حل مشکل بلوتوث موبایل

حل مشکل بلوتوث موبایل یکی از موضوعاتی است که بسیاری از کاربران در مورد آن از کارشناسان واحد تعمیرات نرم افزاری موبایل سوال هایی پرسیده اند. قابلیت بلوتوث شاید در نگاه اول با توجه به پیشرفت هایی که در نحوه ارتباط گیری ابزار های هوشمند، صورت گرفته است، خیلی مورد توجه نباشد، اما باید بدانید که این قابلیت نیز هر روز و هر ساله پیشرفت کرده است و می کند.

بلوتوث روش ارتباطی بسیار مناسب و سودمندی است؛ کارایی این نوع ارتباط زمانی موثر است که ارتباط بدون هیچ مشکلی برقرار شود. بلوتوث قابلیت مهمی است که همچنان برای اتصال گجت ها به کار می رود. خرابی بلوتوث، جفت نشدن یا Pair نشدن آن می تواند آغازگر مشکلاتی در بخش اتصالات موبایل شما باشد. در ادامه نکات مهم و موثر برای حل مشکل بلوتوث موبایل را به شما ارائه می دهیم.

حل مشکل بلوتوث موبایل

ریشه یابی مشکل بلوتوث موبایل

1. مشکلات سخت افزاری گوشی

حل مشکل بلوتوث موبایل زمانی با موفقیت انجام می شود کار ریشه یابی و عیب یابی دقیقی از ایراد و اختلال موجود انجام داده باشید. باید بدانید که هر دو عامل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در پیدایش اختلال در بلوتوث موبایل دخیل است.

در حالت کلی اگر شما تلفن همراهی مربوط به دو سال پیش را در اختیار دارید که حتما به بلوتوث هم مجهز است، هرگز نباید از آن انتظار داشته باشید که توانایی برقراری ارتباط با دستگاه‌هایی را که به نسل‌های جدید بلوتوث همچون بلوتوث 4 مجهز هستند، داشته باشد. با این حال باید بدانید که باتوجه به اهمیت این مشکل، امروزه شاهد دستگاه‌هایی هستیم که با بهره‌گیری از دو ارتباط رادیویی بلوتوثی، به کاربر این امکان را می دهد که هم با دستگاه‌های نسل جدید ارتباط برقرار کند و هم با دستگاه‌های نسل قدیم.

اینو بخون حتما به کارت میاد : فعال کردن بلوتوث تلویزیون

2. مشکلات نرم افزاری موبایل

لازم است برای حل مشکل بلوتوث موبایل بخش سخت افزاری را نیز بررسی کنیم؛ مثلا ممکن است تلفن همراه شما به بلوتوث نسل چهارم مجهز باشد، اما سیستم‌عامل نصب شده روی آن اندروید 4.2.2 باشد. این دو با هم سازگاری ندارند و هیچ کدام به دیگری اجازه نمی دهد که ارتباط را ایجاد کند. در این شرایط باید سیستم‌عامل دستگاه را نیز به اندروید 4.3 ارتقا دهید تا مشکل جفت نشدن دستگاه‌ها با یکدیگر حل شود.

3. ناسازگاری دیوایس های بلوتوثی با یکدیگر

یکی دیگر از دلایل رایج جفت نشدن بلوتوث‌ موبایل پروفایل‌های ارتباطی است. منظور از پروفایل‌های ارتباطی محیطی است که در آن دو دستگاه با یکدیگر ارتباط می گیرند. برای توضیح ملموس تر باید بگوییم که مثلا شما نمی‌توانید یک ماوس بلوتوثی را به دوربین دیجیتال مجهز به بلوتوث وصل کنید، زیرا این دو هیچ تناسب محیطی با یکدیگر ندارند و نمی‌توانند در یک محیط ارتباطی به تبادل اطلاعات بپردازند. برای حل مشکل بلوتوث موبایل باید حتما به این موضوع توجه کنید.

مشکلات نرم افزاری موبایل

رفع مشکل روشن نشدن بلوتوث گوشی

  1. بلوتوث گوشی را در حالت visible قرار دهید.
  2. دستگاهی را که می خواهید با گوشی به کمک بلوتوث جفت کنید، در فاصله نزدیک به هم قرار دهید. بیشترین فاصله ای که دو دستگاه می توانند یکدیگر را بیابند تنها ۹ متر است.
  3. برای حل مشکل بلوتوث موبایل یک بار دستگاه را خاموش و روشن کنید.
  4. در لیست بلوتوث های یافت شده در دستگاه، عنوان بلوتوث مورد نظر را یک بار حذف کنید و دوباره آن را جست و جو کنید و تلاش کنید که متصل شوید.
  5. سعی کنی بلوتوث های اضافی موجود در آن فضا را خاموش کنید.
  6. مطمئن شوید که هر دو دستگاه از لحاظ ساختاری با یکدیگر همخوانی دارند.
  7. سعی کنید از مودم های روشن فاصله بگیرید یا آنها را خاموش کنید.
  8.  برای حل مشکل بلوتوث موبایل شارژ گوشی را بررسی کنید. کمبود شارژ در اتصال بلوتوث گوشی اختلال ایجاد می کند.
  9.  سیستم‌عامل سخت‌افزارها را به‌روزرسانی کنید.

حل مشکل بلوتوث گوشی اندروید

1. تغییر وضعیت اتصال بلوتوث

یکی از راهکارهای موثر برای حل مشکل بلوتوث موبایل، تغییر وضعیت بلوتوث است. بدین منظور کافی است انگشت خود را روی قسمت بالایی گوشی گذاشته و به پایین بکشید. سپس آیکون بلوتوث را پیدا کنید. اتصال بلوتوث را قطع کرده و پس از۱۰ ثانیه، مجددا آن را روشن کنید. سپس امتحان کنید که آیا می توانید از طریق بلوتوث به دیگر دستگاه ها وصل شوید یا نه.

2. بررسی دستگاه دوم

پیش از انجام دادن اقدامات تخصصی برای حل مشکل بلوتوث موبایل، باید مطمئن شوید که دستگاه دوم مشکلی ندارد. ممکن است دلیل وصل نشدن دستگاه دیگر به گوشی شما، ایرادات موجود در دستگاه دوم باشد. برای بررسی این موضوع کافی است سعی کنید بلوتوث گوشی خود را به یک دستگاه دیگر مانند لپ تاپ وصل کنید. اگر اتصال به درستی برقرار شود، یعنی گوشی شما ایرادی ندارد.

رفع مشکل روشن نشدن بلوتوث گوشی

3. ریست کردن گوشی

گاهی تنها با ریستارت کردن گوشی می توان مشکل بلوتوث موبایل را برطرف کرد. بعد از راه اندازی مجدد گوشی، بسیاری از باگ ها و ناهماهنگی های نرم افزاری آن برطرف می شوند و ممکن است بلوتوث هم بدون ایراد کار کند. اگر مشکل پابرجا بود گوشی یا دستگاهی که می خواهید به آن متصل شوید را ری استارت کرده و مجددا اتصال بلوتوث بین آنها را برقرار کنید.

4. حذف تمام دستگاه های متصل شده به گوشی

برای حل مشکل بلوتوث موبایل، بد نیست که تمامی دستگاه های جفت شده با آن را در تاریخچه اتصال، حذف کنید. بدین منظور وارد تنظیمات بلوتوث شوید تا لیستی از دستگاه هایی که قبلا با بلوتوث به آنها متصل شده اید نمایش داده شود. در قسمت راست اسم هر دستگاه، یک آیکون چرخ دنده یا همان Settings وجود دارد. روی آن ضربه بزنید و گزینه Unpair را انتخاب کنید. مراحل فوق را برای تمامی دستگاه های موجود در لیست انجام دهید تا دیگر هیچ دستگاهی در بخش تنظیمات بلوتوث گوشی ثبت نشده باشد. سپس مجددا مراحل اتصال را انجام دهید تا مطمئن شوید که مشکل بلوتوث برطرف شده است.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : بلوتوث 5؛ تفاوت‌ها و دلایل اهمیت

5. آپدیت کردن گوشی

یکی دیگر از راه حل های مشکل بلوتوث موبایل، این است که دستگاه را بروز رسانی کنید. با این کار، باگ های نسخه قبلی از بین می روند و با درصد بالایی ممکن است مشکلات بلوتوث هم حل شوند.

6. ریست فکتوری گوشی

آخرین راهکار برای حل مشکل بلوتوث موبایل، ریست فکتوری است. این کار، تنظیمات گوشی را به حالت کارخانه بازمی گرداند و در عین حال، اطلاعات ذخیره شده در گوشی را نیز پاک می کند. اما در عوض با درصد بالایی ممکن است مشکلات بلوتوث را از بین برده و عملکرد این بخش را به حالت عادی بازگرداند. حتما قبل از ریست فکتوری کردن گوشی، از اطلاعات و فایل های مهم خود بکاپ بگیرید.

7. کش بلوتوث را حذف کنید

چرا بلوتوث گوشی وصل نمی‌شود؟ خب، به احتمال زیاد ممکن است مشکلاتی در مورد فایل های کش بلوتوث وجود داشته باشد. هر اپلیکیشن یا سرویسی در گوشی موبایل، فایل های موقتی به نام کش را ذخیره می کند. این جایی است که اطلاعات برای کمک به اجرای صحیح ویژگی و ارائه یک تجربه کاربری روان ذخیره می شود.

اما در عین حال، این فایل‌ها مستعد حملات بدافزار و سایر مشکلاتی هستند که می‌توانند باعث مشکلاتی در بلوتوث شما شوند. بنابراین، کار بعدی که باید انجام دهید این است که فایل های Cache بلوتوث را حذف کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  1. به Settings > Application Manager بروید.
  2. همه برنامه ها و سرویس های نصب شده روی گوشی خود را خواهید دید. بلوتوث را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  3. روی گزینه Storage ضربه بزنید و “Clear Cache” را بزنید.
  4. در نهایت دستگاه را ریستارت کنید و سعی کنید بلوتوث را به دستگاه دیگری متصل کنید.

مشکل بلوتوث گوشی هواوی

گاهی اوقات تداخلات نرم افزاری جزئی سد راه عملکرد بلوتوث خواهند شد. استفاده از قابلیت بازگشت به تنظیمات کارخانه، آپدیت سیستم عامل گوشی و یا خالی کردن حافظه ی موبایل می تواند در بازیابی کارایی بلوتوث موثر واقع شود. در برخی مواقع ویروس ها و بد افزارهای مختلف نیز جلودار برقراری اتصالات بلوتوث خواهند شد. کارشناسان نمایندگی تعمیرات موبایل پس از بررسی کلی وضعیت گوشی تمامی اختلالات ریز و درشت آن را در بالاترین سطح کیفی ممکن تعمیر می کنند.

تعمیرات موبایل

مرکز تعمیرات موبایل بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در این حوزه ارائه دهد. این مرکز  که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است، مجهز به تجهیزات مدرن و پیشرفته ای ست که مسیر عیب یابی و تعمیر و ترمیم را امن و ایمن ساخته است. تعمیرکاران فعال در این واحد تخصصی، هر کدام با دانش ویژه و اختصاصی خود، بخشی از این دستگاه را بررسی و عیب یابی می کند. نمایندگی موبایل به آرشیوی مجهز از قطعات جانبی نیز دسترسی دارد که عملیات تعویض قطعه را با امنیت بالا انجام می دهد. تمام سرویس ها و خدمات تضمین شده هستند. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

4/5 (267 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر