یونیت دولوپر چیست و چگونه کار می کند؟

احتمالأ شما هم به مانند اکثر افراد نمی دانید که واحد دولوپر چیست و چرا پرینتر به وجود آن نیاز دارد. گفتنی است، واحد دولوپر که به توسعه دهنده نیز شناخته می شود، بخش مهمی به منظور عملکرد مناسب پرینتر محسوب می شود و در علم شیمی و صنعت عکاسی به معنای ماده ی ظاهر کننده ی عکس به کار می رود.  بیایید برای بررسی بهتر و آشنایی با آن نگاهی دقیق تر به نحوه کار چاپگر بیاندازیم. همان طور که می دانید، پرینترها به طور معمول شامل قطعاتی به مانند قیف تونر، دولوپر، درام و یک کارتریج قابل تعویض هستند که این قطعات از جمله مهم ترین اجزاء دستگاه به شمار می روند.

عملکرد یونیت دولوپر

در حقیقت یونیت دولوپر بخشی از چاپگر است که به جمع آوری تونر از قیف کمک می کند و قیف نیز ظرفی کوچک با پوشش متحرک می باشد که پودر تونر را نگه می دارد. لازم به ذکر است، به منظور انتقال تونر به واحد درام، چاپگر به دولوپر متکی بوده و پس از انجام کار چاپ دوباره تونر را به کمک سایر قطعات دستگاه  چاپ در داخل مخزن ذخیره سازی می کند.

دولوپر یا همان توسعه دهند شامل مجموعه ای از دانه های مغناطیسی کوچک با بار منفی هستند ( این محصول از مشتقات آهن بوده و ظاهری به ماننده براده های آهن دارد) که به غلطک فلزی گردان چسبیده و سپس غلطک دانه ها را از طریق تونر در قیف حرکت می دهد. از آنجایی که دانه های دولوپر بار مغناطیسی منفی دارند، ذرات تونر در حال گذر را که بار مثبت دارند را جذب می کنند. سپس، غلطک دانه ها را بروی خود پخش می کند و هنگامی که درام بر روی کاغذ حرکت می کند، تونر موجود را گرفته و آن را با سیم کرونا پراکنده می کند. در اینجا کاغذ پس از عبور از fuser داغ، تونر را بروی کاغذ چسبانده و کار چاپ به پایان می رسد. ناگفته نماند، غلطک fuser توسط لامپ های داخلی داغ می شود و با کمک این گرما پلاستیک موجود در تونر به هنگام عبور از آن ذوب می شود.

نکات قابل توجه در ارتباط با دولوپر

به خاطر داشته باشید که دولوپر پس از مدت زمان مشخصی کیفیت اصلی خود را از دست داده که به هنگام بوجود آمدن چنین شرایطی باید تعویض شود. برای جلوگیری از پایین آمدن کیفیت عالی چاپ، مصرف نشدن زیاد از حد تونر و یا ریزش پودر تونر، پیشنهاد می شود دولوپر مورد نیاز را به موقع تعویض کرده و مهم تر آنکه آنها را از برندهای معتبرتر و شناخته شده تری تهیه نمایید. به عنوان مثال، برای برندهای محبوبی به مانند کونیکامینولتا، واحد دولوپر A03UR70711 و 57AAR71600 انتخابی رایج تر می باشند.

البته این موضوع را نیز خاطر نشان می کنیم که برخی از کمپانی های سازنده دستگاه کپی، سیستمی را در چاپگر گنجانده اند که زمان تعویض دولوپر را اعلام کرده و از این حیث نیازی به بررسی و چک کردن کاربر نخواهند بود. از سویی دیگر، باید دولوپر و تونر را در مکان هایی کم حرارت و خشک نگهداری کنید تا به هیچ عنوان از کیفیت آنها کاسته نشود. در مجموعه پایین آمدن کیفیت دولوپر علاوه برآنکه از چاپ های زیاد شما پشتیبانی نمی کند باعث تحمیل هزینه های بیشتری نیز خواهد شد.

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی افتخار دارد تا با بهره مندی از پیشرفته ترین ابزارها و استانداردهای جهانی و همچنین به یاری کارکنان حرفه ای این مرکز، تمامی خدمات تعمیراتی مربوط به دستگاه های کپی را به شما کاربران ارجمند ارائه نماید. این نمایندگی مورد اطمینان سالیان زیادی است که در جهت آسایش و رفاه شما عزیزان مشغول به فعالیت بوده و با کوشش های مداوم خود توانسته است بهترین خدمات و سرویس های ممکن را ارائه نموده و رضایت مشتریان اش را جلب نماید. از سویی دیگر نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی ، خدمات سرویس در محل را نیز امکان پذیر ساخته و از این حیث، می توانید با آرامش خاطر امور تعمیراتی خود را به این نمایندگی واگذار نمایید. شایان ذکر است، ارائه راهنمایی ها و مشاوره های تعمیراتی، عیب یابی دقیق، تضمین خدمات مربوط به ریکاوری دستگاه ها، استفاده از قطعات اورجینال و اصل در صورت لزوم و انجام سریع امور تعمیراتی از جمله عمده ترین فعالیت هایی هستند که این مرکز در اختیار شما خواهد گذاشت. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد خدمات متنوع این مرکز می توانید به این قسمت از سایت مراجعه نمایید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر