آموزش تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی

آموزش تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی یکی از آموزش تعمیرات ماشین های اداری است که توسط تعمیرکاران و تکنسین های واحد تعمیرات دستگاه کپی ارائه می شود. با مطالعه این مقاله آموزشی اطلاعات شما درباره کارتریج و قطعات وابسته به آن بیشتر می شود. این آموزش به شما کمک می کند تا در مواقع ضرورت اقدام به تعویض، ریست یا غیر فعال کردن چیپست کارتریج کنید. چیپست کارتریج تراشه ای ظریف از سیلیکون  (silicon) است.

این قطعه با نام IC یا همان Integrated Circuit (مدار مجتمع) هم شناخته می شود. جنس چیپست از کریستال سیلیکونی است که چندین عنصر الکتریکی را در خود جای داده است. چیپست کارتریج دستگاه کپی مسئول شمارش برگه هایی است که توسط دستگاه چاپ می شوند. در مقاله آموزش تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی یاد می گیرید که چه زمانی و چگونه باید چیپست کارتریج را تعویض یا حتی ریست کنید.

زمان تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی

هر کاربر دستگاه کپی می داند که وقتی با ارورهایی نظیر Toner exhausted، Toner empty، Toner low، Cartridge change، Cartridge Replace در دستگاه کپی خود روبه رو می شود، باید یا کارتریج را تعویض کند یا اینکه شارژ کند. در آموزش تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی اینگونه آمده است که اگر با تعویض یا شارژ کارتریج، همچنان این ارور ها نشان داده می شوند، باید چیپست کارتریج را ریست کنید. اگر ریست کارتریج موثر نبود باید شمارنده کارتریج را تعویض کنید. گاهی نیز می توانید با غیر فعال کردن چیپست، مشکل را حل کنید.

چگونه خطاهای چیپست را برطرف کنیم؟

1.تنظیم مجدد خودکار(auto-reset) دستگاه کپی

2. تطبیق دستگاه با یک مخزن جوهر جدید یا چیپست جدید

3. استفاده از chip resetter متناسب با مدل دستگاه برای بازگرداندن چیپست از حالت خالی به حالت پر

4. غیرفعال کردن چیپست یا مانیتور جوهر یا تونر

چگونه چیپست کارتریج دستگاه کپی را غیر فعال کنیم؟

بخشی از آموزش تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی مربوط به غیر فعالسازی چیپست است. با غیر فعال کردن چیپست، حتی اگر تونر یا جوهر دستگاه تمام شده باشد، می توانید از دستگاه استفاده کنید. نحوه غیر فعال کردن چیپست کارتریج دستگاه کپی در مدل ها و برند های مختلف متفاوت است؛ از این رو نمی توان یک دستورالعمل کلی برای همه آنها صادر کرد.

با این حال فقط تا این اندازه توضیح می دهیم که اگر دستگاه شما به اینترنت متصل نیست، باید از منوی تنظیمات دستگاه، گزینه Preferences را بیابید. سپس بسته به نوع و مدل دستگاه خود باید به دنبال گزینه هایی نظیر Store Anonymous Usage Information یا  Data Storage یا نظایر اینها بگردید و آن گزینه را خاموش کنید. در آموزش تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی اینگونه آمده است که برای دوباره فعال کردن چیپست، دستگاه خود را به تنظیمات اولیه کارخانه برگردانید.

آموزش تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی

آموزش تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی یک آموزش تخصصی و حرفه است. این تعویض، تعویضی حساس است که نیاز به مهارت و تجربه دارد. باید به عنوان یک اصل کلی در آموزش تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی بدانید که تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی در هر دوره ای از شارژ کارتریج مقرون به صرفه نیست و باید از روش های دیگری استفاده کنیم که از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه باشد. یکی از این روش ها آپدیت فریمور است. آپدیت فریمور باعث می‌شود که با هر بار شارژ کارتریج، نیازی به تعویض چیپست نباشد.

فریمور نرم افزاری است که بر روی دستگاه تعریف شده و باعث می‌شود سنسور شناسایی چیپست غیر فعال شود و چیپست از حالت سخت افزاری به نرم افزاری تغییر حالت دهد. یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که وقتی یک چیپست جدید به جای چیپست قدیمی نصب می‌شود، کنتور کارتریج صفر می‌شود و امکان شارژ مجدد برای آن فراهم می شود.  در این شرایط بدون تعویض چیپست کارتریج حتی با کارتریج پر از تونر و جوهر هم امکان چاپ وجود نخواهد داشت.

نمایندگی دستگاه کپی

نمایندگی دستگاه کپی یکی از مراکز معتبری است که با همکاری مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این نمایندگی امکانات و تسهیلات بسیار فراوانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. هر یک از این تسهیلات طیف وسیعی از نیاز های کاربران را برطرف می سازد. تمامی سرویس ها و خدمات نمایندگی دستگاه کپی همراه با ضمانت نامه های معتبر و کتبی است. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

5/5 (5 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر