رفع مشکلات سیم کارت موبایل

برای رفع مشکلات سیم کارت موبایل راه حل های گوناگونی وجود دارد. قبلا در مقاله ای با عنوان چرا گوشی سیم کارت را نمی خواند، به پاره ای از علت ها اشاره کردیم. امروز در ادامه همان موضوع می خواهیم تعدادی دیگر از این علل شایع را با هم بررسی کنیم. مشکل عدم شناسایی سیم کارت توسط دستگاه اندروید می تواند علت های مختلفی داشته باشد.

ممکن است سیم کارت را به درستی وارد نکرده باشید یا دستگاه اندروید شما مشکل نرم افزاری داشته باشد یا اینکه سیم‌کارت خراشیده یا خم شده باشد. علت هر چه که باشد باید شناسایی شود و بعد برای رفع آن از مسیر درست اقدام کرد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با تعداری دیگر از این علت های شایع آشنا کنیم تا بتوانید برای رفع مشکلات سیم کارت موبایل خود گام مثبتی بردارید.

رفع مشکلات سیم کارت موبایل

راه های رفع مشکلات سیم کارت موبایل

تمیز کردن جای قرارگیری سیم کارت و خود سیم کارت

اگر قسمت طلایی سیم‌کارت کثیف باشد و جرم گرفته باشد، سیم کار شناخته نمی شود. می توانید با استفاده از یک پارچه نرم و مقداری الکل سیم‌کارت را کاملا تمیز کنید. جای سیم‌کارت را با استفاده از دمنده هوا یا یک پارچه تمیز و نرم تمیز کنید.

تعویض سیم‌کارت

اگر سایز سیم کارت خود را به صورت دستی تغییرداده اید، احتمالا سیم کارت شما سوخته است. تبدیل سایز مینی به میکرو یا میکرو به نانو باید با دستگاه پانچ انجام شود. در غیر این صورت به چیپ سیم‌کارت آسیب وارد می‌ شود. در این شرایط برای رفع مشکلات سیم کارت موبایل خود چاره ای جز تعویض سیم‌کارت ندارید.

حالت هواپیما را فعال و غیرفعال کنید

برای رفع مشکلات سیم کارت موبایل حالت هواپیما را فعال و بعد غیرفعال کنید. حالت هواپیما همه ارتباطات آنتن و رادیو موبایل را قطع می‌کند.

سیم‌کارت خود را تست کنید

برای رفع مشکلات سیم کارت موبایل، خود سیم کارت را تست کنید. سیم کارت دیگری با همان اپراتور را در گوشی قرار دهید و ببینید آیا سیم‌کارت شناسایی می‌شود یا خیر. همچنین سیم‌ کارتی را که از گوشی خود خارج کرده‌اید، در یک گوشی دیگر قرار دهید و وضعیت آنتن دهی و شناسایی سیم‌کارت را چک کنید. اگر سیم‌کارت جدید که در گوشی خود قرار دادید بدون مشکل شناسایی شد و سیم‌کارت قبلی در گوشی جدید شناسایی نشد، به این معنی است که گوشی سالم است و سیم‌کارت اشکال دارد و باید تعویض شود.

سیم‌کارت را از گوشی خارج کنید و دوباره در جای خود قرار دهید

برای خارج کردن یا قرار دادن سیم کارت در گوشی، حتما گوشی را خاموش کنید و این کار را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است گوشی یا سیم‌کارت آسیب ببیند. در بعضی گوشی‌های اندرویدی، خاموش کردن و سپس خارج کردن سیم‌کارت و بعد روشن کردن گوشی در حالت بدون سیم‌کارت ممکن است مشکل را برطرف کند. در حالت بدون سیم‌کارت گوشی را مدتی استفاده کنید سپس گوشی را خاموش کنید و سیم‌کارت را قرار دهید.

استفاده از وصله آریزا (Ariza Patch) (نیازمند روت)

 وصله آریزا به عنوان یک وصله سیستمی در پاسخ به مشکلات آنتن دهی و عدم شناسایی سیم‌کارت بعضی گوشی‌های اندرویدی تولید و توسعه داده شده است. این وصله مخصوصا در مورد گوشی‌های قدیمی‌تر بیشتر کارایی دارد. این وصله برای رفع مشکلات سیم کارت موبایل و حتی برای زمانی که گوشی اندروید پس از بروزرسانی سیم‌کارت را شناسایی نمی‌کند، کاربرد دارد. برای استفاده از این وصله گوشی اندوید شما باید روت شده باشد و برنامه Busybox هم در گوشی نصب باشد. پس از نصب Busybox، آریزا را دانلود و نصب کنید. برنامه را اجرا کنید و Patch را انتخاب کنید. پس از اتمام عملیات گوشی خود را ریستارت کنید.

نمایندگی موبایل

نمایندگی موبایل یکی از نمایندگی های معتبر و مجازی است که اختصاصا در حوزه موبایل فعالیت می کند. این نمایندگی با همکاری مرکز سخت افزار ایران در بخش فروش، پس از فروش و تعمیرات موبایل خدمات کاربردی ارائه می دهد. نمایندگی موبایل تمام مدل های گوشی های تلفن همراه در برند های مختلف را تحت حمایت و پوشش خود قرار می دهد. تمامی سرویس های این نمایندگی همراه با ضمانت نامه های معتبر و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

2.8/5 (13 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩