پردازنده مناسب لپ تاپ

پیش از پرداختن به پردازنده مناسب لپ تاپ و فاکتورهای مهم در انتخاب پردازنده، بهتر است نگاهی هر چند مختصر، به نقش و عملکرد پردازنده داشته باشیم. پردازنده، در واقع اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین قطعۀ بکاررفته در یک لپ تاپ است. یک پردازنده، ضمن آنکه تعیین‌کننده قدرت پردازش یک لپ تاپ است، روی خصوصیات و ویژگی‌های دیگر لپ تاپ نیز اثر می‌گذارد که بارزترین آنها مدت زمان حفظ شارژ است.

(هر چه پردازنده لپ تاپ بالاتر باشد، میزان مصرف انرژی دستگاه نیز بالاتر خواهد بود که این امر به دلیل پردازش و اجرای همزمان چندین برنامه در دستگاه است.) در انتخاب پردازنده مناسب لپ تاپ این نکته را مدنظر داشته باشید که هسته‌های بیشتر به معنای عملکرد سریع‌تر است و در اصل به‌عنوان اجرای همزمان چندین برنامه باید به آن‌ها نگاه کرد (هر چه تعداد هسته‌های یک پردازشگر بیشتر باشد، توانایی اجرای همزمان تعداد بیشتری از برنامه‌ها را دارا است). در بخش‌های آتی مطالبی در باب روش انتخاب پردازنده مناسب لپ تاپ، سایر فاکتورهای مهم و تأثیرگذار در انتخاب پردازنده مناسب لپ تاپ و مواردی از این دست به اشتراک گذاشته خواهد شد.

پردازنده مناسب لپ تاپ

انتخاب پردازنده مناسب لپ تاپ

در انتخاب پردازنده مناسب لپ تاپ در واقع اصلی‌ترین پرسشی که به کار شما می‌آید آن است که نوع کاربری شما چیست و در این کاربری به چه میزان سرعتی برای کار با لپ تاپ نیاز دارید؟ به‌طور کلی باید بدانید که اگر یک کاربر عادی کامپیو‌تر و اینترنت هستید پردازنده دو هسته‌ای برای شما کافی است و اگر سرعت بالا‌تر دوست دارید، نهایتاً پردازنده چهار هسته (quad-core) برای شما مناسب خواهد بود. نکته دیگر آنکه هر چه دستگاه از پردازنده قوی‌ترین برخوردار باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. بنابراین اگر قیمت لپ تاپ برای شما مهم است بهتر است تمرکز خاصی بر تعیین پردازنده مناسب لپ تاپ داشته باشید.

از آنجا که در اکثر لپ تاپ های موجود در بازار از پردازنده‌های اینتل استفاده شده است، ما نیز در انتخاب پردازنده مناسب لپ تاپ به ذکر ویژگی پردازنده‌های اینتل بسنده می‌کنیم. پردازنده‌های بکاررفته در لپ تاپ‌ها معمولاً یکی از مدل‌های Core i3، Core i5 و Core i7 هستند. همان گونه که از نام این پردازنده‌ها پیداست Core i3 کندترین پردازنده در قیاس با پردازنده‌های دیگر است. در این میان Core i5 در وسط قرار می‌گیرد و Core i7 رتبه‌ی اول در قدرت و سرعت را به خود اختصاص می‌دهد.

 پردازنده‌های  Core i7برای کاربرانی مناسب هستند که استفاده روزانه در سطح بالا (نظیر پردازش‌های سنگین گرافیکی، محاسبات پیچیده‌ی مهندسی/علمی و یا انجام بازی‌های سنگین) دارند. بنابراین اگر همزمان چندین برنامه را روی سیستم اجرا می‌کنید ارزش آن را دارد که برای i7 کمی بیشتر هزینه کنید. پردازنده‌های Core i5 نیز مناسب آندسته از کاربران عادی‌ای هستند که در فعالیت‌های خود با پردازش‌های سنگین گرافیکی، محاسبات پیچیده‌ی مهندسی/علمی و یا انجام بازی‌های سنگین، سر و کار ندارند. با توجه به ویژگی‌های ذکر شده احتمالا دیگر بتوانید در زمان خرید لپ تاپ، پردازنده مناسب لپ تاپ مدنظرتان را انتخاب نمایید.

این مقاله را از دست ندهید : کنترل و دسترسی از راه‌ دور به کامپیوتر

نکات مهم در انتخاب پردازنده مناسب لپ تاپ

به خاطر داشته باشید که انتخاب پردازنده مناسب لپ تاپ، نمی‌تواند ضامن سرعت و کیفیت عملکرد دستگاه باشد. زیرا یک پردازنده، به تنهایی، نمی‌تواند عامل مهمی در تعیین سطح عملکرد لپ‌تاپ باشد و این قطعه زمانی تأثیرگذار است که همخوانی مناسبی با سایر قطعات لپ تاپ داشته باشد. از سویی، حتی کند‌ترین پردازنده‌ها نیز این قابلیت را دارند که در کنار قطعاتی با توان مناسب، عملکرد قابل قبولی ارائه دهند.

برای نمونه اگر کاربر بتواند به جای هارددیسک‌های معمولی، از SSD استفاده کند، افزایش شایان توجه‌ای را در سرعت پردازش داده‌ها و بهبود عملکرد کلی سیستم ایجاد خواهد کرد و چه بسا دیگر نیازی به صرف هزینه‌ی بیشتر برای تهیه‌ی پردازنده‌های Core i5/i7 نداشته باشد. نکته نهایی در باب پردازنده مناسب لپ تاپ آن است که در زمینه‌ی پردازش و عملکرد گرافیکی لپ تاپ، وجود یک چیپ گرافیکی مستقل قدرتمند، تأثیرگذارتر از بکارگیری سریع‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار است.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ متشکل از پارت های متعددی است که در هر یک از آنها، سرویس های تخصصی مرتبط با یکی از لپ تاپ های موجود در بازار اعم از ایسوس، لنوو و … به مراجعان ارائه می گردد. مراجعان به این مرکز، بسته به نوع و مدل لپ تاپ و اشکال پیش آمده در آن به یکی از پارت های تعمیرات لپ تاپ راهنمایی شده و در آن سرویس های مورد نیاز را دریافت می کنند.

در صورت نیاز می‌توان با حضور در این مرکز مشاوره‌های لازم در خصوص انتخاب پردازنده مناسب لپ تاپ را دریافت کرد. خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ به یُمن وجود کارشناسان زبده با بالاترین سطح کیفی و با استفاده از مؤثرترین متدهای تعمیر انجام می‌پذیرد. جهت آشنایی با واحدهای تعمیر لپ تاپ موجود در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ به بخش زیر مراجعه نمایید.

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ

تخصصی ترین تعمیرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لپ تاپ با حضور در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ قابل دریافت است. تعمیر لپ تاپ انجام شده در این مرکز به دلیل استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و جدیدترین ترفندها، بهبود و ارتقاء عملکرد دستگاه های معیوب و بازیابی کیفیت اولیه آنها را سبب گشته است. کارشناسان این مرکز با تمرکز بر لپ تاپ های متعدد و واکاوی تعداد بیشماری از آنها، تسط بالایی بر ساختار این دستگاه‌ها یافته‌اند به گونه‌ای که عیب‌ یابی هر یک از آنها را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می‌ رسانند.

تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ محدود به برند و مدل خاص نیست؛ از همین رو شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه اشکال و اختلال در دستگاه های خویش به این مجموعه مراجعه و تخصصی ترین خدمات و سرویس های ممکن در حوزه تعمیرات تخصصی لپ تاپ را دریافت نمایید. در صورت نیاز می‌توانید با حضور در این مرکز مشاوره‌های لازم در خصوص انتخاب پردازنده مناسب لپ تاپ را دریافت نمایید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩