چگونه مودم را کانفیگ کنیم؟

یکی از اقدامات اولیه برای راه اندازی یه مودم و استفاده از اینترنت وای فای، کانفیگ کردن اون هست. مشترکین ADSL همیشه بابات کانفیگ شدن مودمشون به صورت درست و بی نقص، دچار مشکلاتی هستن. کانفیگ مخفف شده ی کلمه Configuration و برگرفته از ترکیب System Configuration هست که به معنی پیکربندی سیستمه. در واقع این فرایند، مشخص میکنه که پیکر بندی سیستم شما به چه صورتی باشه. کانفیگ کردن مودم کار چندان سخت و پیچیده ای نیست، فقط یه سری نکته و ترفند داره که اگه باهاشون آشنا باشین، میتونین خودتون به راحتی انجامش بدین. ما این ترفندها و نکات رو به شما همراهای عزیزمون ارائه میدیم تا بتونین فرایند کانفیگ رو به راحتی انجام بدین. ضمن اینکه اگه مشکلی در این زمینه داشتین، میتونین از کارشناس های مرکز طراحی شبکه کمک بگیرین و راهنمایی های تخصصی و حرفه ای رو دریافت کنین.

چگونه مودم را کانفیگ کنیم؟

انواع کانفیگ مودم

قبل از انجام هرگونه اقدامی برای کانفیگ کردن مودم ، لازمه که با روش های مختلف این فرایند آشنا بشین. به طور کلی، این کار به دو روش اتوماتیک و دستی انجام میشه. در روش دستی یا Bridging که موضوع این مقاله هم هست، باید یک کانکشن روی سیستم عامل(Windows/Linux/Mac)  بسازین و هر بار بعد از روشن کردن سیستم، برای اتصال به اینترنت تلاش کنین؛ دقیقا مثل وقتی که کارت اینترنت میخریدیم و ازDial-Up  استفاده میکردیم. خوبی این روش اینه که اگه به اینترنت متصل نشین، یه ارور به نمایش در میاد و میتونین با توجه به اون ارور، مشکل رو برطرف کنین. در روش PPPoE یا کانفیگ اتوماتیک، کانکشن روی مودم ساخته میشه و در حین تنظیم مودم، از شما Username و Password خواسته میشه. به این ترتیب، دیگه نیازی به ساختن کانکشن روی سیستم عامل کامپیوتر یا لپ تاپ نیست و همین که کامپیوتر رو روشن کنین، به اینترنت دسترسی دارین. وقتی چند تا سیستم وجود داشته باشه یا مودم از نوع وایرلس باشه، از این روش برای کانفیگ کردن مودم استفاده میشه.

اینو بخون حتما به کارت میاد : چگونه مودم را عیب یابی کنیم؟

مراحل کانفیگ کردن مودم

برای کانفیگ مودم به صورت دستی، باید مراحل زیر رو به ترتیب طی کنین:

1- خب قبل از هر کاری، باید اتصالات مودم مورد نظرتون رو با دقت چک کنین و مطمئن بشین که مشکلی ندارن. اتصال کابل شبکه به یکی از خروجی های مودم، اتصال سیم تلفن به ورودی Line splitter و خروجی اون به مودم، مهم ترین مواردی هستن که باید به دقت بررسی بشن.

2- بعد از بررسی اطلاعات مودم، وارد تنظیمات مودم بشین. برای این کار، در آدرس بار مرورگرتون آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ رو وارد کنین و بعد،User name و Password رو وارد کنین. این یوزر و پس به صورت پیش فرض،admin  هست.

3- بعد از وارد کردن یوزر و پسورد، وارد صفحه ی تنظیمات مودم میشین و باید روی Advanced Setup کلیک کنین.

4- در این مرحله ی کانفیگ کردن مودم که به Wan Setup شناخته میشه، باید کانکشن مربوط به مودم رو تنظیم کنین؛ برای شروع گزینه ی Add رو انتخاب کنین.

5- خب حالا باید اطلاعات مربوط به شرکت ارائه دهنده اینترنت تون رو وارد کنین که شامل دو عدد Vpi و Vci هست. میتونین این اطلاعات رو در تماس با شرکت ارائه دهنده ی خدمات اینترنتتون به دست بیارین.

6- سپس باید حالت مودم رو تنظیم کنین و گزینه ی Bridging  رو انتخاب کنین. بعدش باید بخش جدید رو روی LLC تنظیم کنین.

7- در این مرحله فقط کافیهnext  رو بزنین.

8- تا به اینجا، ساختن کانکشن به پایان رسیده و باید روی Save کلیک کنین و مودم رو Reboot کنین.

9- در ادامه ی مراحل کانفیگ کردن مودم ، با پیغامی مواجه میشین که باید چند دقیقه ای صبر کنین.

ساخت کانکشن Broadband در ویندوز

یه نکته ای که در مورد کانفیگ مودم وجود داره، اینه که انجام این کار به روش دستی، نیاز به ساخت کانکشن Broadband داره؛ در غیر این صورت، سیستم به اینترنت متصل نمیشه. برای این کار، باید اول روی آیکون Network روی تاسکبار کلیک راست کنین و Open Network and Sharing Center رو بزنین. بعد باید روی Setup a new connection or network کلیک کنین. حالاConnect to the Internet  رو انتخاب و روی گزینه یBroadband  یا همون PPPoE کلیک کنین.

مرکز طراحی شبکه

مرکز طراحی شبکه با بهره مندی از واحدهایی مجهز به آخرین تکنولوژی های روز دنیا، خدمات حوزه نتورک رو به کاربران ارائه میده. در این مرکز نیروهای زبده ای فعالیت میکنن که سالها در حوزه ی مورد بحث فعالیت کردن و از دانش روز شبکه بهره مند هستن. طراحی و اجرای انواع سیستم های شبکه، تعمیر مشکلات شبکه، نصب و راه اندازی تجهیزات مختلف شبکه، ترمیم تجهیزات و مواردی از این دست، اصلی ترین خدمات ارائه شده در این بخش مرکز سخت افزار ایران هستن. پرسنل مرکز طراحی شبکه تلاش میکنن ضمن ارائه با کیفیت ترین سرویس ها، رضایت شما کاربران محترم رو جلب کنن.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر