چرا تاچ گوشی کار نمی کند؟

وقتی تاچ گوشی کار نمی کند عملا امکان استفاده از دستگاه غیر ممکن می شود. در گوشی های هوشمند امروزی که به سیستم تاچ مجهز هستند، خرابی تاچ می تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات باشد. تاچ سیستمی در گوشی است که تحت شرایطی خاص تمام فرمان های لمسی را می پذیرد و اجرا می کند. بدیهی است که وقتی خراب شود، کاربر به سرعت به دنبال راه چاره ای برای بهبود وضعیت آن است.

بهتر است بدانید که اگر مشکل تاچ در گوشی کاملا ناگهانی و بدون هیچ آسیب فیزیکی به وجود آمده باشد، احتمال درگیری های نرم افزاری در گوشی بسیار زیاد است. در این شرایط می توان با پیاده سازی روش های زیر مشکلات لمس گوشی اندرویدی خود را حل کنید. توصیه می کنیم که وقتی تاچ گوشی کار نمی کند، خونسرد باشید و تلاش کنید تا با اجرای روش های زیر مشکل را برطرف کنید. اگر موفق نشدید، از یک واحد معتبر تعمیرات موبایل تقاضای کمک کنید.   

کار نکردن تاچ گوشی

روش های حل مشکلات تاچ گوشی موبایل

وقتی تاچ گوشی کار نمی کند، می توانید به کمک این روش ها شانس خود را برای بهبود وضعیت آن امتحان کنید. این روش ها در بیشتر موارد موثر هستند. اما همین جا این نکته را یادآوری می کنیم در صورتی که تاچ گوشی شما کار می کند، اما بسیار بسیار کند شده است و به هیچ وجه عملکرد راضی کننده ای ندارد، بلافاصله تلاش کنید که حافظه گوشی خود را پاک کنید و فضای لازم را برای اجرای برنامه های مهم و فرمان تاچ باز کنید. در بسیاری از موارد پر بودن بیش از اندازه حافظه گوشی، به طور کاملا ناگهانی منجر می شود که تاچ از کار بیفتد یا بسیار بسیار کند عمل کند.

1. ری استارت کردن گوشی

وقتی تاچ گوشی کار نمی کند، ری استارت کردن گوشی ۸۰ درصد مشکل را برطرف می کند. البته به شرطی که از نبودن هرگونه آسیب فیزیکی در دستگاه کاملا مطمئن باشید. پس یک بار گوشی را خاموش کرده، یک دقیقه  صبر کنید و سپس آن را روشن کنید. با این کار چرخه قدرت به گوشی بر می گردد و مشکل حل خواهد شد.

2. خارج کردن سیم کارت و مموری کارت

سیم کارت یا کارت حافظه می تواند در سیستم تاچ مشکلاتی ایجاد کنند. پس وقتی تاچ گوشی کار نمی کند، دستگاه را خاموش کرده و سیم کارت و مموری کارت را خارج کنید و گوشی را بدون سیم کارت و مموری کارت روشن کرده و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

3. تاچ گوشی خود را کالیبره کنید

می توانید به کمک اپلیکیشن های خاصی که در Play Store ارائه می شوند، لمس صفحه نمایش گوشی خود را کالیبره کنید و دقت و صحت آن را بهبود ببخشید. این برنامه ها خصوصا هنگامی که لمس گوشی بسیار کند است یا از دقت کافی برخوردار نیست، بسیار کاربردی هستند. عبارت touch screen calibration را در Google Play Store جستجو کنید و این اپ ها را بیابید. این برنامه ها در زمانی که تاچ گوشی کار نمی کند، می توانند به شما کمک زیادی کنند.

4. اجرای گوشی در حالت Safe Mode

وقتی تاچ گوشی کار نمی کند، باید به نرم افزارهای مخرب یا ناسازگار در گوشی هم شک کنید. وقتی حالت Safe Mode را اجرا می کنید، تمامی برنامه هایی که نصب کرده اید، به صورت موقت غیرفعال خواهند شد. پس اگر بعد از اجرای حالت Safe Mode در گوشی، مشکل لمس گوشی حل شد، باید نرم افزار های مخرب را بیابید و حذف کنید.

5. از ریست فکتوری استفاده کنید

اگر روش های بالا به شما کمکی نکرد، باید از ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه کمک بگیرید. با اینکار تمام اطلاعات گوشی و برنامه هایی که روی آن نصب کرده اید، پاک خواهند شد. پس قبل از هر اقدامی، حتما از داده ها و اطلاعات دستگاه خود بکاپ بگیرید.

کار نکردن تاچ موبایل

نمایندگی تعمیرات موبایل

نمایندگی تعمیرات موبایل با همکاری مرکز سخت افزار ایران صفر تا صد مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع موبایل ها را برطرف می کند. در این نمایندگی ابزار و تجهیزات بسیار بسیار فراوانی فراهم است که امنیت مسیر تعمیر را به خوبی تامین می کنند. تعمیرکاران و تکنسین ها با استفاده از این ابزار و با تکیه بر دانش و تجربه خود، بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما ارائه می دهند. تمام سرویس ها شامل حال کاربران تهرانی و شهرستانی می شود. تماس بگیرید و شرایط استفاده از خدمات را پرس و جو کنید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر