آموزش تعویض تسمه کولر آبی

کولرهای آبی دستگاه های پرمصرفی هستند که مرتبا باید به زمان بررسی و سرویس آن ها دقت کنید. یکی از ایرادات رایجی که این سیستم ها را درگیر می سازد، پروسه ی تعویض تسمه کولرآبی است. تسمه بخش ساده و در عین حال با اهمیت کولر می باشد. در ادامه ی مقاله ی پیشرو قصد داریم به بررسی تمامی ابعاد روند تعویض تسمه ی کولرهای آبی  بپردازیم. اگر از کاربران کولرهای آبی هستید، آشنایی با روند تعویض تسمه موضوع مهمی است که باید به آن دقت داشت.

آموزش تعویض تسمه کولر آبی

انتخاب تسمه ی مناسب برای کولرهای آبی

تسمه کولر آبی عملیات خنک سازی را شکل می دهد. وظیفه تسمه، انتقال نیروی چرخشی دینام به توربین است. این بخش از کولر یک لاستیک ظریف است که به نسبت نوع کولر می تواند دارای شماره ها و ضخامت های مختلفی باشد. مهم ترین مسئله در پروسه ی تعویض تسمه ی فرسوده کولر، توجه به نوع تسمه ی لازم و البته طریقه ی جاسازی آن است. اگر تسمه کولر کمی شل یا سفت باشد، ریسک سوختن موتور کولر بالا می رود. بهره گیری از تسمه استاندارد به شیوه ی استاندارد برای حفظ کارایی موتور کولر الزامی است.

حتما بخوانید: آموزش نصب پمپ کولر آبی

بررسی وضعیت تسمه کولر آبی

زمانی تعویض تسمه ی کولر آبی حیاتی است که ساختار لاستیکی تسمه با مشکلاتی نظیر پارگی، ترک خوردگی و یا خراشیدگی رو به رو شود. این مشکلات را به راحتی می توانید با یک بررسی جزیی مشاهده کنید. اما به هر حال معمولا فرسودگی تسمه با معضل صدا دادن کولر رو به رو است. بنابراین باید صدای غیر عادی کولر را جدی بگیرید. فراموش نکنید که عدم توجه به فرسودگی تسمه در اثر استهلاک مساوی است با سوختگی موتور کولر مورد نظر.

نحوه ی تعویض تمسه ی کولرهای آبی

خوشبختانه روند تعویض تسمه کولر آبی بسیار ساده است. با یک بار دقت در نحوه ی انجام این فرآیند تعویض می توانید تبحر خوبی در رویارویی با خرابی کولر بیابید. به طور کلی روند تعویض تسمه ی کولرهای آبی دارای 3 مرحله است که عبارتند از:

  • گشودن پیچ های رابطه

پیچ های پایه موتور را شل و پایه ها طوری قرار دهید که تسمه نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد.

  • کشیدن تسمه و آزاد سازی آن

خیلی ساده تسمه را به سمت خودتان بکشید و آن را جدا کنید. سپس بهتر است وضعیت موتور را هم چک کنید.

  • تنظیم تسمه کولر آبی

همان طور که اشاره شد نباید تسمه ی جایگزین شده به شدت سست یا بسیار سفت نصب شود. برای اینکه بتوانید از تنظیمات صحیح تعویض تسمه مطمئن باشید، کافی است به فعالیت فن آن دقت کنید. موتور کولر را روشن کرده و پس از چند دقیقه کولر را خاموش کنید. به فن نگاه کنید حداقل فن ۵ یا  دور می زند و در آخر متوقف می شود. توقف ناگهانی فن یا چرخش بیشتر از تعداد بیان شده، به معنای عدم تنظیم تسمه کولر آبی است. جهت کسب راهنمایی های بیشتر می توانید با کارشناسان نمایندگی تعمیرات کولر آبی مشورت کنید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر