فیوزینگ دستگاه کپی

تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی به کمک فنی کاران و تکنسین های واحد تعمیرات دستگاه کپی با بهترین کیفیت انجام می شود. فیوزینگ یا هیتر در دستگاه کپی همان قطعه ای است که آخرین مرحله تشکیل تصویر در دستگاه کپی را بر عهده دارد. وقتی خراب شود، عملکرد کلی دستگاه فتوکپی تحت تاثیر قرار می گیرد. دلایل این خرابی ها متنوع و مختلف است. برای اینکه بدانید چه وقت به تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی نیاز دارید، فقط کافی است به نتیجه چاپ در دستگاه خود توجه کنید.

به طوری که با دیدن خطوط اضافی روی کپی باید به معیوب شدن یونیت فیوزینگ یا همان Heater دستگاه فتوکپی شک کنید. گاهی این خطوط تا اندازه ای هستند که حتی مانع خوانده شدن محتویات سند چاپی می شوند. بی توجهی نسبت به خرابی فیوزینگ می تواند زمینه ساز مشکلات عمیق و شدید تری شود. باید بدانید که در غالب موارد امکان تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی وجود ندارد و باید این قطعه را تعویض کنید. فرایند تعویض باید با دقت بسیار بالایی انجام شود تا به باقی قسمت های دستگاه آسیبی وارد نشود.

عملکرد فیوزینگ دستگاه کپی

فیوزینگ یا یونیت فیوزینگ، قطعه ای در دستگاه های کپی و پرینتر است که وظیفه داغ کردن تونر برای چسبیدن روی کاغذ را بر عهده دارد. این قطعه که قابلیت تعمیر و تعویض را دارد، اصلی ترین دلیل گرم بودن کاغذ پس از خروج از دستگاه می باشد. جالب است بدانید که ورق کاغذ پس از گذشتن از زیر این قطعه به خارج دستگاه کپی هدایت می گردد. وقتی کارایی این قطعه پایان می یابد یا فیوزینگ به هر دلیلی از کار می افتد، تکنسین ها آن را با یک نمونه جدید جایگزین کرده و به این ترتیب به مشکلات عملکردی کپی پایان می دهند.

لازم است بدانید که فیوزینگ دستگاه کپی در گذشته از یک لامپ گرم کننده درون هات رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند، در حالی که دستگاه های امروزی، به جای لامپ به یک المنت گرم کننده مجهز شده اند. همچنین در این مدل ها، جای هات رولر را هم فیوزر فیلم در فیوزینگ گرفته است. با ایجاد این تغیییرات؛ عملکرد دستگاه کپی به طرز مشهودی ارتقاء یافته است.

کارایی فیوزینگ در دستگاه فتوکپی

فیوزینگ دستگاه کپی یا هیتر (Heater) آخرین مرحله تشکیل تصویر در دستگاه کپی را انجام می دهد. فیوزینگ در فتوکپی وظیفه داغ کردن و گرم کردن را بر عهده دارد. پس مشخص می شود که علت داغ بودن کاغذ پس از خروج از دستگاه، فیوزینگ است. در مسیر چاپ، درام تونر را به اندازه نیاز روی کاغذ قرار می دهد. به کمک هیتر کپی یا همان فیوزینگ دستگاه کپی کاغذ حرارت می بیند و نهایتا تصویر چاپ می شود و از دستگاه خارج می شود. چون سرعت عملکرد فیوزینگ بسیار بالا است، کاغذ آتش نمی گیرد.

به کمک فیوزینگ دستگاه کپی، تونر ها با فشار دو پرسی که در بالا و پایین قرار دارند و با درجه حرارتی در حدود 200 درجه سانتیگراد، به خورد الیاف کاغذ می روند. جنس پرس بالایی دستگاه کپی از تفلون است و چون تفلون نچسب است، تونر ها به پرس پایینی می چسبند. با خرابی فیوزینگ دستگاه کپی کل عملکرد دستگاه زیر سوال می رود.

ایرادات فیوزینگ دستگاه کپی

فیوزینگ هم همچون سایر قطعات دستگاه کپی ممکن است دچار نقایص و ایراداتی در عملکرد خود شود. بدیهی است که این ایرادها، در عملکرد کلی دستگاه کپی تاثیر گذاشته و موجب مختل شدن آن می گردد. در زیر، به بررسی مواردی از رایج ترین ایرادات فیوزینگ دستگاه کپی پرداخته ایم:

نقص ترمیستور

در برخی موارد، ترمیستور کپی دچار نقایصی می شود. این مساله با صدور خطای h3 از دستگاه همراه می باشد. خرابی ترمیستور موجب می شود که نمایشگر کپی ارور را نشان دهد و در پی آن، دستگاه برای انجام کار آماده نمی شود. تعویض ترمیستور در این وضعیت بهترین روش برای تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی می باشد.

آلودگی ناخنک های تفلون

به عنوان آخرین مورد از مشکلات و ایرادهای فیوزینگ کپی، باید به آلودگی ناخنک های تفلون اشاره کنیم. این مساله موجب خط خوردگی تفلون و پرس می گردند و در نتیجه، این بخش ها با کندی عملکرد مواجه خواهند شد. با تمیز کردن این ناخنک ها مشکل فیوزینگ حل شده و دستگاه به عملکرد عادی خود باز می گردد. توصیه می کنیم در صورت بروز هریک از موارد بالا در دستگاه کپی خود، حتما به نمایندگی تعمیرات کپی مراجعه نمایید.

خوردگی بدنه

خوردگی بدنه زمانی ایجاد می شود که بدنه ی پرس یا تفلون در فیوزینگ کپی دچار خوردگی شده یا اصطلاحا زدگی پیدا کند. در این صورت، تصویر کپی از بین می رود و یا تونر از روی کاغذ پاک می گردد. تعویض دقیق تفلون و پرس، می تواند منجر به تعمیر فیوزینگ کپی در این حالت گردد.

کثیفی های رولر

کثیفی های رولر، یکی دیگر از مواردی است که منجر به بروز مشکل در عملکرد فیوزینگ دستگاه کپی می شود. این اتفاق عموما به خاطر مجاورت دستگاه با گرد و غبار ایجاد می شود. در این شرایط، کپی گرفته شده توسط دستگاه شما کثیف خواهد بود و برای رفع ای مشکل، کافی است پرس و تفلون را تمیز کرده و در صورت نیاز، تعویض نمایید.

واحد تعمیرات کپی

اگر در عملکرد دستگاه کپی خود با مشکل مواجه شدید، کافی است به واحد تعمیرات کپی مراجعه کنید. همکاران ما در این واحد، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و جدید ترین متدهای تعمیراتی روز دنیا، اقدام به بررسی و تعمیر تخصصی دستگاه شما می نمایند. تعمیر قطعات انواع مدل های دستگاه کپی در این واحد، توسط تکنسین های مجرب و دارای تخصص انجام می گردد. به واسطه این ویژگی ها، می توانید دستگاه کپی خود را مثل روز اول از همکاران ما تحویل بگیرید.

نمایندگی کپی

نمایندگی کپی، یکی از واحد های تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران بوده و تعمیرکاران زبده در آن، به بررسی و رفع مشکل انواع مدل های این محصول می پردازند. در این مرکز، تعمیرات انواع دستگاه کپی از کلیه ی برندها به صورت تخصصی انجام می شود. به واسطه تجهیز واحدهای این مرکز به تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و نیز مهارت مثال زدنی کادر فنی حاضر در این مجموعه، شما کاربران گرامی می توانید از ترمیم با کیفیت دستگاه خود اطمینان کامل داشته باشید.

همچنین در نمایندگی کپی، جدیدترین دستگاه های فتوکپی از برندهای توشیبا، کانن، کونیکا مینولتا، اچ پی، شارپ و … نیز به کاربران عرضه می گردد. قطعات یدکی نیز از جمله دیگر محصولاتی هستند که کاربران دستگاه کپی می توانند از نمایندگی کپی تهیه نمایند.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر