تبدیل کولر گازی معمولی به اینورتر

به نظر شما میشه کولر گازی معمولی رو به اینورتر تبدیل کرد؟ این سوالیه که خیلی از کاربرای کولر گازی و اسپلیت میپرسن. با توجه به این که کولرهای اینورتر برق کمتری مصرف میکنن، این مدلها محبوبیت بالایی دارن. افراد زیادی دنبال اینن که کولرگازی معمولیشون رو به اینورتر تبدیل کنن تا مصرف انرژیش کمتر بشه. تو مقاله کولر گازی کم مصرف، نکاتی رو در مورد نحوه عملکرد اینورتر گفتیم که میتونین مطالعه کنین. امروز میخوایم ببینیم که امکان تبدیل کولر گازی معمولی به اینورتر وجود داره یا نه. اگه قابلیت تبدیل وجود داشته باشه، چطور میشه این کارو انجام داد؟ باهامون همراه باشین.

آیا امکان تبدیل کولر گازی معمولی به اینورتر وجود دارد؟

اینورتر یه قطعه نیست که بشه به صورت مجزا تو کولر نصب کرد و مصرف انرژی دستگاه رو با این کار کاهش داد. این سیستم، در واقع یه تکنولوژی جدید و متفاوته که در کولرهای گازی استفاده میشه و مجموعه ای از قطعات رو شامل میشه. بنابراین میشه گفت که تبدیل کولر گازی معمولی به اینورتر به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

اگه کسی بخواد این کارو انجام بده، باید قطعاتی مثل کمپرسور، درایو اینورتر جدید برای هر کدوم از کنترلر موتورها، برد کنترل اصلی، شیرهای سلنویدی، شیرهای الکترونیکی، فنها و سایر قطعات مرتبط رو تو کولر گازی تغییر بده. در واقع همه این قطعات باید متناسب با عملکرد اینورتر طراحی و نصب بشن. تازه اگه این فرایند هم انجام بشه، هیچ تضمینی نیست که کولر بتونه به راحتی و بدون ایراد کار کنه. از طرفی، با این که کولرگازی اینورتر گرون تره، اما مطمئنا خرید یه کولر اینورتر، از طراحی و سرهم کردن قطعاتی که گفتیم خیلی به صرفه تره.

کولر گازی اینورتر با کولرهای معمولی چه تفاوتی دارد؟

آیا میدونین که کولرهای اینورتر با کولرگازی های معمولی چه تفاوتی دارن؟ حالا که متوجه شدیم تبدیل کولر گازی معمولی به اینورتر وجود نداره، بد نیست تفاوت های این دوتا محصول رو هم بدونیم. تو مدار الکتریکی کولر گازی های معمولی، یه ترموستات وجود داره که هوای برگشتی از فضای مورد نظر رو میسنجه. وقتی دما به حد تنظیم شده میرسه، ترموستات جریان برق رو قطع و وصل میکنه. تو کولرهای معمولی، کمپرسور با حداکثر توانش روشن میشه و تا رسیدن به دمای هوای مطلوب، کار میکنه. کمپرسور کولر گازی اینورتر، با سرعت کمتری راه اندازی میشه.

در واقع اینورتر با کاهش ولتاژ و فرکانس برق ورودی به کمپرسور، سرعت لحظه راه اندازی کمپرسور یا موتور کولر رو کاهش میده. به این ترتیب از ایجاد شوک الکتریکی در زمان راه اندازی کمپرسور جلوگیری میشه و مصرف برق هم کاهش پیدا میکنه. علاوه بر این، اینورتر باعث میشه که کمپرسور فشار کار کمتری رو تحمل کنه و عمر کاری بیشتری داشته باشه. پیشنهاد میدیم به جای تبدیل کولر گازی معمولی به اینورتر ، یه کولر گازی اینورتر خریداری کنین.

نمایندگی تعمیرات کولر گازی

نمایندگی تعمیر کولر گازی، یکی از بخش های حرفه ای و تخصصی مرکز سخت افزار ایران هست که در زمینه تعمیرات انواع کولر گازی و اسپلیت فعالیت میکنه. این مرکز، با جمع آوری پیشرفته ترین تجهیزات و دستگاه های تعمیراتی، خدمات مورد نیاز کاربرا در زمینه ترمیم انواع کولرگازی و اسپلیت رو بهشون ارائه میده. این مرکز با تکیه بر دانش فنی و مهارت بالای تکنسین های خودش، تونسته رضایت مشتریا رو جلب کنه و در رفع مشکلات و ایرادهای انواع مدل های کولرگازی موفق عمل کنه. نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی، خدماتش رو به یه برند خاص محدود نکرده و در زمینه انواع کولر از برندهای مطرحی مثل ال جی، شارپ، توشیبا، سامسونگ و … فعالیت میکنه.

5/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر