اصطلاحات رایج دستگاه کپی که باید بدانید

اگر جزء کاربران دستگاه های کپی هستید توصیه می کنیم مطلب پیش رو را از دست ندهید. این مقاله شما را با اصطلاحات رایج دستگاه کپی که باید مفهوم آنها را بدانید آشنا می کند. کاربران موقع خرید دستگاه فتوکپی یا هنگام استفاده و تعمیر آن عباراتی را می شنوند که بعضا مفهوم آنها را نمی دانند. به عنوان مثال آیا شما می دانید EDRH به چه معناست؟

طبعا وقتی مفهوم چنین عباراتی را بدانید، انتخاب درست تری خواهید داشت. همچنین می توانید از حداکثر قابلیت دستگاه خود در جهت بهبود کارتان بهره ببرید. برخی از اصطلاحات رایج در حوزه دستگاه های کپی و ماشین های اداری مربوط به تعمیرات این دستگاه هستند و برخی هم اشاره به قابلیت های آن دارند. برای شناخت اصطلاحات رایج دستگاه کپی از شما دعوت می کنیم با تیم کارشناسی نمایندگی تعمیر کپی در مرکز سخت افزار ایران همراه باشید.

آشنایی با اصطلاحات رایج دستگاه کپی

کپی دیجیتال

یکی از عباراتی که به ویژه هنگام خرید دستگاه فتوکپی شنیده می شود، کپی دیجیتال است. این عبارت برای معرفی دستگاه های فتوکپی دیجیتال به کار برده می شود. محصولاتی که از فناوری دیجیتال بهره می برند، امکان تقسیم بندی تصویر به نقاط و سطرهای مختلف را دارند. همه دستگاه های کپی رنگی که به لیزر مجهز هستند، کپی دیجیتال محسوب می شوند.

دستگاه کپی دسکتاپی

یکی دیگر از اصطلاحات رایج دستگاه کپی، عبارت دسکتاپی است. دستگاه کپی دسکتاپی برای محیط های کوچک کاربرد دارد. این مدل با عنوان دستگاه فتوکپی رومیزی هم شناخته می شود و فضای کمی را اشغال می کند. اگر می خواهید دستگاه شما کوچک باشد و جای زیادی نگیرد، یک فتوکپی دسکتاپی یا رومیزی برایتان مناسب خواهد بود.

قابلیت ویرایش

وقتی می خواهید دستگاه کپی بخرید، متوجه می شوید بعضی از مدل ها قابلیت ویرایش دارند. این یعنی شما می توانید تصاویر مورد نظرتان را حرکت دهید و یا رنگ را تغییر دهد و آن را با سند اصلی تطبیق دهید. قابلیت ویرایش یک ویژگی کاربردی است که برخی از دستگاه ها فتوکپی از آن بهره می برند.

کپی بر روی دو طرف کاغذ

یکی از کاربردی ترین اصطلاحات رایج دستگاه کپی که زیاد شنیده می شود، کپی بر روی دو طرف کاغذ است. اگر دستگاه شما از قابلیت کپی گرفتن دو رو یا کپی بر روی دو طرف کاغذ بهره مند باشد، می تواند در هر دو طرف کاغذ کار کپی را انجام دهد. این نوع کپی با دارای فیدر سند است و سند اصلی دو طرفه را به راحتی مدیریت می کند.

نگه دارنده سند با گردش مجدد الکترونیک(EDRH)

عبارت EDRH که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم، به معنی نگه دارنده سند با گردش مجدد الکترونیک است. این عبارت برای اشاره به نوع خاصی از دستگاه کپی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دستگاه ها از قابلیت هایی همچون کپی سند اصلی دو طرفه، مدیریت سند اصلی به هنگام کپی و مرتب کردن خودکار خروجی ها بهره می برند.

سرعت کپی اول

دیگر مورد از اصطلاحات رایج دستگاه کپی، سرعت کپی اول است. این عبارت در واقع یک شاخص است که سرعت شروع کپی را نشان می دهد. یعنی با توجه به این شاخص می توانید بدانید دستگاه مورد نظرتان اولین برگه را ظرف چند ثانیه یا چند دقیقه چاپ می کند.

پرینت چهار رنگی

پرینت چهار رنگی هم یکی از اصطلاحات رایج در حوزه دستگاه های فتوکپی است که در مورد دستگاه های چند کاره به کار برده می شود. دستگاه های چند کاره ای که پرینتر داشته و این قابلیت را دارند، از رنگ های آبی، قرمز، زرد و سیاه برای ایجاد تمام طیف رنگی استفاده می کنند. چاپ چهار رنگ نیز به چاپ CMYK معروف است.

مرتب کردن الکترونیک

در کاتالوگ معرفی برخی از دستگاه های کپی عبارت مرتب کردن الکترونیک ذکر شده است. این عبارت یکی از روش های مرتب سازی دستگاه را معرفی می کند که به موجب آن، می توانید کپی ها را بدون کمک ظرف مرتب سازی، جمع آوری کنید. این موضوع با خروجی cache جمع آوری شده به صورت افقی و سپس به صورت عمودی در دنباله متناظر به دست می آید.

حجم ماهانه حداکثر

حجم ماهانه حداکثر یکی دیگر از اصطلاحات رایج دستگاه کپی است که اهمیت بالایی هم دارد. عدد مقابل این عبارت، تعداد حداکثری از صفحات کپی که هر ماه تولید می شود را نشان می دهد. معمولا در محیط های واقعی تعداد کمی از دستگاه های کپی به این عدد حداکثر می رسند.

دستگاه کپی با فرمت بزرگ

دستگاه کپی با فرمت بزرگ، برای توصیف دستگاه هایی به کار برده می شود که برای کاغذهای A2 و بزرگتر از آن طراحی شده اند.

تک رنگ یا مونوکروم

عبارت تک رنگ یا مونوکروم یکی از اصطلاحات رایج فتوکپی است که برای مدل های سیاه و سفید به کار برده می شود. یعنی اگر دستگاه مورد نظر سیاه و سفید باشد، به آن مونوکروم یا تک رنگ گفته می شود.

حالت OHC

حالت OHC یکی از قابلیت‌های موجود در دستگاه های کپی رنگی است. وجود این قابلیت در دستگاه کپی رنگی موجب می‌شود تا دستگاه امکان چاپ بر روی مواد شفاف را داشته باشد. انجام این کپی آرام‌تر و کندتر از کپی رنگی معمولی صورت می‌گیرد؛ چرا که در این روش تونر نیاز به زمان کافی برای ترکیب شدن با ورقه های شفاف پلاستیکی دارد.

تعمیر دستگاه کپی با ضمانت نامه خدمات

نمایندگی دستگاه فتوکپی ، خدمات و سرویس های حوزه فروش و ترمیم این دستگاه را به کاربران ارائه می دهد. خدمات پس از فروش انواع دستگاه های کپی نیز دیگر زمینه فعالیتی این مرکز به شمار می رود. اصل بودن محصولات عرضه شده و بهره مندی از ضمانت نامه معتبر را می توان به عنوان مهم ترین ویژگی نمایندگی فروش دستگاه کپی معرفی نمود. در این مرکز به خریداران هریک از دستگاه های کپی شارپ، توشیبا، کانن، اچ پی، ریکو، کونیکا مینولتا و …، مشاوره های تخصصی فروش ارائه می شود.

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی نیز بخش دیگری است که سرویس های تعمیری این محصول را به کاربران ارائه می دهد. همکاران مجرب ما با استفاده از ابزار و دستگاه های پیشرفته، به روز ترین متدهای تعمیراتی را انجام داده و محصول مورد نظر را ترمیم می نمایند. به پشتوانه این موارد می توان گفت که خدمات تعمیری نمایندگی دستگاه کپی نیز در بالاترین سطح از تخصص قرار دارند. آنچه این مجموعه را از سایر مراکز مشابه متمایز کرده است، ارائه ضمانت نامه خدمات است که امکان پیگیری مشکلات احتمالی را به کاربران می دهد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩