امنیت شبکه های کامپیوتری

منظور از امنیت شبکه طراحی و پیاده سازی برنامه های مختلف برای محافظت از عملکرد و پایداری اطلاعات و شبکه های کامپیوتری است. این برنامه های تخصصی برای حفظ امنیت شبکه های کامپیوتری هم بر روی نرم افزار ها و هم بر روی سخت افزار ها انجام می شود. نام دیگر امنیت شبکه کامپیوتری، امنیت فناوری اطلاعات است.

امنیت شبکه های کامپیوتری یا network security  به مجموعه ای از دستورالعمل ها، قوانین، شرایط و اقدامات و برنامه هایی اطلاق می شود که همچون یک دژ محکم از اطلاعات موجود در شبکه محافظ می کند تا از هر نوع دسترسی غیر مجاز در سطح شبکه جلوگیری کند.

سطح دسترسی ها در امنیت شبکه های کامپیوتری اهمیت بسیار بالایی دارند. امنیت شبکه های کامپیوتری  شرایطی را فراهم می کند که در حین خدمات دهی طبق الگوی شبکه مشکلی از لحاظ دسترسی غیر مجاز و مشابه آن اتفاق نیافتد. اصول و الگوریتم امنیت در تمامی شبکه ها از یک اصل مشخص و خاص را دنبال می کنند.

امنیت شبکه های کامپیوتری

اهمیت امنیت شبکه های کامپیوتری چیست؟

همه افراد از دولت ها، سازمان های نظامی، شرکت ها، موسسات مالی، نهاد های دولتی و خصوصی گرفته تا سازمان های درمانی، ادارات خصوصی، شبکه های اجتماعی و … اطلاعات خود را توسط کامپیوترها  یا دستگاه های مبتنی بر کامپیوتر جمع آوری، پردازش و نگهداری می کنند.

این اطلاعات ممکن است مانند داده های مالی، داده های شخصی، داده های تجاری، اطلاعات تحقیقاتی یا اسناد دولتی بسیار مهم یا محرمانه باشند. بنابراین نگهداری از این اطلاعات اهمیت زیادی برای افراد و سازمان ها دارد. به همین دلیلی است که تامین امنیت شبکه کامپیوتری بسیار حیاتی و ضروری است.

روش های ایجاد امنیت شبکه های کامپیوتری

امنیت نرم افزار

امنیت نرم افزار شامل سخت افزار ، نرم افزار و پردازش هایی جهت بستن حفره های امنیتی است. مهم است که برنامه نرم افزار های مورد استفاده در یک سازمان را کارشناسان آی تی آن سازمان می نویسند یا آنها را می خرند، زیرا در هر صورت در نرم افزاری هایی که خریداری می شود، همیشه راهی برای نفوذ باز است.

آنتی ویروس

آنتی ویروس، ویروس‌یاب، ویروس‌کش و ضد بدافزار از ابزارهای مهم برای مبارزه با انواع ویروس ها، کرم ها و تروجان ها و به طور کلی کدهای مخرب است. امنیت شبکه های کامپیوتری از طریق آنتی ویروس به کمک Signature Matching  تامین می شود. بازرسی یا کشف، تعیین هویت یا شناسایی و آلودگی‌زدایی یا پاکسازی از وظایف آنتی ویروس است.

فایروال ها

فایروال یک دیوار است ما بین شبکه مورد اعتماد ما و شبکه های خارج غیر قابل اطمینان مانند اینترنت که با استفاده از مجموعه ای از قوانین تعریف شده، ترافیک تبادلی را کنترل می کند.

پشتیبان گیری مطمئن اطلاعات

فناوری پشتیبان گیری با روش های رمزنگاری اطلاعات را از دست سودجویان محفوظ نگاه می دارد.

تجزیه و تحلیل رفتار ترافیک

این روش یکی از روش های مناسب جهت ایجاد امنیت شبکه های کامپیوتری و تشخیص رفتارهای غیر طبیعی در شبکه است.

معرفی انواع حملات شبکه

انواع حملات DOS

  • SYN Flood
  • Smurf Attack
  • Ping Flood
  • Teardrop
  • Distributed Denial of Service (DDoS)

انواع حملات شبکه

  • Port Scanner
  • Man in The Middle
  • Arp Poisoning or Arp Spoofing
  • Denial-of-service attack

مرکز طراحی شبکه

هر آنچه را که درباره طراحی شبکه و شبکه های کامپیوتری نیاز داشته باشید، می توانید در مرکز طراحی شبکه به دست آورید. در این مرکز به کمک مهندسان و کارشناسان ارشد شبکه همه امکانات لازم برای اجرای یک شبکه وسیع ارتباطی در سازمان ها و ادارات مختلف فراهم است.

در مرکز طراحی شبکه این امکان فراهم است که قبل از اجرای هر طرحی از مشاوران این مرکز درباره چگونگی طرح و نحوه اجرای آن، هزینه ها و امکانات لازم برای راه اندازی یک شبکه پایدار کمک بگیرید. در این صورت می توانید مطمئن باشید پس از اجرای شبکه مورد نیاز، از خدمات پس از فروش به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر