چگونه حالت زمستانه ی کولرگازی را راه اندازی کنیم؟

با شروع فصل سرما، کاربران به فکر گرمایش منزل خود می افتند و برای این کار، از وسایل مختلفی استفاده می کنند. پکیج، بخاری های گازی، سیستم های گرمایشی مرکزی و … انواع محصولاتی هستند که کاربران برای گرم کردن منزل یا محل کارشان از آنها استفاده می کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که از کولر گازی هم می توان برای این منظور استفاده کرد. برخی از مدل های این دستگاه، قابلیت گرمایشی هم دارند و با انجام چند اقدام ساده، می توانید از آنها برای افزایش دمای محیط مورد نظرتان استفاده نمایید. در این مطلب و با کمک تکنسین های تعمیر کولرگازی در مرکز سخت افزار ایران، پیرامون فعال کردن حالت زمستانه ی کولر گازی و روش های انجام این کار، اطلاعات کاربردی را به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود. برای آشنایی با این فرایند، همراه ما باشید.

5/5 (1 امتیاز)

از کجا بدانیم که کولر گازی حالت گرمایش دارد یا نه؟

اولین مساله ای که برای راه اندازی حالت زمستانه ی کولرگازی باید مد نظر داشته باشید، تشخیص این است که آیا دستگاه شما قابلیت گرمایش دارد یا نه. معمولا در دفترچه راهنمایی که به همراه کولر ارائه می شود، این مورد در فهرست قابلیت های دستگاه ذکر می گردد. به هنگام خرید نیز شما می توانید اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت نمایید. چک کردن برچسب فنی دستگاه نیز می تواند در این زمینه موثر واقع شود. روی تمامی پنل های داخلی و خارجی کولرهای گازی، برچسبی درج‌ شده که به برچسب فنی یا پلاک دستگاه معروف است و می توانید تمام مشخصات کولر گازی را در آن مشاهده کرد. پس از اطمینان از مجهز بودن کولرتان به حالت گرمایشی، می توانید این قابلیت را راه اندازی نموده و از آن استفاده نمایید.

مراحل تنظیم حالت زمستانه ی کولرگازی

برای راه اندازی و تنظیم حالت زمستانه ی کولرگازی ، کافی است مراحل زیر را به ترتیبی که ارائه شده، طی نمایید:

  • اولین مرحله، خاموش کردن کولر گازی مورد نظر است.
  • در حالت خاموش، ریموت کنترل کولر را از جلوی چشمی دستگاه دور کرده و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.
  • حالا باید دکمه ی منو را در کنترل کولر پیدا کنید. اگر چنین دکمه ای را نیافتید، با فشار دادن دکمه ھا متوجه تغییر در صفحه نمایش کنترل می شوید. (علامت های برف،خورشید، قطره آب و … مشاهده می شوند)
  • در ادامه ی مراحل راه اندازی حالت زمستانه ی کولرگازی ، گزینه ھای FAN-HEAT-DRY-COOL-AUTOرا روی نمایشگر کنترل مشاهده کنید

  • در این مرحله، باید علامت را روی گزینه HATE ببرید. (این گزینه، حالت گرمایش دستگاه است و معمولا با علامت خورشید مشخص می شود)
  • وقتی حالت گرمایش دستگاه روشن شد، می توانید تنظیمات دمای آن را انجام دهید.
  • دکمه TEMP که به صورت فلش بالا و پایین است، به شما کمک می کند که درجه حرارت اسپلیت خود را کم و زیاد کنید.
  • بعد از تنظیم کردن کنترل و دمای مورد نظرتان، کنترل را خاموش کنید.
  • پس از انجام دادن تنظیمات مربوطه، کنترل را جلوی دستگاه بگیرید و آن را روشن کنید.

نکات مهم قابلیت زمستانه ی کولر گازی

خب همانطور که مشاهده کردید، فعال کردن حالت زمستانه ی کولر گازی کار چندان سختی نیست و شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. همچنین شما با اطلاع از چند نکته ی مهم و رعایت کردن آنها، عملکرد بهتری را از دستگاه خود خواهید دید. اولین نکته در مورد این قابلیت، این است که دمای دستگاه را درست تنظیم کنید؛ همکاران ما در نمایندگی تعمیرات کولر گازی ، بر این باورند که بهترین دما برای این دستگاه، بین 28 تا 30 درجه است. این دما هم برای محیط مناسب است و هم به موتور اجازه استراحت می دهد؛ همچنین به تبع این مساله، مصرف برق نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند. البته برخی از مدل های کولر، تا 33 درجه هم قابلیت افزایش دما دارند. نکته ی دیگری که هنگام استفاده از حالت زمستانه ی کولرگازی باید مد نظر داشته باشید، این است که معمولا برای شروع گرمادهی، چند دقیقه ای زمان لازم است. در این فرایند، اول موتور بیرونی دستگاه روشن می شود و بعد از داغ شدن لوله ها، پنل شروع به انتشار باد گرم می نماید. بنابراین انتظار نداشته باشید که بلافاصله پس از روشن کردن دستگاه، گرمادهی شروع شود. به طور متوسط، حدود ۵ الی ١٠ دقیقه طور می کشد تا شما باد گرم را از کولر گازی خود دریافت کنید. و در نهایت این که به دلیل افزایش  کار کمپرسور، فعال شدن حالت زمستانه ی کولر گازی، منجر به افزایش مصرف برق خواهد شد؛ بنابراین از بالا رفتن هزینه ی مصرفی برق خود در پایان ماه تعجب نکنید.

نمایندگی تعمیرات کولرگازی

کلیه اقدامات لازم برای رفع مشکلات انواع مدل های کولر گازی سامسونگ، ال جی، توشیبا، شارپ و …، در نمایندگی تعمیرات کولرگازی و توسط متخصصین مجرب این حوزه انجام می شود. به منظور هرچه تخصصی تر انجام شدن این فرایند، به روزترین ابزار و تجهیزات در واحد مربوطه فراهم شده و در اختیار تعمیرکاران قرار گرفته است. همکاران ما تمام تلاش خود را می کنند که در سریع ترین زمان ممکن محصول را تعمیر کرده و به این ترتیب، رضایت حداکثری کاربران را جلب نمایند. چنانچه در کارکرد این دستگاه مشکلاتی را مشاهده کردید، می توانید با همکاران ما در نمایندگی تعمیرات کولر گازی مرکز سخت افزار ایران تماس گرفته و خدمات مورد نیاز برای تعمیر این دستگاه را دریافت نمایید. برای راحتی هرچه بیشتر شما کاربران عزیز، کلیه ی خدمات تعمیر و سرویس کولر گازی، در محل مورد نظرتان به شما ارائه می گردد.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر