چرا کولر گازی صدا می دهد؟

کولر گازی به عنوان یک دستگاه پر مصرف، همواره با ایرادها و اختلالات متعددی مواجه شده و کاربران را به دردسر می اندازد. یکی از رایج ترین مشکلات این دستگاه که بعضا آرامش کاربران را نیز به هم میریزد، صدا دادن کولر گازی است. بسیاری از کاربران در تماس با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات کولر مرکز سخت افزار ایران، چنین بیان می کنند که کولر گازی مورد استفاده ی آنها، صداهای ناهنجار و مداومی تولید می کند. این مساله دلایل متعددی دارد که باید مورد بررسی قرار گرفته و در اسرع وقت برطرف شوند. ممکن است یونیت داخلی دستگاه دچار ایراد شده باشد و یا مشکل از پنل خارجی یا همان کندانسور باشد. در ادامه ی این مطلب، تلاش می کنیم ضمن بررسی دلایل صدا دادن کولرگازی، روش ها و ترفندهای کاربری رفع این مشکل را نیز به شما همراهان عزیز ارائه نماییم. برای آشنایی با روش های تعمیر این دستگاه، ما را همراهی کنید.

5/5 (1 امتیاز)

دلایل صدا دادن کولرگازی

همانطور که گفته شد، صدا دادن کولرگازی دلایل متعددی دارد که مهم ترین آنها، شامل موارد زیر می شوند:

وجود جسم خارجی در کندانسور

کندانسور یا پنل خارجی، یکی از دو بخش اصلی کولر گازی است که همانطور که از نامش پیداست، بیرون از دستگاه قرار دارد. در اگر جسمی خارجی در این بخش گیر کند، صداهایی از آن به گوش می رسد که پیش از این سابقه نداشته. حتی به دلیل قرار گرفتن کندانسور در محیط خارج از ساختمان، این احتمال وجود دارد که حیواناتی مثل گربه یا پرندگان در آن مخفی شوند. اگر پنل خارجی کولر شما ناگهان شروع به ایجاد صداهایی غیر عادی کرد، سریع کولر را خاموش کرده و از برق بکشید و با استفاده از یک چراغ قوه، داخل کندانسور را به دقت بررسی کنید. در صورت وجود هرگونه شئ خارجی یا حیوان در این بخش، آن را بیرون بیاورید.

شکستن تیغه های فن

یکی دیگر از دلایل صدا دادن کولرگازی ، گیر کردن جسمی به تیغه های فن و شکستن این تیغه ها است. برای آگاهی از این مساله، پره های فن را به دقت بررسی کرده و در صورت وجود شکستگی، این قطعه را تعویض نمایید. تکنسین های مجرب نمایندگی تعمیرات کولر، قادر به تعویض فن به صورت حرفه ای و بی نقص می باشند.

پایه های کندانسور

لق بودن پایه های کندانسور نیز به عنوان یکی دیگر از دلایل صدا دادن کولرگازی شناخته می شود. در این حالت، ممکن است پایه ها یا مهره های پنل خارجی لق شده باشند و هنگام کار کردن، صداهایی را ایجاد کنند. آچارکشی کندانسور در این حالت می تواند ایراد را برطرف نماید.

تراز نبودن کولر

یکی از نکاتی که در مورد کولر های گازی اهمیت بسیاری داشته و تاثیر آن بر عملکرد دستگاه انکار ناپذیر است، نصب صحیح این محصول و تراز بودن آن است. اگر پنل خارجی تراز نباشد، این مساله به مرور زمان موجب ایجاد صداهایی در کولر گازی خواهد شد.

باز بودن قاب جلویی

بیشتر مدل های کولر گازی، دارای یک قاب یا درب جلویی هستند که باید بسته باشد. اگر این درب، در هنگام کار دستگاه باز باشد، صداهایی شبیه به تق تق را در دستگاه ایجاد می کند. برای رفع مشکل در این حالت، کافی است درب جلویی کولر را ببندید.

عدم روغن کاری موتور

موتور کولر گازی باید به صورت مداوم و منظم روغن کاری شود. تعلل در انجام این کار می تواند منجر به ایجاد صدای ناهنجار در این دستگاه شود. اگر با چنین مساله ای مواجه شدید، کولر را خاموش کنید تا لطمه ی بیشتری به آن وارد نگردد.

دیگر دلایل ایجاد صدا در کولر گازی

علاوه بر موارد ذکر شده، صدا دادن کولرگازی ممکن است ناشی از دلایل دیگری هم باشد. مواردی از جمله: نصب نامناسب پنل داخلی، خرابی بوشن، تاب داشتن شفت موتور پروانه داخلی، محکم نبستن پیج های قاب پنل در هنگام تعمیرات، معیوب بودن موتور بلوور، آلودگی بلوور و خارج شدن این قطعه از حالت بالانس، شکستگی در پایه ها و پره های بلوور، تعبیه نا مناسب بلوور بعد از سرویس یا تعمیر کولر گازی و مواردی از این دست نیز می توانند موجب ایجاد صدای غیر عادی و ناهنجار در محصول مورد بحث خواهند شد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هر یک از موارد ذکر شده، باید در اسرع وقت برطرف شوند. تداوم هریک از این مشکلات، زمینه را برای بروز ایرادهای جدی تر در کولر فراهم کرده و هزینه ی تعمیرات را افزایش می دهد. لازم به ذکر است که برای بررسی و رفع تخصصی دلایل صدا دادن کولرگازی و برطرف کردن این مشکل، می توانید روی تخصص و مهارت سرویس کاران مجرب نمایندگی تعمیرات کولر مرکز سخت افزار ایران حساب کنید.

نمایندگی تعمیرات کولر

نمایندگی تعمیرات کولر در مرکز سخت افزار ایران، با این هدف راه اندازی شده که کاربران محترم بتوانند با کیفیت ترین سرویس ها را در زمینه ی ترمیم و تعویض بخش های مختلف این محصول دریافت نمایند. همکاران متخصص و مجرب ما در این مرکز، از ابزارآلاتی استفاده می کنند که از بین پیشرفته ترین نمونه های روز دنیا انتخاب شده اند. به همین دلیل نیز کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که کولر مورد نظرشان به تخصصی ترین شکل ممکن ترمیم خواهد شد. ما در تلاشیم که ضمن ارتقا سطح کیفی خدمات در حوزه های ذکر شده و جلب رضایت کاربران گرامی، این عزیزان را از مراجعه به چندین مرکز خدماتی بی نیاز ساخته و نیازهای آنها در کلیه ی زمینه های مرتبط با انواع کولر گازی و اسپلیت را به نحو احسن برطرف نماییم. گفتنی است نمایندگی تعمیرات کولرگازی ، در راستای راحتی هرچه بیشتر کاربران، خدمات خود را به صورت سرویس در محل به این عزیزان ارائه می نماید.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر