چرا لپ تاپ ناگهان خاموش می شود؟

چرا لپ تاپ ناگهان خاموش می شود؟ آیا می توانید به این سوال به طور دقیق پاسخ بدهید؟ وقتی لپ تاپ شما بدون هیچ دلیل و کاملا ناگهانی و ناخودآگاه خاموش می شود، مشکل در کدام بخش یا بخش ها می تواند ریشه داشته باشد. خرابی لپ تاپ ها و پی سی ها در هر نوعی برای کاربران بسیار رنجش آور و دغدغه آمیز است؛ زیرادر کنار هزینه ای که برای تعمیرات لپ تاپ باید پرداخت کنند، انتظار برای بهبودی و عقب افتادن کارهای روزمره برای کاربران بسیار سخت است. وقتی لپ تاپ ناگهان خاموش می شود به این معنی است که اختلالاتی در سیستم در حال وقوع است که کاربر از آن بی اطلاع است و این اختلالات خود را با خاموشی ناگهانی نشان می دهند.

چرا لپ تاپ ناگهان خاموش می شود؟

بررسی مهمترین علتی که لپ تاپ ناگهان خاموش می شود

سیستم Self-Protecting مهمترین دلیل برای زمانی است که لپ تاپ ناگهان خاموش می شود. این سیستم حفاظتی در مواقع حساس و بحرانی سیستم را به کلی خاموش یا Shut Down می‌کنند. پس نباید از این موضوع ناراحت باشید. این یک هوشمندی تحسین برانگیز است که مخصوص لپ تاپ شماست. اما نکته مهم و اصلی اینجاست که چه چیز منجر به فعال شدن سیستم خود صیانتی در لپ‌تاپ می‌شود؟

عوامل موثر در فعال شدن سیستم Self-Protecting

گفتیم وقتی لپ تاپ ناگهان خاموش می شود، پای سیستم Self-Protecting در میان این سیستم در شرایطی خاص فعال می شود که در ادامه در این باره بیشتر توضیح می دهیم.

درجه حرارت غیر استاندارد و بیشتر از حد نرمال لپ تاپ

وقتی لپ تاپ ناگهان خاموش می شود، احتمالا درگیر درجه حرارت غیر استاندارد و بیشتر از حد نرمال یا Over-Heating  شده است. در این شرایط سیستم «خود صیانتی» یا Self-Protecting فعال می شود و لپ تاپ را خاموش می کند. خصوصا زمانی که مشغول انجام کارهای گرافیکی سنگین هستید، امکان وقوع چنین اتفاقی بسیار بیشتر است. گرفتگی منافذ سیستم یا ضعف فن( فن سی ی یو )  از دلایل عمده و اصلی این اتفاق است. تغییر درجه حرارت و بالا رفتن آن در لپ تاپ به حدی مهم و خطرآفرین است که دستگاه‌ از مکانیزم خاموشی خودکار برای مقابله با این اتفاق استفاده می کنند.

ولتاژ غیر استاندارد شارژر لپ تاپ

ولتاژ نامناسب و غیر استاندارد شارژر هم می تواند در این موضوع دخیل باشد. وقتی لپ تاپ ناگهان خاموش می شود، ولتاژ را نیز بررسی کنید. توجه داشته باشید برخی از بازی‌های رایانه‌ای به ولتاژ بالاتر‌ از حد معمول نیاز دارند، زیرا از سخت افزار اصلی سیستم کار زیادی می کشند و سرعت گردش فن را نیز به بالاترین میزان می‌رسانند؛ به همین دلیل به برق قوی‌تر و با ثبات‌تری ‌نیاز دارند و وقتی لپ تاپ در این شرایط سخت قرار می گیرد و نمی تواند تحمل کند، ترجیح می دهد که خاموش شود.

بد افزار‌ها

هر چند بدافزار‌ها کمتر در خاموشی لپ تاپ موثرند، اما باید بدانید که تعدادی از بدافزار‌ها منجر به خاموش و روشن شدن ناگهانی دستگاه می شوند.

نقص فنی سخت‌ افزاری در لپ تاپ

وقتی لپ تاپ ناگهان خاموش می شود باید به نقص فنی سخت‌افزاری هم شک کرد. اگر اخیرا سخت افزار جدیدی به دستگاه خود نصب کرده اید، یقینا این قطعه با ساختار کلی دستگاه شما هماهنگی ندارد و زمینه ساز خاموشی ناگهانی دستگاه می شود. سخت‌افزارهای اصلی که در این مورد باید مد نظر داشته باشید، RAM، CPU، Mainboard و کارت گرافیک و  Power است.

خرابی یا درگیری درایور گرافیک یا Display

نصب سیستم عامل جدید و تغییر درایور کارت گرافیک یا Display نیز می‌تواند در وقتی که لپ تاپ ناگهان خاموش می شود موثر باشد. خصوصا اگر تنظیمات BIOS را دست کاری کرده باشید. در این شرایط باید پس از خاموشی ناگهانی فایل‌های dump را در سیستم بیابید. این فایل ها می توانند خیلی از مسائل را روشن کنند.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ

نمایندگی تعمیر لپ تاپ یک پایگاه تعمیراتی مخصوص لپ تاپ است که مسئولیت عیب یابی، ترمیم و تعمیر سخت افزاری و نرم افزاری همه انواع لپ تاپ ها را بر عهده دارد. مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ در فضاهای تعمیراتی مجزا و منفک راه اندازی شده است. هر بخش به تناسب وظیفه و مسئولیتی که بر عهده دارد، تعمیر بخشی از لپ تاپ را انجام می دهد.

ابزار و تجیهزات موجود در نمایندگی تعمیر لپ تاپ که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است، همگی مدرن و به روز هستند. تمامی سرویس ها همراه با ارائه ضمانت نامه های کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر