مشکلات بخش گرمایش اسپلیت

با سرد شدن تدریجی هوا، بسیاری از کاربران بخش گرمایشی اسپلیت خود را به راه انداخته و از آن برای گرم کردن منزل یا محل کارشان استفاده می کنند. در مطالب پیشین، روش های فعال کردن حالت گرمایش این دستگاه را به شما عزیزان آموزش دادیم. فعال کردن این حالت به شما کمک می کند که محل مورد نظرتان را بدون استفاده از سایر سیستم های گرمایشی، گرم کنید و هزینه ی اضافه ای پرداخت نکنید.

اسپیلت در حالت گرمایشی هم ممکن است دچار اختلالاتی شده و بعضا به درستی کار نکند. در این مقاله ضمن بررسی مشکلات گرمایش اسپلیت ، نکات و روش های کاربردی رفع این مشکل را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. با اطلاع از این روش ها می توانید مشکلات دستگاه مورد بحث را برطرف نموده و به این ترتیب، کارایی آن در بخش گرمایشی را نیز به حداکثر برسانید. چنانچه رفع مشکل نیاز به تعمیرات تخصصی داشت، می توانید از تکنسین های مجرب ما در نمایندگی تعمیرات اسپلیت کمک بگیرید.

مهم ترین مشکلات گرمایش اسپلیت

به عنوان بخشی از مهم ترین مشکلات گرمایش اسپلیت ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسپلیت گرم نمی کند

یکی از رایج ترین مشکلاتی که با فعال کردن بخش گرمایشی اسپلیت یا کولر گازی مشاهده می شود، این است که دستگاه محیط را گرم نمی کند. در این حالت، شما تنظیمات حالت گرمادهی را به درستی و به شکل کامل انجام داده اید اما دستگاه اصلا شروع به زدن باد گرم نمی کند. اگر تنظیمات درست باشد و زمان کافی برای شروع فرایند گرمادهی گذشته باشد (حدود 5 دقیقه بعد از تنظیمات)، دلیل گرم نکردن اسپیلت، نبود گاز در دستگاه یا کاهش میزان آن می باشد.

اثر کمبود گاز بر کارکرد گرمایشی کولر محسوس تر از تاثیر آن بر کارکرد سرمایشی کولر گازی است. از آنجا که کمبود گاز ممکن است زمینه ساز بروز مشکلات جدی در دستگاه شود، توصیه می کنیم هرچه سریع تر اقدام به شارژ دستگاه نموده و به این ترتیب، این مورد از مشکلات گرمایش اسپلیت را نیز برطرف نمایید.

واحد داخلی به کار نمی افتد

گاهی ممکن است که واحد خارجی اسپلیت به کار بیفتد اما واحد داخلی روشن نشده و هیچ فعالیتی نداشته باشد. این مساله زمانی نگران کننده است که ارتباطات دو واحد سالم هستند و دستگاه در حالت گرمایش، کد خطای erorrCH05 را نشان می دهد. طبق تجربه ی کارشناسان تعمیرات اسپلیت در مرکز سخت افزار ایران، ایراد یا خرابی برد کنترل دلیل اصلی بروز این مشکل می باشد. برای برطرف کردن این مشکل، باید برد کنترل دستگاه به شکل تخصصی مورد بررسی و تعمیر یا تعویض قرار بگیرد.

صدور ارورهای مختلف از دستگاه

یکی از رایج ترین مشکلات گرمایش اسپلیت ، صدور ارورهای مختلف از دستگاه است. در این حالت، باید اول دستگاه را ریست کنید؛ اگر پس از شروع به کار مجدد دستگاه، همچنان ارور ها نمایش داده شدند، احتمالا مشکل از برد است. تاکید می کنیم که فرایند عیب یابی و تعمیر برد کنترل اسپلیت، نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد و برای جلوگیری از تشدید مشکل، بهتر است انجام آن را به تکنسین های مجرب واحد تعمیرات لوازم خانگی مرکز سخت افزار ایران محول نمایید.

کاهش گرمای اسپلیت

دیگر مورد از مشکلات گرمایش اسپلیت که نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی دارد، کاهش گرمای این دستگاه است. کثیف بودن فیلترها و یا تنظیم نبودن ترموستات باعث بروز این مشکل می شود و بهتر است که هرچه سریع تر آنها را برطرف کنید. همچنین ممکن است کاهش گرمای اسپلیت، ناشی از نصب دستگاه در فضای نامناسب (فضایی بدون گردش هوای کافی) یا کافی نبودن ظرفیت کولر برای گرم کردن فضای مورد نظر باشد. نکته ی دیگر این که خرابی فن هم می تواند در بروز این مشکل موثر باشد که در این صورت، نیاز به تعمیر و یا تعویض فن اسپلیت در مرکزی مجهز و به شکل تخصصی و حرفه ای خواهد بود.

اسپیلت اصلا باد ندارد

اگر اسپلیت شما به طور کلی باد نداشت، به احتمال زیاد دمنده ی دستگاه خراب شده و نیاز به ترمیم یا تعویض دارد. برای بررسی و تعمیر این قطعه می توانید روی دانش فنی و مهارت بالای متخصصین ما در نمایندگی تعمیرات اسپلیت حساب کنید.

چگونه مشکلات گرمایش اسپلیت را برطرف کنیم؟

همانطور که دیدید، بخش گرمایشی اسپلیت ها ممکن است مشکلات مختلفی داشته باشد و به دلایل متعدد، درست کار نکند. مثلا ممکن است گرمای دستگاه بسیار کم باشد یا محیط به درستی گرم نشود. اما چطور باید مشکلات بخش گرمایشی اسپلیت را برطرف کرد؟ برای این منظور، اول باید نوع و شدت ایراد و دلایل آن مشخص شوند. مثلا باید مشخص شود که چرا اسپیلت یا کولر گازی، باد گرم تولید نمی کند. پس از آن با توجه به قطعه یا قطعات موثر در ایجاد مشکل، بخش های آسیب دیده ترمیم می شوند و مشکل حل می گردد.

با ترمیم یا تعویض قطعاتی همچون کمپرسور، کندانسور، موتور، شارژ گاز، سرویس و پاکسازی فیلترها و به ویژه تعمیر یا تعویض شیر چهار طرفه، مشکلات و اختلالات گرمایش اسپلیت از بین می روند. البته شما نمی توانید این اقدامات را انجام دهید و ضروری است که هرگونه بررسی، عیب یابی و یا تعمیر قطعات دستگاه را به تکنسین های دوره دیده و مجرب تعمیرات اسپلیت محول کنید.

نمایندگی تعمیرات اسپلیت

کلیه اقدامات لازم برای رفع مشکلات اسپیلت، در نمایندگی تعمیرات اسپلیت و توسط متخصصین مجرب این حوزه انجام می شود. به منظور هرچه تخصصی تر انجام شدن این فرایند، به روزترین ابزار و تجهیزات در واحد مربوطه فراهم شده و در اختیار تعمیرکاران قرار گرفته است. همکاران ما تمام تلاش خود را می کنند که در سریع ترین زمان ممکن محصول را تعمیر کرده و به این ترتیب، رضایت حداکثری کاربران را جلب نمایند. چنانچه در کارکرد این دستگاه مشکلاتی را مشاهده کردید، می توانید با همکاران ما در نمایندگی اسپلیت تماس گرفته و خدمات مورد نیاز برای تعمیر اسپلیت خود را دریافت نمایید. لازم به ذکر است در این نمایندگی که تحت نظر مرکز سخت افزار ایران فعالیت می کند، کلیه برندهای اسپیلت از جمله ال جی، سامسونگ، توشیبا، دوو و … مورد بررسی و تعمیر قرار می گیرد.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر