تعویض گلس موبایل

تعویض گلس موبایل یکی از خدمات ضروری مرکز تعمیرات موبایل است که متقاضیان بسیاری دارد. این سرویس شرایط منحصر و ویژه ای دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم. قبل از ورود به بحث بهتر است بدانید که واژه گلس دارای دو مفهوم جداگانه است که با آن آشنا خواهید شد. گلس و تاچ گوشی های هوشمند را می توان جزء حساس ترین قسمت های گوشی های هوشمند دانست. این قطعه پر کاربرد و حساس، از تاچ و ال سی دی موبایل در اثر ضربه، آب خوردگی و اتفاقات ناگوار دیگر محافظت می کند. می توان گفت گلس، تاچ و ال سی دی موبایل جزء آسیب پذیرترین قطعات گوشی ها محسوب می شوند که خدمات مراقبتی ویژه خود را می طلبند.

تعویض گلس موبایل

توضیحی درباره مفهوم تعویض گلس موبایل

“Glass” ، واژه لاتینی است که به مرور وارد زبان فارسی شده است. این واژه در زبان فارسی به معنی شیشه است و اصطلاحا در دانش تخصصی تعمیرات موبایل و دستگاه های هوشمند “شیشه” ای است که از تاچ و ال سی محافظت می کند، درست مثل یک قاب شیشه ای، اما در اصطلاح سطحی تر و عمومی تر همان محافظی است که در قالب یک برگه نازک  گاه پلاستیکی و گاه حرارتی  به همان شیشه بیرونی دستگاه می چسبد تا دستگاه را از آسیب های احتمالی و خط و خش حفظ کند.

برای تعویض گلس موبایل باید منظور مان از گلس را به روشنی مشخص کنیم، زیرا تعویض گلس اصلی ( همان شیشه ای که از تاچ و ال سی دی مراقبت می کند) به ابزار و تجهیزات بسیار خاصی نیاز دارد؛ در حالی که تعویض گلس محافظ به راحتی و با اندکی دقت مضاعف انجام می شود.

شرایط تعویض گلس موبایل

تنها در شرایطی می توان برای تعویض گلس موبایل وارد عمل شد و از فشارهای مالی احتمالی این موضوع کاست که شکستن شیشه رویی ال سی دی ( گلس ) به گونه ای باشد که همچنان تصویر در صفحه نمایش وجود داشته باشد و صفحه لمسی موبایل عملکرد سابق خود را به خوبی حفظ کرده باشد. تنها در صورت داشتن این دو شرط اساسی است که می توان برای تعویض گلس موبایل وارد عمل شد؛ به گونه ای که از کیفیت دستگاه کاسته نشود و دستگاه  100درصد کیفیت خود را حفظ کند.

آموزش تعویض گلس موبایل (شیشه اصلی)

1. ابتدا تکه هایی از نوار چسب کاغذی را به اندازه عرض یا طول صفحه نمایش موبایل خود بِبُرید و با آن سطح صفحه نمایش موبایل را بپوشانید. سپس به کمک کیت ابزار پلاستیکی مخصوص باز کردن موبایل یا ناخن دست خود، درپوش پشتی موبایل را جدا کرده و کنار بگذارید. باتری موبایل، سیم کارت و کارت حافظه موبایل را هم از دستگاه خارج کنید.

2. اکنون با یک تفنگ حرارتی یا سشوار داغ در فاصله حدود 7 سانتی دستگاه، قطعات سخت‌افزاری گوشی را از هم جدا ‌کنید. وقتی در پلاستیک بدنه گوشی تغییر رنگ، تغییر شکل یا آب شدن پلاستیک مشاهده کردید، وسیله حرارتی را خاموش کنید. سپس با استفاده از ابزار نوک تیز پلاستیکی مخصوص باز کردن موبایل و پیک مخصوص نواختن گیتار، شیشه محافظ را از روی قاب و صفحه نمایش موبایل با دقت و حوصله جدا کنید.

3. در ادامه مسیر تعویض گلس موبایل دور قاب گوشی را از 4 طرف با استیکر نازک مخصوص چسباندن شیشه محافظ بپوشانید. دیجیتایزر و صفحه نمایش را با استفاده از پارچه نرم بدون پرز و مایع پاک کننده لنز کاملا تمیز کنید تا هیچ گرد و خاک و چربی یا اثر انگشتی به جا نماند. شیشه محافظ جدید را از کاور با انگشتانتان از لبه‌ها بگیرید و طوری بیرون بیاورید که دستتان با قسمت زیرین تماس پیدا نکند. با دقت شیشه محافظ جدید را روی قاب گوشی بچسبانید و فشار دهید تا هیچ حباب هوایی در گوشه ‌های دورتا دور موبایل بین شیشه و قاب موبایل یا صفحه نمایش باقی نماند.

آیا تعویض گلس موبایل به صرفه است؟

معمولا گرانقیمت ترین بخش تعمیر گوشی موبایل مربوط به صفحه نمایش آن است. این موضوع در گوشی هایی که داری صفحه نمایش ال ای دی (LED) هستند یک فاجعه است؛ خصوصا در گوشی هایی که از صفحه نمایش های گران قیمت SUPER AMO LED  بهره می برند. هنگامی که صفحه نمایش گوشی تان آسیب می بیند باید خیلی خوش شانس باشید که این آسیب تنها محدود به گلس (شیشه رویی) موبایل باشد و ال سی دی یا صفحه نمایش و تاچ صدمه ندیده باشد، زیرا در بعضی مواقع هزینه تعویض ال سی دی گرانتر از خرید یک گوشی دست دوم از همان مدل است. این موضوع باعث فشار مالی سنگین به مشتری می شود و در اکثر مواقع مشتری از تعمیر گوشی صرف نظر می کند.

خطر پذیری جایگزینی گلس موبایل

تعویض گلس موبایل به علت نازک بودن ال سی دی ها فوق العاده حساس و چالش برانگیز است و همیشه ریسک شکستن ال سی دی در هنگام تعویض و جایگزینی گلس وجود دارد. این ریسک نسبت به جنس ال سی دی و برند گوشی هوشمند شما متغییر است؛ همواره از 5 تا 80 درصد این خطرپذیری وجود دارد و مشتری باید آن را بپذیرد. به هرحال مشتری مجبور به تعویض ال سی دی است پس بهترین کار این است که شجاعانه تصمیم بگیرد و با قبول این ریسک هزینه تعمیر خود را کاهش دهد و و شانس خود را امتحان کند. پیروی از این دستورالعمل به عنوان اولین راه حل، بسیار با صرفه تر از سایر اقدامات است.

تعمیر گلس موبایل

مزیت تعویض گلس شکسته نسبت به تعویض ال سی دی

با تعویض شیشه شکسته ال سی دی ( گلس) صفحه نمایش اورجینال خود را از دست نخواهید داد و کیفیت سابق ال سی دی خود را دوباره تجربه خواهید کرد. به علاوه با تعویض گلس موبایل هزینه ها بسیار پایین خواهد آمد البته به شرط اینکه شرایط تعویض گلس برای شما وجود داشته باشد.

تعویض گلس محافظتی موبایل

گاهی تنها هدف ما از تعویض گلس، تعویض پوشش محافظتی دستگاه است که می تواند از جنس شیشه یا پلاستیک باشد. هر یک از انواع محافظ ها اعم از PET، TPU، TG، ساختار و ویژگی های خاص خود را دارند که در تعویض گلس موبایل باید با توجه به کارایی آنها بهترین را انتخاب کنیم. بهترین نوع محافظ، محافظ TG است که به صورت فشرده و در ضخامت کمتر از ۰٫۴ میلیمتر دستگاه شما را برابر خراش و چربی و شوک های ضربه ای کاملا حفظ می کند.

نمایندگی موبایل

نمایندگی تعمیرات موبایل از جمله مراکز رسمی فروش و خدمات پس از فروش با بهترین کیفیت و مجرب ترین کارشناسان همگام با آخرین فناوری های روز دنیا در خدمت کاربران عزیز است. واحد نمایندگی موبایل با الگو قرار دادن بینش مشتری مداری، ویژگی های خاصی در عملکرد های اجرایی خود دارد و اولین هدف خود را رضایت مشریان عزیز قرار داده است. نمایندگی موبایل با سال ها تجربه در زمینه خدمات رسانی موبایل، همواره انتخاب نخست مشتریان هوشمند است.

واحد های تعمیرات موبایل

واحد های تعمیرات موبایل

امروزه موبایل را می توان یکی از نزدیک ترین دوستان هر کاربری دانست. این دستگاه که همواره در دست کاربران است، مستعد صدمه دیدن و آسیب های فیزیکی بسیاری است. تعمیرات موبایل کاری پیچیده و در عین حال لذت بخش و نیازمند تلاش و تجربه بسیار است؛ اگر به واحد های تعمیرات موبایل مجاز و استاندارد مراجعه کنید، قطعا با صرف هزینه کم و با اطمینان بالا گوشی خود را تعمیر خواهید کرد. هر تلفن همراهی ممکن است به دلیل ضربه خوردن، آب خوردگی، اتصال به پاوربانک، شارژر غیر اورجینال و … دچار مشکلات سخت افزاری و حتی نرم افزاری شود. در این شرایط، بهترین گزینه برای تعمیرات گوشی های هوشمند، مراجعه به یکی از واحد های تعمیرات موبایل رسمی و مجاز است که به صورت کاملا اختصاصی و حرفه ای به ارائه خدمات می پردازند و از دستگاه ها و قطعات اصل و اورجینال استفاده می کنند.

لینک های مفید

تعمیر موبایل ایسوس / تعمیر موبایل ایسر / تعمیر موبایل اپل / تعمیر موبایل فوجیتسو / تعمیر موبایل لنوو / تعمیر موبایل ال جی / تعمیر موبایل سامسونگ / تعمیر موبایل شارپ / تعمیر موبایل سونی / تعمیر موبایل پاناسونیک / تعمیر موبایل کیوسرا / تعمیر موبایل

5/5 (4 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر