمپلی فایر RF، دوربین، باطری و … با استفاده از چند عدد NTC
  • کنترل درایور بک لایت
  • تشخیص اتصال هدفون
  • در بعضی از گوشی ها اتصال کلیدهای پاور وسایلنت به آی سی تغذیه موبایل است
کار آی سی تغذیه موبایل هوشمند چیست؟

مشکلات آی سی تغذیه موبایل

برای اینکه بتوانیم تعمیر آی سی تغذیه موبایل را به خوبی انجام دهیم، باید بتوانیم مشکلات این بخش را به خوبی شناسایی کنیم. آی سی تغذیه موبایل قطعه ظریف و حساسی است که به دلایل مختلفی ممکن است دچار مشکل شود. یکی از مشکلات اصلی آی سی تغذیه موبایل، خاموش شدن ناگهانی گوشی است. یعنی در اثر خرابی آی سی تغذیه و آسیبی که به دنبال آن به سایر قطعات گوشی وارد می شود، دستگاه به صورت ناگهانی خاموش می شود. گاهی آنتن ندادن موبایل نیز در نتیجه بروز مشکل در آی سی تغذیه موبایل است.

از آنجا که آی سی تغذیه موبایل به کمک سه یا چهار پین به باتری متصل می شود، پیدایش ایراد و اختلال در آن می تواند مشکلاتی را هم در باتری ایجاد کند. لذا باید تاکید کنیم که مشکلات آی سی تغذیه موبایل مهم و حیاتی است و تداوم آنها می تواند مشکلات عمیق و جدی تری را به همراه داشته باشد. فراموش نکنید که بی احتیاطی در فرایند تعمیر آی سی تغذیه موبایل می تواند گوشی موبایل شما را دچار مشکلات و خرابی های جبران ناپذیری کند. لذا عاقلانه ترین کار این است که تعمیر آی سی تغذیه موبایل خود را به یک مرکز مجهز و مجاز واگذار کنید.

نحوه ی تعمیر آی سی تغذیه

تعمیر انواع گوشی های موبایل به دلیل حسایت های فراوانی که در طراحی آن ها به کار برده شده است نیاز به تخصص، تجهیزات و دستگاه های مدرن تعمیرات دارد. یکی از حیاتی ترین قطعات به کار برده شده در گوشی آی سی تغذیه است. در روند تعمیرات این قطعه (به دلیل اتصالات گسترده ای که با دیگر قطعات گوشی های هوشمند دارد ) باید دقت و ظرافت فراوان به کار رود. اگر در نحوه ی ترمیم، تعمیر، تعویض یا جابه جایی آن اشتباهی صورت گیرد، دستگاه خاموش شده و از کار می افتد. اگر از جمله کاربرانی هستید که تصمیم به تعویض یا تعمیر آی سی تغذیه ی موبایل خود دارید :

  • از خرابی آی سی تغذیه اطمینال حاصل کنید.
  • از باز کردن گوشی بدون آگاهی و ابزارهای لازم خودداری کنید.
  • از دستکاری قطعات مختلف برای تعمیر آی سی تغذیه ی موبایل بپرهیزید.
  • آی سی تغذیه را به هیچ وجه جا به جا یا دستکاری ننمایید.
  • قطعه ای اصل و اورجینال را از نمایندگی تعمیرات موبایل فراهم فرمایید.
  • تعمیرکاری توانا که دارای کارگاه مجهز می باشد را انتخاب کنند.

در صورتی که به دنبال خدمات تخصصی در زمینه ی تعمیر آی سی تغذیه می باشید به واحد تعمیرات موبایل مراجعه فرمایید که تکنسین های آن کارآزموده بوده و قادرند با پیشرفته ترین تجهیزات، تمام مشکلات مربوط به آی سی تغذیه ی موبایل را برطرف کنند.

نحوه ی تعمیر آی سی تغذیه

نمایندگی تعمیرات موبایل

نمایندگی موبایل با سابقه ی درخشان خود، عنوان برترین واحد تعمیرات گوشی های هوشمند را در ایران کسب کرده است. این مرکز مجهز به جدیدترین دستگاه های عیب یابی بوده که در کوتاه ترین زمان امکان تشخیص و ریشه یابی عیوب را برای تکنسین ها فراهم می کند. کارشناسان این مرکز با در دست داشتن ابزارالات جدید قادرند حل نشدنی ترین مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل را در زمانی کوتاه برطرف کنند؛ چرا که هر ساله دوره های تخصصی تعمیرات موبایل را در سطوح بین المللی طی کرده و نمرات بالای این کلاس ها را به دست می آورند.

 این نمایندگی با هدف مشتری مداری تمام خدمات کمپانی های تولید کننده ی گوشی را در اختیار مشتریان قرار داده و علاوه بر آن خدمات پس از فروش و تعمیرات تخصصی گوشی را در واحد تعمیرات تخصصی مرکز خود، زیر نظر برترین کارشناسان ایران انجام می دهد.

4.6/5 (126 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر