تعمیر برد کولر گازی

تعمیر برد کولر گازی خیلی از مواقع  کار ممکنی نیست. برد کنترل که داخل بخش داخلی کولر قرار دارد، محل کنترل خیلی از عملکردهای دستگاه است. از وظایف این قطعه می توان به مواردی از جمله خاموش و روشن نمودن  موتور، کمپرسور، فن داخلی، فن بیرونی و تغییر حالت های سرمایش و گرمایش کولر گازی اشاره کرد. ما در  این مقاله قصد داریم  به توضیح چگونگی  تعمیر برد کولر گازی بپردازیم.

همکاران ما در نمایندگی تعمیرات کولر، به شما کمک می کنند که این قطعه را به صورت تخصصی ترمیم کرده و به تبع آن، مشکل کولر را برطرف نمایید. همکاران ما همچنین در شرایطی که برد نیاز به تعویض داشته باشد، این قطعه را به صورت تخصصی و حرفه ای و با استفاده از نمونه ی اورجینال تعویض می کنند.

تعمیر برد کولر گازی

برد کولر گازی چیست؟

برد کولر گازی یکی از مهم ترین قطعات این دستگاه و به صورت مستقیم با جریان برق این دستگاه در ارتباط است. این قطعه فرمان هایی را به سایر بخش های دستگاه صادر کرده و به این ترتیب، عملکرد کلی قطعات کولر را تحت کنترل می گیرد. بنابراین می توان پی به دلایل اهمیت این قطعه در عملکرد کولر گازی برد. خرابی یا سوختن برد، کارکرد سایر بخش های دستگاه را نیز تحت تاثیر قرار داده و به شدت مختل می کند.

در صورتی که تعمیرکار از ماهیت برد اطلاع نداشته و تسلط کافی بر ساختار این قطعه نداشته باشد، ممکن است با تعمیر ناقص برد، زمینه را برای بروز مشکلات جدی تری در کولر گازی فراهم کند. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، بهتر است که تعمیر برد کولر گازی خود یا تعویض این قطعه را در مرکزی مجهز و توسط تکنسین هایی خبره و مجرب انجام دهید. نمایندگی تعمیرات کولر گازی مرکز سخت افزار ایران برای این منظور در خدمت شما خواهد بود.

روش های تعمیر برد کولرگازی

نکته ای که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شد، این است که به توجه به ساختار برد، تعمیر این قطعه عملا غیر ممکن است. البته تیم تعمیراتی ما در نمایندگی تعمیر کولر، تمام تلاش خود را به کار می بندند که این قطعه را ترمیم نموده و مشکلات آن را از این طریق برطرف سازند. با این حال، گاهی شدت آسیب دیدگی بالا بوده و امکان تعمیر وجود ندارد. با توجه به این مساله، تنها راه رفع مشکلات قطعه ی مورد بحث، تعویض آن است. در ادامه، شما را با جزئیات تعویض برد کولر گازی آشنا خواهیم کرد.

مراحل تعویض برد کولر گازی

برای تعمیر برد کولر گازی و تعویض این قطعه، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • اول از همه بدنه بخش داخلی کولر گازی را باز کنید.
  •  سپس دریچه ای را مشاهده می کنید که برد کنترل را در مقابل گرد و غبار محافظت میکند. پیچ های موجود در این  دریچه را با پیچ گوشتی باز کنید تا بتوانید به برد کنترل و سیم های متصل به آن دسترسی پیدا کنید.
  • در این مرحله از کار ، قبل از جدا نمودن هر یک از سیم ها، از حالت  اتصال سیم ها یک عکس گرفته و نگه دارید. چرا که  ممکن است محل اتصال سیم ها را فراموش کنید.
  • همراه برد کنترل، پنج کانکتور به چشم می خورد که با حروف G، C، R،  Yو W نام گذاری  شده اند. اکه ین کانکتور ها از بخش های اصلی برد کنترل بع حساب می آیند. آن ها را با پیچ گوشتی باز کنید.
  •  سیم هایی که به برد کنترل اتصال دارند را با دم باریک از آن جدا نمایید.
  •  در ادامه ی مراحل تعویض و تعمیر برد کولر گازی، سوکت سیم های پاور که به رنگ سیاه و سفید می باشند را هم از برد جدا نمایید.
  • سوکت سیم های رنگی را هم که به بالای برد وصل شده اند را هم بیرون آورید.
  • برد را از دستگاه خارج کنید.
  •  توجه داشته باید که حتما برد را قبل از نصب کردن دوباره امتحان کنید.
  • بخش های اصلی برد جدید را با هم مقایسه کرده و مطمئن شوید که برد مناسب برای کولر خودتان  را خریداری کرده اید.
  • برد جدید را با پیچ های نگهدارنده در جای خود محکم کنید.
  •  سیم پاور را متصل کرده و سایر سیم ها را بر اساس عکس هایی که از اتصال های اولیه گرفتید به برد جدید یا تعمیر شده وصل کنید.
  •  در آخرین مرحله ی تعمیر برد کولر گازی، دریچه محافظ برد و بدنه را سرجای خود قرار داده و ببندید. علت سوختن موتور کولر گازی چیست؟

نمایندگی تعمیرات کولر

نمایندگی تعمیرات کولر گازی در مرکز سخت افزار ایران، با این هدف راه اندازی شده که کاربران محترم بتوانند با کیفیت ترین سرویس ها را در زمینه ی ترمیم و تعویض بخش های مختلف این محصول دریافت نمایند. همکاران متخصص و مجرب ما در این مرکز، از ابزارآلاتی استفاده می کنند که از بین پیشرفته ترین نمونه های روز دنیا انتخاب شده اند.

به همین دلیل نیز کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که کولر مورد نظرشان به تخصصی ترین شکل ممکن ترمیم خواهد شد. ما در تلاشیم که ضمن ارتقا سطح کیفی خدمات در حوزه های ذکر شده و جلب رضایت کاربران گرامی، این عزیزان را از مراجعه به چندین مرکز خدماتی بی نیاز ساخته و نیازهای آنها در کلیه ی زمینه های مرتبط با کولر را به نحو احسن برطرف نماییم. گفتنی است نمایندگی تعمیرات کولر، در راستای راحتی هرچه بیشتر کاربران، خدمات خود را به صورت سرویس در محل به این عزیزان ارائه می نماید.

4.4/5 (5 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر