آموزش فعالسازی و انتقال مالکیت گوشی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از مدتی سیم کارت گوشی خود را تعویض کرده و پیامک سامانه همتا را دریافت نمودید. پیامکی که معنی و مفهوم خوبی ندارد و معمولا در آن تاریخی ذکر شده است که از آن تاریخ به بعد گوشی شما از سرویس خارج می شود. اما چاره چیست؟ ما در این مقاله راه حل این مشکل را به شما آموزش می دهیم. با نمایندگی تعمیر موبایل همراه باشید.

انتقال مالکیت گوشی

سامانه همتا چیست ؟

اولین بار در سال ۸۵، طرح ثبت تجهیزات دارای سیمکارت در ایران اجرا شد. اما این تجربه کاملا ناموفق بود. این طرح در کمتر از ۱۲ ماه (در سال ۸۶) متوقف شد. در تجربه‌ی قبلی اجرای طرح رجیستری در سال ۸۵، سواستفاده‌های زیادی صورت گرفت. در طرح جدید، لیست IMEI های وارداتی در مرز گمرکی از بارزگان دریافت شده و در سامانه جامع تجارت ایران ثبت می‌شود.

در سامانه جامع تجارت، به هر یک از IMEI های وارد شده به کشور، یک کد فعالسازی منحصر به‌فرد اختصاص داده می‌شود. به هنگام خرید تلفن همراه، بایستی این کد منحصر به‌فرد در اختیار خریدار قرار گیرد. خریدار تلفن همراه، برای فعالسازی تجهیز خود، بایستی شماره IMEI ، کد فعالسازی و شماره تلفـن همراه خود را از طریـق یکی از درگـاه‌های ارتباطـی (USSD ، Web ، پیامک و…) به سامانه همتا ارسال نماید.

آموزش فعالسازی موبایل در اپلیکشین همتا

برای فعالسازی موبایل در اپلیکشین همتا ، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI) گوشی ، شماره سیم کارت و کد فعال سازی ، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود. نحوه کار به این صورت می باشد که ابتدا نرم افزار همتا را بر روی دستگاه مورد نظر نصب نمایید ، سپس مطابق با آموزش زیر مراحل ذکر شده را انجام دهید.

  1. پس از نصب نرم افزار ، می بایست شماره تلفن خود را وارد نمایید  و منتظر کد ارسالی توسط مرکز بمانید.
  2. در این مرحله باید شما وارد بخش فعال سازی تلفن همراه شوید.
  3. در این مرحله شما باید شماره تلفن همراه خود را 2 بار وارد نمایید ، سپس IMEI دستگاه مرود نظر خود را وارد نمایید و در آخر کد فعالسازی خود را که قبلا از سامانه دریافت نموده اید وارد کنید.

اینو بخون حتما به کارت میاد : چگونه گوشی را ریجستر کنیم؟ 

انتقال مالکیت موبایل

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید. جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید. از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:
  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و …) وارد کنید.

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد. درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر