بلید دستگاه کپی

بلید یکی از قطعات بکار رفته در ساختار دستگاه های کپی و البته پرینترهاست. برای آشنایی بیشتر با بلید دستگاه کپی و کارکردی که دارد، بد نیست بدانید که این قطعه در واقع یک پلاستیک الکتریکی خنثی است. کاری که بلید انجام می دهد آن است که پس از انجام عملیات چاپ، تونر مازاد باقی مانده بر روی گیرنده نوری یا درام را (وظیفه درام انتقال تونر بر روی کاغذ است) پاک می کند تا در پرینت بعدی این تونرها بر روی کاغذ ریخته نشوند.

به عبارتی دیگر بلید دستگاه کپی کمک می کند تا تونرها، به درون مخزن مخصوصی منتقل شوند که جهت این کار در کارتریج تعبیه شده است. در صورت خرابی این قطعه نیاز است تا اقدامات لازم جهت تعویض یا تعمیر آن انجام پذیرد. در صورت نیاز به تعمیر و تعویض بلید دستگاه فتوکپی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان مرکز تعمیرات دستگاه کپی تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر دستگاه کپی را ثبت نمایید.

بلید دستگاه کپی

تعمیر بلید دستگاه کپی

در تعمیر و تعویض بلید دستگاه کپی، ابتدا سیم شارژر، سپس درام و در نهایت بلید دستگاه کپی خارج می‌شود تا پس از بررسی‌های انجام شده، نیاز به تعویض یا تعمیر بلید مشخص گردد. در صورت تعویض بلید دستگاه فتوکپی، این قطعه حتما به تونر آغشته می‌گردد تا از گیر کردن‌های احتمالی آن جلوگیری شود. گیر کردن بلید ضمن اختلال در فرآیند چاپ، سبب خط افتادن بر روی درام نیز می‌گردد. جهت بهبود هر چه بیشتر کیفیت چاپ می‌توان در حین تعویض بلید، سیم شارژر دستگاه کپی را نیز تعویض کرد.

نکته آخر اینکه در صورت امکان پس از باز کردن قطعات، سعی کنید با یک پمپ باد تونرهای احتمالی را پراکنده و پاکسازی کنید. توصیه می شود تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر و تعویض بلید دستگاه کپی و البته سایر دستگاه های مشابه، صرفاً از مراکز مجاز و نمایندگی های رسمی دستگاه کپی دریافت شود. با چنین انتخاب هوشمندانه‌‌ای، یعنی دریافت تعمیرات و سرویس های مورد نیاز از نمایندگی مجاز دستگاه کپی، شما از صداقت در اعلام عیوب دستگاه، دریافت تخصصی ترین خدمات و نیز دستمزد منصفانه کادر فنی آسوده‌خاطر خواهید بود.

نکات مهم درباره بلید دستگاه کپی

نگهداری از بلید دستگاه کپی

نخستین و البته مهم‌ترین نکته‌ای که درباره بلید دستگاه کپی قابل ذکر است آن است که مخزن‌های آن هر چند وقت یکبار تخلیه شود.

خرابی بلید دستگاه کپی

لبه بلید، از پلاستیک بسیار حساسی تشکیل شده است که خراش و یا دفرمه شدن آن، افت کیفیت چاپ را در پی خواهد داشت. معمولاً آنچه که سبب خرابی و اختلال در عملکرد بلید می گردد استهلاک آن است. کار کردن بیش از حد این قطعه و عدم تعویض آن، حتی ممکن است به شکستگی بلید دستگاه کپی نیز بیانجامد.

نکات مهم درباره تعویض بلید

اگر قصد تعویض بلید دستگاه کپی را دارید، دقت نمایید که حتما لبه بلید را به مقدار کمی پودر بچه آغشته کنید تا موقع تماس گرفتن با درام اصطلاحاً قفل نکند.

تمیز کردن و گردگیری بلید دستگاه کپی

کارشناسان تعمیر کپی توصیه می کنند پاکسازی و تمیز کردن بلید دستگاه کپی بدون استفاده از هر گونه محلولی انجام شود. برای تمیز کردن بلید بهتر است از محلولی استفاده نکنید و نیازی نیست با محلول خاصی بلید را تمیز کنید.

نمایندگی دستگاه کپی در تهران

نمایندگی دستگاه کپی در تهران در «بخش فروش»، تأمین‌کننده دستگاه ها و قطعات مرتبط با دستگاه های کپی و در بخش «خدماتِ پس از فروش» ارائه‌دهنده خدمات تعمیر، بازسازی و ترمیم دستگاههای کپی است. نمایندگی کپی در تهران امکانات خویش را توسعه بخشیده و در تلاش است تا با حرکت رو به جلو و گسترش امکانات خویش، رضایت بیش از پیش کاربران محصولات  را کسب نماید.

ویژگی قابل توجه نمایندگی دستگاه کپی ضمانت و گارانتی تمامی خدماتی است که توسط کارشناسان این مجموعه ارائه می‌گردد؛ مدیریت نمایندگی دستگاه کپی به دلیل اطمینان از مهارت و دانش کادر فنی خویش، تمامی خدمات ارائه شده در این مجموعه را چه در بخش فروش و چه در بخش مرکز تعمیرات کپی گارانتی و ضمانت نموده است.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر