راهنمای خرید دستگاه کپی

همان طور که می دانید دستگاه های کپی در مراکز اداری و شرکت های بزرگ و کوچک و حتی منازل کارایی بسیار بالایی دارند. این دستگاه ها بر خلاف ظاهر ساده ای که دارند دارای پیچیدگی های بسیاری بوده و در صورت خرابی لازم است توسط تعمیرکار متخصص بررسی و تعمیر شوند. کاربران پیش از خرید دستگاه کپی لازم است با انواع آن آشنا بوده و در صورت نیاز برای خرید آن اقدام نمایند. دستگاه های کپی متناسب با کارایی که دارند دارای ویژگی های متفاوتی بوده و کاربرد های گوناگونی دارند.

برای مثال دستگاه های که برای محیط های پر کاربرد مورد استفاده قرار می گیرند لازم است از ظرفیت بالایی بهره مند بوده و توان کاری زیادی داشته باشند. در ادامه ی این مقاله به بررسی انواع دستگاه کپی می پردازیم. توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه کپی دچار اختلال و خرابی شده باشد لازم است به منظور تعمیرات آن به نمایندگی رسمی دستگاه کپی مراجعه کرده و از واحد تعمیرات دستگاه کپی کلیه ی سرویس های تعمیراتی را دریافت نمایید.

انواع دستگاه فتوکپی

به طور کلی دسته بندی انواع دستگاه کپی در مدل های ایستاده و رومیزی تقسیم بندی می شود. نوع دیگری از تقسیم بندی نیز برای این دستگاه ها وجود دارد که بر اساس رنگی و سیاه و سفید بودن چاپ دستگاه تعیین می شود. برای مثال، می توان گفت دستگاه هایی که دارای قابلیت چاپ رنگی بوده برای چاپ تصاویر مناسب هستند و آن دسته از دستگاه هایی که امکان چاپ سیاه و سفید دارند برای چاپ متون و اسناد مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین دستگاه های کپی در مدل های ایستاده و رومیزی نیز تولید شده اند. در ادامه به بررسی این دستگاه ها می پردازیم.

دستگاه کپی رومیزی

دستگاه کپی رومیزی دارای ابعاد کوچکی بوده و معمولا در منزل از آن ها استفاده می شود. حجم کاری این دستگاه متناسب با ابعاد کم می باشد. یکی از رایج ترین دلایلی که در روند کاری دستگاه کپی اختلال ایجاد می کند استفاده ی بیش از حد از توان کاری دستگاه می باشد. همچنین این دستگاه به دلیل حجم کمتری که دارد برای استفاده در منازل بسیار کاربردی است.

دستگاه کپی اداری

دستگاه های کپی اداری معمولا از نوع چاپ سیاه و سفید هستند و ابعاد بزرگی دارند. این دستگاه ها حجم زیادی از محیط را اشغال می کنند و ظرفیت و توان کاری بسیار بالایی دارند و در صورت استفاده های غلط دچار مشکل و آسیب دیدگی می شوند. دستگاه های کپی اداری معمولا در مدل های تک کاره و چند کاره نیز تولید می شوند. دستگاه های تک کاره تنها امکان کپی دارند و دستگاه های چند کاره از قابلیت های اسکن ، فکس و… نیز بهره مند هستند.

نکات مهم در خرید دستگاه کپی

انتخاب بهترین برند دستگاه کپی یکی از مهم ترین مواردی است که کاربران باید به آن توجه داشته باشند. هر برند دارای کیفیت و کارایی متفاوتی بوده و لازم است این کیفیت و کارایی متناسب با نیاز کاربر باشد.  اگر میزان استفاده ی شما از دستگاه کپی بسیار زیاد است توصیه می کنیم مدل ایستاده را خریداری کنید و اگر نیاز چندانی به آن ندارید و کمتر از آن استفاده می کنید مدل رومیزی دستگاه کپی را انتخاب کنید.

نکته ی مهم دیگر در خرید دستگاه کپی در نظر گرفتن جای آن است اگر فضای شما کوچک و محدود است باید نوع رومیزی را خریداری کنید زیرا این دستگاه برای گردش هوای درست به فضای خالی در اطراف خود نیاز دارد. اما مدل های ایستاده برای فضاهای بزرگ نیز استفاده می شوند. نکته ی مهم دیگر که در خصوص خرید دستگاه کپی توجه به میزان کارایی و نیاز کاربر از دستگاه می باشد. دستگاه های کپی در ابعاد بزرگ تر از ظرفیت و توان کاری بسیار بالایی برخوردار هستند.

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی با بهره مندی از متخصصان حرفه ای می تواند تمامی عیوب انواع دستگاه کپی را برطرف نماید. واحد تعمیرات دستگاه کپی با دعوت از متخصصان حرفه ای کلیه  سرویس های تعمیراتی را ارائه می کند. متخصصان در واحد تعمیرات دستگاه کپی ابتدا دستگاه را عیب یابی کرده و سپس فرآیند تعمیرات اعمال می کنند. بهره مندی از ابزار و تجهیزات در این نمایندگی سبب شده تا تعمیر انواع دستگاه کپی در برند های مختلف در نمایندگی کپی امکان پذیر باشد. تکنسین های تعمیراتی در این واحد ابتدا دستگاه را عیب یابی کرده و سپس فرآیند تعمیرات را اعمال می کنند.

متخصصان ابتدا قطعه ی معیوب را شناسایی کرده و سپس آن را تعمیر می کنند. همچنین در صورتی که تعمیرات آن ها امکان پذیر نباشد قطعه ی آسیب دیده را با یک نمونه ی اورجینال جایگزین می کنند. نمایندگی رسمی دستگاه کپی انواع دستگاه کپی را به صورت اورجینال و همراه با ضمانت نامه ی معتبر به فروش می رساند. دستگاه های کپی در برند های شارپ ، توشیبا ، زیراکس ، کونیکا مینولتا و … در نمایندگی رسمی دستگاه کپی به صورت اورجینال به فروش می رسند.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر