انواع کولر گازی

     طی سالیان متمادی هر روز شاهد پیشرفت دستگاه های سرمایشی و گرمایشی بوده ایم. امروزه به دلیل افزایش، کوچک شدن فضای مورد استفاده برای خانه­ها، ادارات وهمچنین به دلیل گرم شدن هوای زمین همچنین، مشکل کمبود آب، سرعت پیشرفت ساخت وسایل سرمایشی و گرمایشی بالا رفته است. امروز کارشناسان به فکر ساخت پکیج های سرمایشی و گرمایشی اند تا با حجم کم بیشترین بازدهی را داشته باشند. نسل جدیدی از انواع کولر گازی تولید شده است با تهویه ی مطبوع قابلیت ایجاد سرما و گرما را دارند .

4.9/5 (31 امتیاز)

اصلی ترین بخش های انواع کولرهای گازی:

اصلی ترین بخش های انواع کولر گازی شامل کنداکسور، کمپرسور، شیر انبساط و اوپراتور است. از داخل این سیستم بسته یک مبرد فریونی عبور می کند تا به ایجاد تبادل با محیط بپردازد و ایجاد سرمایش یا گرمایش کند. این سیستم به گونه ای عمل می کند که گرما از محیط با درجه ی بالاتر به درجه ی پایین تر انتقال می یابد. به این سیستم تبرید میگویند. در این سیستم مقداری گرما در اپراتور جذب و مقداری از آن در کنداکسور دفع می شود.

شیوه ی کار انواع کولرهای گازی:

      در این بخش به طور مختصر شیوه ی کار کولرهای گازی شرح داده می شود. ابتدا در کمپرسور گاز، در دمایی بالاتر از دمای تقطیر تراکم می یابد. سپس در کنداکسور، تقطیر هم فشار صورت می گیرد و گرما را در محیط دفع می کند. در مرحله ی بعد در قسمت شیر انبساط، افت فشار و دما اتفاق می افتد. در پایان مایع مبرد به صورت هم دما و هم فشار  با تبخیر شدن به جذب گرمای محیط می پردازد.

کمپرسور: گاز مبرد را از اوپراتور مکش می کند و آن را فشرده ساخته وارد کنداکسور می کند.

کنداکسور: گرمای جذب شده در اوپراتور را دفع می کند. همچنین برای گرمای حاصل از تراکم مبرد در کمپرسور مفید است.

شیر انبساط: موجب کاهش فشار میرد مایع شده و دمای اشباع مبرد را پایین می آورد.

اوپراتور: گرمای محیط که باعث تبخیر مبرد شده را جذب می کند و حرارت را از محیط و وسایل موجود در آن می گیرد.

تنوع کولر گازی:

 همانطور که دمای محیط های مختلف متفاوت است کولرهای متفاوتی باقابلیت های مختلفی وجود دارند. ظرفیت، توان و میزان مصرف در این کولرهای متفاوت است که باعث تفاوت در کاربرد انواع کولرهای گازی می شود.

کولر گازی پرتابل: این کولر بیشتر برای فضاهای کوچک مناسب است. به لحاظ ساختاری کاملا شبیه کولرهای پنجره ای است ولی تفاوتی که با آن دارد اول این است که این کولر قابل حمل است و نیاز به محل خاص برای نصب ندارد و دوم هوای کنداکسور این کولر باید از طریق که لوله ی پلاستیکی به بیرون هدایت شود

کولر گازی پنجره ای: از جمله ابتدایی ترین نوع از انواع کولرهای گازی هستند که همه ی اجزای کولر را درون خود دارد این کولر یک تکه بوده و نیمی از آن باید داخل محیط و نیمی دیگر از آن باید در  بیرون از محیط در مجاورت با هوای آزاد قرار گیرد. این کولر معمولا در محل پنجره نصب می شود به همین جهت به این نام شهرت بافته است.

کولرهای گازی اسپلیت: یکی دیگر از انواع کولرهای گازی، کولر گازی اسپلیت است.این کولرها دو قسمتی اند یک قسمت آن یعنی اوپراتور داخل ساختمان و قسمت دیگر یعنی قسمت پر سرو صد،ا به خارج از محیط ساختمان در هوای آزاد انتقال می یابد.

انواع کولرهای گازی اسپلیت :

این سیستم نیاز به کانال کشی دارد به دلیل اینکه در داخل سقف کاذب قرار می گیرد. این نوع از انواع کولرهای گازی به جهتی دارای مزیت است که فضای دیوار را اشغال نمی کند. می توان کویل آبگرم را در داخل یونیت داخلی قرار داد و تعداد کنداسورها را کم کرد.

در این اسپلیت می توان یونیت داخلی را هم به صورت زمینی کنار دیوار قرار گیرد و هم به صورت خوابیده به سقف متصل کرد.

این مدل دارای تنوع ظرفیتی است از BTU/h 9000 تا 36000بعضی از مدل های آن دارای کمپرسور اینورتر است که با کمترین میزان مصرف همراه است. اوپراتور یا پنل در این مدل بر روی دیوار نصب می شود به همین دلیل به دیواری شهرت دارد.

این دستگاه به دلیل طراحی داخلی خاص مخصوصا فن آن توانایی پرتاب باد قوی تری دارد به همین جهت برای فضاهای بزرگ مثل سالن ها، ادارات، مساجد ومناسب تر است. کولر گازی اسپلیت ایستاده دارای دستگاه داخلی و خارجی است و کاملا شبیه اسپلیت ساده اند. به دلیل تفاوت در خروجی هوای دستگاه یا توزیع هوا توسط سیستم  کانال وتنوع در ساخت دارد.

اسپلیت کاستی بیشتر مصرف اداری و تجاری دارد و در مکان هایی که سقف دارای ارتفاع است از آن استفاده می شود تا در سقف کاذب قرار گیرد. طریقه ی عمل آن به گونه ایست که از وسط اسپلیت مکش دارد و از چهار طرف دمش.

این نوع از انواع کولرهای گازی همانند مدل های دیواری است.دریچه ی مکش این اسپلیت به صورت اریب طراحی شده است. این ویژگی موجب می شود تا بتوان پنل داخلی را تا بالاترین حد ممکن به سقف نصب کرد.

کولر گازی مولتی پنل شامل کندانسور هوایی، کمپرسور و چند دستگاه داخلی است از همه  نوع از انواع کولرهای گازی که گفته شد. تعداد دستگاه های داخلی از 2 تا حدود 100 عدد میتواند باشد. سیستم هایی که بیشتر از چهار پنل  داخلی دارند دارای تکنولوژی پیشرفته ی الکترونیکی هستند و قابلیت کنترل و استفاده ی مجزای هر دستگاه داخلی وجود دارد که مانند یک دستگاه کاملا مستقل عمل می کند که اصطلاحا به آن ها سیستم های جریان مبرد متغییر(Variable Refrigerant Flow) یا VRF گفته می شود.

نمایندگی کولرهای گازی:

 نمایندگی کولرهای گازی آماده ی ارائه ی بهترین خدمات به تمام مشتریان عزیز است. کارشناسان و مهندسین مجرب ما در حوزه ی فروش انواع کولرهای گازی آماده ی خدمت و ارائه ی مشاوره ی رایگان در زمینه ی کولر گازی به مشتریان عزیز هستند. نمایندگی کولرهای آبی با سال ها تجربه نیاز اصلی مشتری را می شناسد و در مقابل مشتری به تعهدات خود پایبند است. جدیدترن و بروز ترین کولرها را از ما بخواهید.

تعمیرات کولرهای گازی:

نمایندگی کولرهای گازی در جهت ارائه ی بهترین خدمات به مشتریان عزیز گروهی از کامل ترین واحد تعمیرانی را کنار خود گرد آورده است تا بیش از پیش  در خدمت مشتریان باشد. تعمیر و تعویض قطعات مورد نیاز کولر گازی در محل و یا نمایندگی از وظایف اصلی نمایندگی کولرهای گازی است. این مرکز با استفاده از به روزترین تجهیزات آماده ی تعمیر جدیدترین و قدیمی ترین کولرهای گازی است. با ما خیالتان راحت باشد.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر