چرا لپ تاپ روشن نمی شود؟

در لپ تاپ سنتر امروز، در مورد دلایل و راهکار های روشن نشدن لپ تاپ با شما صحبت می کنیم. این مشکل یکی از رایج ترین اختلالاتی است که کاربران لپ تاپ با آن مواجه می شوند و باعث نگرانی آنها می شود. برای برطرف کردن این مشکل، باید اول با دلایل بروز آن آشنایی داشته باشید. به طور کلی دلایل و عوامل متعددی هستند که موجب بروز چنین اختلالی در انواع لپ تاپ می شوند؛ از خرابی قطعات گرفته تا ایرادها و ناسازگاری های نرم افزاری همه می توانند زمینه ساز روشن نشدن محصول مورد بحث شوند. نکته ی ویژه اینجاست که در صورت بروز این وضعیت، دستگاه باید در اسرع وقت توسط متخصصین مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای تعمیر آن انجام شود. در غیر این صورت، ممکن است مشکل جدی تر شده و هزینه زیادی را روی دست شما بگذارد. مهندسین ارشد آی تی در نمایندگی تعمیر لپ تاپ مرکز سخت افزار ایران، آماده خدمات رسانی پیرامون رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ به شما کاربران عزیز می باشند. برای آشنایی بیشتر با دلایل و ترفندهای رفع این مشکل، به ادامه مطلب توجه کنید.

چرا لپ تاپ روشن نمی شود؟

دلایل روشن نشدن لپ تاپ

بخشی از مهم ترین دلایل روشن نشدن لپ تاپ ، شامل موارد زیر می شوند:

اختلالات باتری

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود لپ تاپ شما روشن نگردد، اختلالات باتری و برق است. در این شرایط شما دکمه پاور را می زنید، اما دستگاه روشن نمی شود. اگر جزء افرادی هستید که لپ تاپ را همیشه به برق وصل می کنند، در این حالت باید کابل برق و به طور کلی جریان برق را مورد بررسی قرار دهید. در غیر این صورت، احتمالا ایرادی در باتری، پاور، فیوز یا آداپتور وجود دارد. تشخیص و رفع هریک از این مشکلات نیاز به مهارت بالایی دارد و بهتر است برای این منظور از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید. البته روشن نشدن لپ تاپ یک دلیل ساده ی دیگر هم دارد؛ ممکن است دستگاه شارژ نداشته باشد. بنابراین اول دستگاه را به شارژ بزنید و در صورت روشن نشدن، پیگیری جدی تری داشته باشید.

اگر لپ تاپ شما روشن نمیشود و نیاز به بازیابی اطلاعات دارید پیشنهاد می کنیم مقاله ریکاوری هارد لپ تاپ را مطالعه کنید.

نمایشگر

گاهی روشن نشدن لپ تاپ ناشی از خرابی صفحه نمایش است. به این معنی که دستگاه روشن می شود، اما وجود مشکل در نمایشگر، باعث عدم نمایش تصویر می شود. در این حالت، گاهی صفحه نمایش به طور کلی روشن نمی شود و گاهی تصویر به اندازه ای کم رنگ است که در روشنایی عادی قابل تشخیص نیست. همچنین ممکن است تنظیمات نمایشگر به هم ریخته باشد و به همین دلیل، روشن بودن لپ تاپ قابل تشخیص نباشد. خب در این وضعیت، اول تنظیمات نور را بررسی کنید؛ اصولی بودن تنظیمات به شما نشان می دهد که مشکل از ال سی دی است و هرچه سریع تر باید این مساله را از طریق یک تعمیرکار مجرب پیگیری نمایید. همکاران ما در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ برای این منظور در خدمت شما هستند.

پاور

در بخش های قبلی هم اشاره کردیم که یکی از دلایل روشن نشدن لپ تاپ ، خرابی پاور است. این مساله تا حد زیادی توسط خود کاربران نیز تشدید می شود؛ وقتی لپ تاپ روشن نمی شود، برخی از کاربران به جای بررسی عوامل مرتبط، چندین بار دکمه پاور را فشار می دهند و با این کار، باعث خرابی این دکمه می شوند. تعمیر پاور یا تعویض این قطعه، مشکل لپ تاپ را برطرف خواهد کرد. البته این کار باید در یک محیط تخصصی و تحت نظارت متخصصین حوزه ی مورد بحث انجام شود.

خرابی کارت گرافیک

گاهی روشن نشدن لپ تاپ ، ناشی از خرابی کارت گرافیک است. یعنی به دلیل خرابی این قطعه، تصویر نمایش داده نمی شود و شما تصور می کنید که لپ تاپ تان روشن نمی شود. برای رفع این مشکل، باید کارت گرافیک مورد بررسی قرار رفته و در صورت نیاز، تعمیر یا تعویض گردد.

مشکلات هارد دیسک

یکی از دلایل روشن نشدن لپ تاپ ، مشکلات هارد دیسک است. البته در این حالت سیستم روشن می شود اما ویندوز بالا نمی آید که در این صورت باید وارد بخش بوت دستگاه شوید. اگر درایو هارد دیسک شناخته شده بود، از سلامت ویندوز لپ تاپ خود مطمئن شوید. چک کردن دقیق سلامت هارد دیسک لپ تاپ ممکن است برای کاربران عادی مشکل باشد؛ لذا توصیه می کنیم برای این منظور از تکنسین های مجرب ما در نمایندگی تعمیر لپ تاپ مرکز سخت افزار ایران کمک گرفته و به این ترتیب، مشکل را به شکل اساسی برطرف نمایید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی لپ تاپ یکی از بخش های تخصصی مرکز سخت افزار ایران است که سرویس های تعمیری انواع لپ تاپ را به کاربران ارائه می نماید. این مرکز ضمن برخورداری از تجهیزات پیشرفته و استفاده از نوین ترین متدهای روز دنیا، شرایط را برای ترمیم بی نقص انواع لپ تاپ در برندهای مختلف مهیا نموده است. مرکز مورد بحث به سبب خدمات با کیفیتی که در حوزه های نرم افزار و سخت افزار ارائه داده است، به عنوان یکی از معتبر ترین مراکز در زمینه تعمیرات لپ تاپ شناخته می شود. نمایندگی تعمیرات لپ تاپ از حضور کارشناسان و مهندسانی بهره می برد که جزء مجرب ترین نیروها در این حوزه بوده و توانایی رفع انواع مشکلات این دستگاه را دارا می باشند. به این ترتیب شما کاربران عزیز می توانید اطمینان داشته باشید که هریک از مدل های لپ تاپ اچ پی، ایسوس، ایسر، سونی، ال جی، سامسونگ، فوجیتسو، اپل و … شما در این نمایندگی به صورت تخصصی و حرفه ای ترمیم می گردد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر