تعمیر پنل پرینتر

پنل بخش مهمی از پرینترهای مختلف است. پنل از دکمه ها و آپشن هایی تشکیل می شود که پل ارتباطی میان کاربر و چاپگر را ایجاد می نماید. نمایشگرهای کوچک و بزرگ چند خطی پرینترها نیز قسمتی از پنل هستند که گاهی با دکمه های لمسی تکمیل می شوند. خرابی پنل پرینتر می تواند باعث بلا استفاده شدن دستگاه گردد. اگر نتوانید از طریق پنل خواسته های خود را به چاپگر انتقال دهید، امکان چاپ اسناد وجود ندارد. در ادامه به بررسی نکات کلی تعمیر پنل پرینتر می پردازیم.

تعمیر پنل پرینتر

خرابی پنل پرینتر

خرابی پنل پرینتر دارای دو دلیل کلی است:

  • استهلاک دکمه های پنل
  • بی احتیاطی کاربر

این دو عامل با یکدیگر گره خورده اند. زمانی خطر استهلاک دکمه های پنل افزایش خواهد داشت که کاربر با بی احتیاطی های خود مرتبا از ساختار فنی چاپگر کار بکشد. بنابراین سعی کنید برای حفظ کیفیت چاپگر مورد استفاده ی خود، مدت زمان بهره گیری از چاپگر و پنل تشکیل دهنده ی آن را کنترل کنید. تعداد چاپ اسناد را همواره زیر عدد ظرفیت ماهیانه ی پرینتر قرار دهید.

نقش ریست کردن حافظه ی داخلی پرینتر در رفع ایرادات پنل

اگر مشکل از کار افتادگی پنل پرینتر با نمایش ارورهای نامفهوم در نمایشگر چاپگر ترکیب شده است، دستگاه را ریست کنید. خوشبختانه اغلب اوقات می توان خرابی های پنل اصلی پرینتر را با ریست کردن حافظه ی آن برطرف کرد. اگر مرتبا بدون توجه به ظرفیت حافظه ی پرینتر دستورات چاپ را به پنل ارسال نمایید، پر شدن حافظه و در نتیجه از کار افتادگی پنل امری طبیعی است.

آبخوردگی پنل دیجیتالی پرینتر

نفوذ آب و مایعات شیمیایی به درون پنل پرینتر در عرض مدت زمان کوتاهی باعث اتصالی دستگاه خواهد شد. سعی کنید پرینتر را در محلی نصب کنید که به دور از پنجره قرار گیرد. بدین ترتیب درصد احتمال نفوذ رطوبت در فصول سال به درون چاپگر از بین می رود. از طرفی هیچ گاه مناطق پر رفت و آمد را برای نصب پرینتر انتخاب نکنید. اگر لیوان چای خود را در دست داشته باشید و یک لحظه کابل های پرینتر را مشاهده نکنید، پای شما به کابل های مذکور گیر کرده و خطر پیدایش مشکل آبخوردگی وجود دارد.

هزینه ی تعمیر پنل اصلی چاپگر

نحوه تعمیر پنل پرینتر بسته به نوع خرابی سیستم متغیر است. در نتیجه نمی توان هزینه ی مشخصی برای ترمیم کارایی پنل تعیین کرد. هزینه رفع قطعی اتصالات درونی دکمه های پنل و ریست کامل و ویروس کشی پرینتر با هم برابر نیست. به هرحال جای نگرانی وجود ندارد. نمایندگی تعمیرات پرینتر بالاترین سطح از خدمات تخصصی خود را در مناسب ترین تعرفه ی قیمتی ارائه می نماید. کافی است با کارشناسان واحد پشتیبانی تماس بگیرید و درخواست خود را مبنی بر دریافت سرویس های تعمیرات پرینتر در محل ثبت کنید.

تعویض پنل پرینتر

تیم تعمیرات پرینتر در امدادکار، تلاش می کنند که تا حد امکان، پنل این دستگاه را تعمیر کنند. با این وجود گاهی نوع خرابی این قطعه به گونه ای است که امکان تعمیر آن وجود ندارد. در چنین شرایطی باید نمایشگر را تعویض کرد تا عملکرد آن به حالت عادی بازگردد. دقت کنید که در صورت نیاز به تعویض پنل چاپگر، قطعه جدید باید حتما اورجینال باشد. در غیر این صورت، صفحه نمایش جدید عملکرد درستی نداشته و ممکن است پس از گذشت مدتی کوتاه، مجددا از کار بیفتد.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر