تعمیر موتور کولر آبی

کولرهای آبی رایج ترین نوع کولرهای مصرفی در کشور عزیزمان هستند. همان طور که می دانید بخش اصلی هر کولر فارغ از نوع و برند سازنده ی آن، موتور است. تعمیر موتور کولر آبی باید طبق پارامترهایی شکل گیرد که کارایی سیستم بدون هیچ گونه افت کیفیتی بازیابی شود. در ادامه ی مقاله ی پیشرو تمامی ابعاد موجود در پروسه ی تعمیر موتور موجود در کولر آبی را شرح خواهیم داد.

تعمیر موتور کولر آبی

ساختار کلی موتور در کولر آبی

قدرت کولر، حجم هوا دهی و کیفیت خنک سازی آن رابطه ی مستقیمی با قدرت موتور دارد. قدرت این موتور معمولا یکی از اعداد 0.25 ، 0.5 و 0.75 اسب بخار و یا بیشتر است که بسته با حجم ساختاری کولر انتخاب می شود.  ساختمان موتور کولر سه نوع سیم پیچ راه انداز دارد که دور کند و دور تند را ایجاد می کنند. کلید گریز از مرکز به عنوان قسمت الکتریکی موتور بر روی بدنه موتور تعبیه شده است. سیم یا کابل ورودی برق و سرهای خروجی سیم پیچ ها به این کلید اتصال داده می شوند.

 به طور کلی کلیدهای مورد نیاز برای اتصال برق موتور کولر آبی در قسمت کائوچوبی موتور قرار می گیرند و با لغات com به عنوان کلید مشترک، HI برای دور تند و LO برای دور کند نمایان می شوند.

سوختن موتور کولر آبی

هیچ چیز بدتر از آن نیست که کولر آبی مورد استفاده ی شما در یک ظهر گرم تابستونی از کار بیفتد. سوختن  موتور کولر آبی موضوع دردسرسازی است که می تواند براساس دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. برخی از این دلایل عبارتند از:

نمایندگی تعمیرات کولر آبی در ایران !

عدم توجه به خرابی پمپ آب کولر

فرا رسیدن زمان تعمیر موتور کولر آبی می تواند به دلیل روشن شدن کولر با پمپ خراب باشد. با خرابی پمپ آب و پوشال های خشک باعث افزایش گرمای درونی کولر شده و به سوختن موتور ختم می شود.

فراموش نکنید که پمپ آب کولر در اثر رسوب، فرسودگی و آلودگی نیز کارایی خود را از دست می دهد. سعی کنید مرتبا کولر را سرویس کنید.

قطعی آب و روشن ماندن کولر

متاسفانه تابستان فصلی برای قطعی آب در شهرهای مختلف ایران شده است. این مسئله خیلی ساده تعمیر موتور کولر ابی را ضروری می سازد.

حالت قرار گرفتن تسمه در کولر

تسمه کولر آبی یک کمربند V شکل است که نیروی مکانیکی را به ساختار تشکیل دهنده ی کولر منتقل می سازد. وضعیت ساختاری این بخش از کولر می تواند کارایی موتور را تحت تاثیر قرار بدهد. صدای جیر جیر کولر و یا عدم فعالیت صحیح دستگاه دو نشانه ی اصلی وضعیت نامناسب تسمه کولر است.

خرابی شناور کولر آبی

شناور قطعه ‌ای مهمی است که در کف کولر قرار می گیرد. این بخش از کولر وظیفه ی تنظیم میزان آب ورودی به داخل کولر را برعهده دارد. خرابی این قطعه می‌تواند از ورود آب به میزان کافی جلوگیری کند تا آب به پوشال‌ها نرسد. گاهی تعمیر موتور کولر آبی همان تعمیر شناور خواهد بود.

تعویض یا تعمیر موتور کولر آبی؟

تعمیر موتور کولر آبی پروسه ای است که از سوی بسیاری از تعمیرکاران و کارشناسان رد می شود. چرا که موتور اصلی ترین بخش کولر را تشکیل می دهد. امکان دارد خرابی های موتور در حدی باشد که تنها بتوان به صورت موقت آن ها را تعمیر کرد. بنابراین هزینه ی تعمیراتی هدر خواهد رفت. البته مسلما موتور گران قیمت ترین بخش کولر آبی است. این مسئله تمایل افراد به تعمیر را افزایش می دهد.

در هر صورت لازم به ذکر است که نمایندگی تعمیرات کولر بالاترین سطح از خدمات تخصصی خود را در مناسب ترین تعرفه ی قیمتی ارائه می نماید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر