تفاوت لپ تاپ و نوت بوک

لپ تاپ ها و نوت بوک ها دارای شباهت های بسیاری با یکدیگر می باشند، اما تفاوت لپ تاپ و نوت بوک ، هر چند کوچک هم وجود دارد. بسیاری از کاربران در انتخاب لپ تاپ و نوت بوک سردرگم هستند. مطالعه ی این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید انتخاب مناسبی میان این دو دستگاه داشته باشید. در این مطلب شما را با انواع این شباهت ها و تفاوت ها آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

تفاوت لپ تاپ و نوت بوک

شباهت و تفاوت لپ تاپ و نوت بوک

شباهت های این دو دستگاه با یکدیگر بسیار زیاد است و به گفته ی بعضی کاربران این دو اصلا تفاوتی با یکدیگر ندارند در حالی که این طور نیست. یک سری تفاوت های ظاهری و نرم افزاری سبب تمایز میان این دو دستگاه شده است. یکی از این تفاوت ها اندازه و وزن این دستگاه ها می باشد، نوت بوک ها نسبت به لپ تاپ ها دارای ابعاد کوچکتری هستند و وزن کمتری دارند. 

البته اختلافات این دستگاه ها در اوایل تولیدشان بسیار زیاد بود اما امروزه تفاوت زیادی با هم ندارند. در گذشته نوت بوک ها فاقد درایو نوری بودند. در حالی که لپ تاپ ها دارای این درایو بودند. معمولات نوت بوک ها از نظر اندازه بین ۱۰ تا ۱۵ اینچ هستند ولی لپ تاپ ها میانگین اندازه ی ۱۴ تا ۱۸ اینچ را دارند.

کاربران نوت بوک و لپ تاپ

کاربران نوت بوک نیز با کاربران لپ تاپ تفاوت هایی دارند نیاز کاربران نوت بوک به درایو  dvd و cd تا حد نیاز کاربران لپ تاپ نیست. حذف درایو نوری از نوت بوک یکی از دلایلی است که باعث سبک تر شدن آن شده است. همان طور که گفته شد یکی دیگر از اختلاف های میان نوت بوک و لپ تاپ در اندازه ی صفحه نمایش است. 

کاربران نوت بوک نیازی به داشتن صفحه نمایش عریض ندارند زیرا عمده کاربران نوت بوک را مدیران پر مشغله تشکیل داده اند که کار آن ها ارسال و دریافت ایمیل های کاری می باشد که به راحتی امکان پذیر است. اما صفحه نمایش لپ تاپ عریض بوده و نیاز کاربران برای تماشای فیلم و… را فراهم کرده است.

مهمترین تفاوت لپ تاپ و نوت بوک

یکی از تفاوت لپ تاپ و نوت بوک ارتقای آنها است. نوت بوک ها به دلیل ساختار محدودتری که دارند قابلیت ارتقای سخت افزاری ندارند. تفاوت اصلی دیگر میان لپ تاپ ها و نوت بوک ها قیمت می باشد. نوت بوک ها به خاطر کارایی کمتری که نسبت به لپ تاپ ها دارند قیمت پایین تری هم دارند. اما به طور کلی پیشرفت تکنولوژی کمک کرده است که تفاوت میان نوت بوک ها و لپ تاپ ها هر روز کمتر شود.

ویژگی های نوت بوک

  • دارای صفحه کلید کوچک
  • توان مصرفی پایین
  • وزن کمتر نسبت به لپ تاپ
  • فاقدر درایو های فلاپی، dvd و cd
  • کارکرد باتری در حدوند ۴ تا ۵ ساعت

ویژگی های  لپ تاپ

  • وجود سیستم گرافیکی شرکت های nvida geforce در لپ تاپ
  • تعبیه صفحه کلید بزرگ که به تمام حروف و علائم مجهز می باشد
  • قابلیت به روز رسانی سخت افزاری و نرم افزاری
  • مجهز به سیستم صوتی و بلندگو با کیفیت بالا
  • مدت زمان کارکرد باتری ۲ تا ۳ ساعت در لپ تاپ

شاید این مطلب برای شما مفید باشد : راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

تعمیرات لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ با استفاده از مدرن ترین امکانات در این مرکز انجام می شود. استفاده از نیرو های مجرب به ارائه ی خدمات به بهترین شکل کمک کرده است. کادر فنی این مجموعه قادر است تا تمام عیوب دستگاه ها را برطرف کند و آن را کاملا سالم به شما تحویل دهد. تمام این دستگاه ها پس از تعمیر برای مشتریان تست می شود. همچنین تعویض قطعات نیز در این واحد انجام می شود اگر قطعات فرسوده ی لپ تاپ شما نیاز به تعویض داشته باشد؛ این قطعات با نمونه ی اصلی آنها جایگزین خواهد شد. به همین دلیل هیچ جای نگرانی برای کاربران باقی نمی ماند زیرا لپ تاپ شما دچار هر نقصی که باشد در این مرکز برطرف می شود.

نمایندگی لپ تاپ

نمایندگی لپ تاپ با ارائه ی خدمات فروش و پس از فروش در کوتاه ترین زمان توانسته است رضایت تمام کاربران را جلب کند. این نمایندگی با بهره مندی از مشاورانی نمونه شرایط خرید را برای مشتریان فراهم کرده است. انواع لپ تاپ در این نمایندگی به فروش می رسد. سرویس های تعمیرات، گارانتی و… از سوی نمایندگی لپ تاپ عرضه می شود. شعار این نمایندگی مشتری مداری و تامین نیاز مشتریان می باشد که به آن جامه ی عمل پوشانده و اولویت اول کاربران است.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر