تعمیر مادربرد لپ تاپ دل

مادربرد لپ تاپ یکی از قطعات مهم و اصلی این دستگاه است که نقش عمده ای در نحوه ی عملکرد آن دارد. قطعاتی مثل پردازنده، رم و … روی مادربرد قرار می گیرند و به نوعی توسط این قطعه کنترل می شوند. به دلایل مختلفی، این امکان وجود دارد که مادربرد لپ تاپ با ایرادهایی مواجه شده و درست کار نکند. در این شرایط، باید این قطعه را در اسرع وقت، ترمیم یا تعویض نموده و به این ترتیب، از آسیب دیدگی سایر بخش های لپ تاپ نیز جلوگیری نمایید.

نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تعمیرات مادربرد، نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد؛ در واقع بروز هر گونه خطا در روند ترمیم این قطعه، می تواند زمینه ساز ایجاد معایب جدی در لپ تاپ گردد. نمایندگی تعمیرات لپ تاپ به واسطه ی حضور تکنسین های مجرب و استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا، تخصصی ترین سرویس ها و خدمات را در این زمینه به شما کاربران عزیز ارائه خواهد نمود. در ادامه ی این مقاله، شما عزیزان را با جزئیات بیشتری راجع به مادربرد لپ تاپ دل و تعمیرات این قطعه آشنا خواهیم کرد.

تعمیر مادربرد لپ تاپ دل

علائم خرابی مادربرد لپ تاپ دل

یکی از ویژگی های مثبت مادربرد این است که این قطعه، خرابی و مشکلاتش را با علائم و نشانه هایی به کاربران هشدار می دهد. به عبارت بهتر، در صورت خرابی این قطعه، عملکرد های مختلف سیستم دچار اختلال شده و شما به راحتی متوجه مساله خواهید شد. یکی از علائم هشدار دهنده که در تعمیر مادربرد لپ تاپ دل نیز مورد توجه قرار می گیرد، این است که دستگاه کار نمی کند؛ به این معنی که علی رغم روشن شدن لپ تاپ و کار کردن فن، صفحه نمایش روشن نمی شود.

شنیدن صدای هارد دیسک نیز نشانه ای است که بر خرابی و از کار افتادن این قطعه دلالت دارد. توجه داشته باشید که تداوم خرابی مادربرد، به بروز مشکلات جدی تر در دستگاه منجر خواهد شد و تعمیرات لپ تاپ را با مشکلات جدی مواجه خواهد نمود. به همین دلیل توصیه می کنیم بلافاصله پس از مشاهده علائم ذکر شده، اقدام به تعمیر مادربرد لپ تاپ dell خود در یک مرکز معتبر و مجاز نمایید. نمایندگی تعمیر لپ تاپ در مرکز سخت افزار ایران، برای این منظور در خدمت شما خواهد بود.

این مقاله نکات جالب و جدیدی را شرح می دهد : چرا مادربرد خراب میشه؟

چرا مادربرد لپ تاپ از کار می افتد؟

اصلی ترین دلایل خرابی مادربرد لپ تاپ دل عبارتند از:

جریان کشیدگی

همانطور که مطلع هستید، مادربرد لپ تاپ، قابلیت اتصال به وسایل جانبی را دارد. حال اگر یکی از این وسایل جانبی، نیاز به توانی بیش از اندازه استاندارد ارائه شده توسط درگاه اتصال داشته باشد و یا دچار اختلالاتی باشد، از مادربرد جریان بیش از حد مجاز کشیده می شود. اصطلاح جریان کشیدگی در این شرایط به کار رفته و معمولا ناشی از اتصال دستگاه هایی همچون فن، حافظه های جانبی، کارت های جانبی و … می باشد.

سوختن قطعات

سوختن قطعات یا قطعه سوختگی، یکی دیگر از دلایل خرابی مادربرد لپ تاپ دل است که عمدتا مربوط به سوختن چیپ ست می باشد. استفاده از منبع غیر استاندارد و اتصال وسایل جانبی به شیارهای گسترش موجب بروز چنین مشکلی می شود. مدار تغذیه، حافظه و … اصلی ترین قطعاتی هستند که سوختن آنها موجب خرابی و از کار افتادن مادربرد خواهد شد.

تغییر حالت خازن

به عنوان یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در خرابی و از کار افتادن مادربرد لپ تاپ دل ، باید به تغییر حالت خازن اشاره کرد. توضیح این که نوسانات برقی و نوسانات خروجی منابع تغذیه، منجر به ترکیدن یا تغییر حالت خازن می شود. همچنین ممکن است این قطعه دچار نشتی شده و به تبع آن، مادربرد آسیب ببیند. علامت مشخص کننده بروز این مشکل، پدید آمدن برآمدگی هایی در پوسته خارجی خازن می باشد که بعضا با نشت مواد داخل خازن و سولفاته شدن همراه است. تعمیر مادربرد در این حالت بسیار تخصصی بوده و به هیچ عنوان نباید توسط افراد کم تجربه انجام شود.

قطعه پریدگی

قطعه پریدگی، در اثر مواردی همچون: عدم دقت در اسمبل کردن سیستم ، باز کردن سیستم، حمل و نقل و ایجاد ضربه در لپ تاپ اتفاق می افتد. در اثر بروز این حالت، یکی از بخش های مادربرد از آن جدا شده و محل قرارگیری آن آسیب خواهد دید.

ایرادات شیارهای گسترش PCI

ایردات شیار گسترش نیز یکی از مواردی است که می تواند عملکرد مادربرد را دچار ایراد و نقص نماید. این اتفاق، در اثر اتصال سوکت مودم به پریز برق پیش آمده و موجب سوختن شیار گسترش می شود. همچنین نصب غیر صحیح کارت PCI و یا جا به جا نمودن کارت در هنگام روشن بودن سیستم نیز می تواند موجب به وجود آمدن این مشکل شود.

تعمیرات مادربرد لپ تاپ dell

همانطور که اشاره کردیم، تعمیر مادربرد لپ تاپ دل یک فرایند تخصصی و حرفه ای بوده و نیاز به مهارت بالایی دارد. در صورت بروز هریک از مواردی که در بخش های قبلی ذکر کردیم، باید لپ تاپ باز شده و مادربرد از آن خارج گردد. بدیهی است که اگر خطایی در طول انجام این مراحل ایجاد شود، سلامت کل سیستم به خطر خواهد افتاد. تعمیر و تعویض قطعات داخلی مادربرد، اصلاح و یا تعویض سوکت ها، تعمیرات خازن و مواردی از این دست، مهم ترین اقداماتی هستند که در راستای تعمیر مادربرد لپ تاپ dell انجام می شوند.

پرسنل نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در مرکز سخت افزار ایران، از دستگاه ها و ابزار آلات نوین استفاده کرده و مادربرد را به شکل تخصصی ترمیم می کنند. در شرایطی که امکان تعمیر این قطعه وجود نداشته باشد، همکاران ما اقدام به تعویض مادربرد با یک قطعه ی اورجینال نموده و به این ترتیب، مشکل لپ تاپ دل را برطرف می کنند.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مجموعه ای منسجم است که با حضور کارشناسان نرم افزار و سخت افزار، ارائه دهنده ی انواع خدمات تخصصی در زمینه ی تعمیرات این دستگاه به کاربران می باشد. متخصصین این مرکز، پس از بررسی همه جانبه ی لپ تاپ مورد نظر و تشخیص مشکل، اقدام به تعمیر آن با استفاده از تجهیزات و برنامه های پیشرفته می نمایند. لازم به ذکر است که در این مرکز برای هرچه تخصصی تر شدن سطح کیفی تعمیرات لپ تاپ از جدیدترین و کاربردی ترین متد های روز دنیا استفاده می شود. به این ترتیب شما عزیزان می توانید از ترمیم تخصصی محصول خود در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مرکز سخت افزار ایران اطمینان کامل داشته باشید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر