علت یخ زدن اسپلیت

علت یخ زدن اسپلیت یا کولرگازی یکی از مشکلاتی است که کاربران این دستگاه تهویه مطبوع گاهی با آن روبه رو هستند. این مشکل یکی از 10 مشکل شایع در کولر های گازی و اسپلیت است. پنل داخلی اسپلیت ، پنل خارجی ، کندانسور اسپلیت و لوله های ارتباطی اجزایی اند که همواره درگیر این مشکل هستند. برای اینکه بتوانیم این مشکل و اختلال را مرتفع کنیم، لازم است عیب یابی دقیقی از آن به عمل بیاوریم و بعد نسبت به رفع آن اقدام کنیم. اسپلیت ها ممکن است در حالت تابستانه و سرمایش یا حالت زمستانه و گرمایش دچار یخ زدگی شوند. در این مقاله قصد داریم درباره این اختلال و مشکل در فصل تابستان یا حالت سرمایش و راه حل های رهایی از آن کمی با هم گفت و گو کنیم.

3.7/5 (3 امتیاز)

علت یخ زدن اسپلیت چیست؟

علت یخ زدن اسپلیت را می توان به طور کلی به دو قسمت تقسیم کرد؛ یکی دلایل کاملا تخصصی و دیگری دلایل کمتر تخصصی؛ درباره دلایل کاملا تخصصی خیلی نمی توان توضیح داد؛ این شاخه بیشتر در حوزه آموزش تعمیرات کولر گازی است و به تخصص و ابزار مخصوص نیاز دارد که تنها یک مرکز معتبر و یک تعمیرکار و تکنسین ماهر می تواند از عهده آن بر آید. در ادامه درباره کمتر تخصصی توضیح می دهیم تا کاربر بتواند با شناخت آنها اقدامی در جهت رفع مشکل انجام دهد.

عدم وجود گاز کافی در اسپلیت

ممکن است اسپلیت شما نشتی گاز داشته باشد یا  با جابه جایی دستگاه به هر دلیلی گاز آن خارج شده باشد، در چنین حالتی به راحتی می توان علت یخ زدن اسپلیت را به این موضوع نسبت دارد. به این ترتیب قسمت پنل داخلی یا لوله کولرگازی و اسپلیت یخ می زند. لذا لازم است مقدار گاز دستگاه را چک کنید.

بورد الکترونیک

چنانچه با ارزیابی و بررسی تمام مواردی که تا به اینجا توضیح دادیم، همچنان کولرگازی شما درگیر مشکل یخ زدگی است، می توان علت یخ زدن اسپلیت به بورد الکترونیک نسبت داد. در این حالت به احتمال قوی بورد الکترونیک معیوب شده است و نیاز به تعویض دارد.

یکسره کار کردن کمپرسور اسپلیت

اگر کمپرسور به هر دلیل( خرابی برد فرمان، خرابی سنسور، خرابی کمپرسور و…) یکسره کار کند، منجر به یخ زدن اسپلیت در پنل داخلی و قسمت هایی از دستگاه می شوند.

خرابی اواپراتور

خرابی فن بلوور یا فن داخلی و یا همان اواپراتور نیز علت یخ زدن اسپلیت است. اواپراتور هوای گرم را به داخل می کشد و پس از تماس هوای گرم با کویل های هوای سرد به محیط باز می گردد. اگر فن بلوور نتواند هوای سرد را به راحتی از روی کویل های داخلی (اواپراتور) تخلیه کند، پنل داخلی شروع به یخ زدن خواهد کرد. کثیف بودن فیلتر های کولرگازی، خرابی فن بلیور و سوختن موتور فن یا راه انداز بلوور داخلی باعث می شود کولرگازی در قسمت های مختلفی یخ بزند.

استفاده از اسپلیت در هوای سرد

در شرایط جوی نسبتا سرد باید از حالت فن اسپلیت استفاده کنید، زیرا استفاده بیش از حد از حالت سرمایش در هوای نسبتا سرد منجر به یخ زدن سیکل و لوله ها خواهد شد.

گرفتگی در لوله های ارتباطی اسپلیت

اگر لوله مویی یا قطعاتی مانند شیربرقی کولرگازی یا لوله های ارتباطی کولرگازی گرفته باشند، این موضوع هم می تواند به عنوان علت یخ زدن اسپلیت در نظر گرفته شود. توصیه می کنیم با سرویس کردن و شست و شوی به موقع کولر گازی همواره نظافت آن را رعایت کنید.

نمایندگی رسمی  تعمیرات کولرگازی و اسپلیت

نمایندگی رسمی کولرگازی درگاهی امن و ایمن است که خدمات و تسهیلاتی متنوع و کاربردی در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات کولرگازی به کاربران ارائه می دهد. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. در نمایندگی رسمی کولرگازی مهم نیست که شما کدام برند را برای خرید انتخاب کرده اید یا کاربر کدام برند هستید و اکنون نیازمند دریافت خدمات تعمیراتی هستید؛ خدمات و سرویس های این نمایندگی محدودیتی ندارد و شامل حال تمام مدل های کولرگازی در تمامی برند ها می شود. همه سرویس ها و خدمات نمایندگی رسمی کولرگازی همراه با ضمانت نامه های معتبر و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر