خازن کولر گازی

خازن کولر گازی از بخش های الکتریکی کولر است. از این قطعه برای برای ذخیره انرژی الکتریکی به کمک بار الکتریکی استفاده می شود. انواع مختلفی دارد. این بخش از دستگاه با علامت C که ابتدای واژه Capacitor است، مشخص می شود. ظرفیت هر خازن بر بدنه آن در دستگاه نوشته شده است. خازن کولرگازی با هدف ایجاد گشتاور قوی راه اندازی و حرکتی در موتورهای تک فاز دراین دستگاه استفاده می شود. تعمیر این بخش از دستگاه به تخصص بالا نیاز دارد، لذا حتما از یک مرکز معتبر تعمیرات کولرگازی کمک بخواهید.

5/5 (30 امتیاز)

ساختار خازن کولر گازی

خازن کولر گازی از دو صفحه موازی فلزی رو به روی همه تشکیل شده که در میان آن لایه ای از هوا یا عایق وجود دارد. خازن ها انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می کنند و از این انرژی به همراه مقاومت ها در سایر مدارات کولرگازی استفاده می کنند. موازنه تغییرات ولتاژ و استفاده به عنوان فیلتر هم جزء وظایف خازن کولر گازی است. خازن های به طور کلی و به راحتی سیگنال های متناوب را عبور می دهند و از عبور سیگنال های مستقیم جلوگیری می کنند.

انواع خازن کولر گازی

خازن خشک، راه انداز یا استارت

این مدل از خازن کولرگازی برای کار متناوب و غیر دائم است. نسبت به خازن روغنی ظرفیت زیاد و ولتاژ کم دارد. به طور لحظه ای وارد مدار می شود و حداکثر استارت آن 6 تا10 بار در ساعت است.

خازن الکتریکی، روغنی یا دائم کار

این مدل از خازن کولر گازی نسبت به خازن خشک ظرفیتی کمتر و ولتاژی بیشتر دارد. دائما در مدار هست و  به صورت موازی بین سیم پیچ های استارت و رانینگ بسته می شود. مورد استفاده در رله های ولتاژی و اتصال مستقیم به کمپرسور  است.

انواع خازن روغنی :

  • خازن روغنی کمپرسور با ظرفیت بین 25 تا60 میکرو فاراد بسته به مدل کولر گازی

  • خازن روغنی فن با ظرفیت بین 3 تا 7 میکرو فاراد بسته به مدل کولر گازی

 دلایل خرابی خازن کولر گازی

  • به پایان رسیدن عمر طبیعی و ساعات مفید کارکرد خازن کولرگازی

  • دمای کار کرد کولرگازی

  • ولتاژ ورودی به کولرگازی

روش تست خازن کولرگازی

تست خازن کولر گازی از روش های مختلفی انجام می شود که متداول ترین آنها استفاده از جریان برق، استفاده از لامپ و استفاده از اهم متر است. برای اجرای هر یک از این روش ها باید از یک مرکز معتبر تعمیرات کولر گازی و تعمیرکاران ماهر و باتجربه کمک بخواهید. با این روش ها مشخص می شود که شدت خرابی خازن کولر گازی تا چه حدی است و چگونه باید برای تعمیر آن وارد عمل شویم.

تعمیر خازن کولرگازی

اگر خرابی و از کار افتادگی خازن کولر گازی محرز شود، باید مسیر تعویض را پیش بگیریم. معمولا این بخش از دستگاه امکان تعمیر ندارد و با تعویض است که سلامت دستگاه تضمین می شود. برای تعویض خازن کولرگازی توجه کنید علامت c به معنی com  و در انواع خازن ها مشترک است.  s  ، استارت و R ، رانینگ است. همچنین دو علامت MAIN و SUB را نیز می توانید روی خازن مشاهده کنید که به اصطلاح سیم پیچ اصلی همان MAIN یا به صورت اختصاری C-R است و سیم پیچ SUB  یا به اختصار C-S به معنی سیم پیچ راه انداز است. شناخت این علامت ها برای نصب سیم های خازن و تعویض خازن کولرگازی ضرورت زیادی دارد. در نظر داشته باشید که c برای سیم مشترک استفاده می شود، Fan برای اتصال سیم فن و HPEM در برخی از خازن ها برای اتصال کمپرسور است که در صورت متفاوت بودن باید سیم سوم یا کمپرسور به این سری اتصال داده شود. با وجود این توضیحات هرگز پیشنهاد نمی کنیم این کار تخصصی و در عین حال خطرناک را شخصا انجام دهید.

تعمیرات کولر گازی در منزل

سرویس تعمیرات کولر گازی در منزل در نمایندگی کولر گازی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. همزمان با افزایش استفاده از این دستگاه نیاز به تعمیرات کولر گازی نیز افزایش می یابد. حمل و جابه جایی این دستگاه در هر مدل برای کاربر سخت و مشکل است. صرف نظر از سختی ها و هزینه بر بودن این جابه جایی، بسیار هم زمان بر است. به همین دلیل است که با همت تعمیرکاران و تکنسین های مرکز مجاز تعمیرات کولر گازی، سرویس تعمیرات کولر گازی در منزل را راه اندازی کرده ایم. کافی است با این مرکز معتبر تماس بگیرید و تمایل استفاده از این سرویس ویژه را ثبت کنید. در نهایت کارشناس مربوطه پس از انجام هماهنگی های لازم، در کوتاه ترین زمان ممکن ، تعمیر کار مربوطه را به محل اعزام خواهد کرد و صفر تا صد خدمات حوزه سرویس و تعمیر کولر گازی را در محل ارائه خواهد داد. مهم نیست که دستگاه شما از کدام برند و کدام مدل است. این تعمیرکاران به دلیل تخصص و تبحر بسیار بالایی که دارند به راحتی می توانند از پس هر گونه ایراد و اختلال بر آیند. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرد.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر