همه چیز درباره ی نشتی اسپلیت

یکی از مشکلات رایج اسپلیت که خود زمینه ساز بروز دردسرهایی برای کاربران می باشد، نشتی گاز این دستگاه است. البته نشتی برای آب اسپلیت هم محتمل است؛ اما با توجه به تبعات منفی نشتی گاز، موضوع مقاله ی امروز را به این مساله اختصاص داده ایم. بروز این مشکل دلایل مختلفی دارد و می تواند زمینه را برای بروز ایرادهای جدی تر دستگاه فراهم نماید. علاوه بر این، نشتی گاز حتی می تواند خطراتی را نیز برای سلامتی کاربران ایجاد کرده و به این ترتیب، منشأ مشکلات تنفسی برای آنها گردد. با توجه به این موارد، لازم است که مشکل نشتی گاز اسپلیت هرچه سریع تر ریشه یابی و برطرف گردد. نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که گاهی وجود یک ایراد یا نقص اساسی در قطعات داخلی دستگاه، دلیل بروز مشکل مورد بحث است که در این صورت، نیاز به دخالت یک تکسین ماهر تعمیرات اسپلیت خواهد بود. در ادامه ی این مطلب، با نکات مهم و کاربردی در مورد نشتی اسپلیت آشنا خواهید شد و در صورت نیاز به راهنمایی های تخصصی تر، می توانید از تعمیرکاران مجرب نمایندگی تعمیر اسپلیت در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

نکاتی در مورد نشتی اسپلیت

یکی از نکاتی که باید راجع به نشتی اسپلیت بدانید، این است که این نشتی مربوط به گاز مورد استفاده ی دستگاه است. تمامی مدل های کولر گازی و اسپیلت، با گازی تحت عنوان “فرئون” یا “فریون” کار می کنند. گردش و تغییرات ایجاد شده در این گاز، موجب تولید باد خنک و گسترش آن در محیط می گردد. این گاز وزن بیشتری نسبت به هوا دارد و موقع سرد شدن، به مایع تبدیل می گردد. در نتیجه ی این فرایند، محیطی که دستگاه در آن نصب شده خنک می گردد. گاهی به دلایل مختلفی مثل ترک خوردن لوله ها، این گاز به بیرون از دستگاه نشت پیدا کرده و زمینه ساز بروز مشکلاتی می گردد. جدای از هزینه تعمیرات دستگاه در این حالت، ممکن است مشکلاتی هم برای سلامتی شما ایجاد شود. برای جلوگیری از این خطرات، لازم است که هرچه زودتر برای رفع نشتی گاز اسپلیت خود اقدام کنید. لازم است ذکر کنیم که همکاران ما در نمایندگی تعمیرات اسپلیت مرکز سخت افزار ایران، با استفاده از ابزار درجه یک و پیشرفته، محصول مورد نظر را به دقت بررسی کرده و مشکل آن را در اسرع وقت برطرف می نمایند.

خطرات نشتی گاز اسپلیت

نشتی اسپلیت ، تبعاتی برای کاربران به دنبال دارد. به عنوان مثال این مشکل، مصرف انرژی دستگاه را به میزان چشمگیری افزایش داده و به دنبال آن، هزینه ی مصرفی برق شما را بیشتر می کند. دیگر نتیجه ی منفی بروز نشتی در گاز اسپیلت، ایجاد اختلال شدید در عملکرد دستگاه است؛ در واقع در این شرایط، محیط به اندازه ی کافی خنک نخواهد شد. مهم ترین تبعاتی که نشتی گاز به دنبال دارد، تهدیداتی است که برای سلامتی شما ایجاد می کند. گاز فریون به هیچ عنوان نباید وارد ریه ی انسان شود؛ در این صورت، کاربر دچار مسمومیت های خفیف خواهد شد که علامت هایی مثل سرگیجه و احساس خفگی را ایجاد می کند. البته تبعات تنفس این گاز برای بیمارای قلبی به مراتب جدی تر بوده و این افراد به هیچ عنوان نباید در معرض آن قرار بگیرند. ضمن این که گاز فرئون برای محیط زیست نیز خطرناک است و حجم بالای آن به لایه ی ازن آسیب می رساند. این در حالی است که با رفع نشتی اسپلیت ، می توانید از بروز تمامی موارد ذکر شده جلوگیری نمایید.

تشخیص نشتی اسپلیت

تشخیص به موقع نشتی گاز اسپلیت، می تواند خطرات ناشی از این اتفاق را کاهش داده و به ترمیم بهتر دستگاه کمک کند. به طور کلی، تشخیص این ایراد کار چندان سختی نبوده و به راحتی می توان متوجه آن شد. یکی از اصلی ترین علائم نشتی اسپلیت ، پخش شدن بوی نامطبوع در فضا می باشد. شدت این بو به اندازه ای است که بعضا تنفس را نیز برای شما مشکل خواهد کرد. لازم است بدانید که این بو، ناشی از گاز فریونی است که در حال بیرون ریختن از دستگاه است. دلیل بروز این مساله، فرسودگی فلز در طول زمان می باشد. همینطور وقتی به تازگی گاز اسپلیت خود را شارژ کرده و متوجه می شوید که باد سرد آن کم شده، ممکن است گاز به بیرون نشت پیدا کرده باشد. با توجه به این نشانه ها، به راحتی می توانید نشتی اسپلیت را تشخیص داده و اقدام به رفع این ایراد در زمان مناسب نمایید.

رفع نشتی اسپیلت

اولین گام برای رفع نشتی اسپلیت ، تشخیص محل دقیق نشتی می باشد. برای این کار، باید شناخت کافی در مورد قطعات مختلف دستگاه داشته باشید که طبیعتا این مساله، از عهده ی کاربران عادی خارج است. بنابراین توصیه می کنیم که برای برطرف کردن اختلال مورد بحث، از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید تا اسپلیت مورد نظرتان، به شکل حرفه ای و بی نقص ترمیم شود. نمایندگی تعمیرات اسپلیت در مرکز سخت افزار ایران، با استفاده از پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا، شرایطی را فراهم کرده که تکنسین ها بتوانند با کیفیت ترین خدمات را به شما ارائه دهند. همکاران ما به واسطه ی مهارت و تجربه بالایی که در این حوزه دارند، دستگاه شما را به دقت بررسی کرده و ضمن تشخیص درست محل نشتی گاز، آن را به سرعت برطرف می نمایند.

نمایندگی تعمیرات اسپلیت

هرگونه اقدام لازم برای رفع مشکلات اسپیلت، در نمایندگی تعمیرات اسپلیت مرکز سخت افزار ایران و توسط متخصصین مجرب این حوزه انجام می شود. به منظور هرچه تخصصی تر انجام شدن این فرایند، به روزترین ابزار و تجهیزات در واحد مربوطه فراهم شده و در اختیار تعمیرکاران قرار گرفته است. همکاران ما تمام تلاش خود را می کنند که در سریع ترین زمان ممکن محصول را تعمیر کرده و به این ترتیب، رضایت حداکثری کاربران را جلب نمایند. چنانچه در کارکرد این دستگاه مشکلاتی را مشاهده کردید، می توانید با همکاران ما در نمایندگی تعمیرات اسپلیت تماس گرفته و خدمات مورد نیاز برای تعمیر اسپلیت خود را دریافت نمایید. لازم به ذکر است در این نمایندگی، کلیه برندهای اسپیلت از جمله ال جی، سامسونگ، توشیبا، دوو و … مورد بررسی و تعمیر قرار می گیرد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر