تمیز کردن لپ تاپ به روش صحیح

تمیز کردن لپ تاپ مقوله ای است که به صورت مستقیم با عملکرد این دستگاه در ارتباط است و به همین دلیل نیز باید همه ی کاربران با آن آشنا باشند. به طور کلی دستگاه هایی همچون لپ تاپ و کامپیوتر همواره در معرض آلودگی و گرد و خاک قرار دارند و مرتبا باید پاکسازی شوند. نفوذ موادی همچون ذرات گرد و خاک، چربی، پرز فرش و … به داخل لپ تاپ، می تواند زمینه ساز بروز مشکلات جدی در قطعات این دستگاه شود. همکاران ما در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ، بارها شاهد این مساله بوده اند که قطعات مختلف لپ تاپ، به دلیل نفوذ گرد و خاک به داخل آنها و عدم رسیدگی به موقع سوخته اند.

کارشناسان آی تی به کاربران توصیه می کنند که برای پیشگیری از چنین مواردی، هر چند وقت یک بار لپ تاپ خود را به صورت کامل تمیز کنند. البته این فرایند باید با رعایت نکاتی انجام شود تا نتیجه ی لازم را داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است کاربران به صورت ناخواسته موجب ایجاد آسیب هایی در لپ تاپ و قطعات آن شوند. برای آشنایی با ترفندها و روش های تمیز کردن لپ تاپ ، از شما دعوت می کنیم که به ادامه ی مطلب توجه کنید.

تمیز کردن لپ تاپ به روش صحیح

کدام قطعات لپ تاپ باید تمیز شوند؟

نکته ی مهمی که برای تمیز کردن لپ تاپ باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که کدام بخش ها و قطعات این محصول باید تمیز شوند و آیا همه ی بخش ها نیاز به گرد گیری دارند؟ باید بدانید که تمامی بخش های خارجی و داخلی لپ تاپ در معرض انواع آلودگی ها قرار داشته و باید هر چند وقت یک بار، به صورت کامل تمیز شوند. اما مهم ترین بخش های لپ تاپ که در این فرایند مورد توجه می باشند، عبارتند از:

  • کیس یا محفظه نگهدارنده که می تواند شامل قاب روی صفحه کلید، قاب دور نمایشگر، بخش زیرین لپ تاپ و بخش پشتی نمایشگر باشد. این بخش اهمیت بسیاری به ویژه در ظاهر دستگاه داشته و باید با دقت خاصی تمیز شود.
  • کیبورد لپ تاپ که معمولا پس از مدتی، شاهد چسبیدن پرز، گرد و خاک، چربی و … به آن خواهید بود.
  • نمایشگر یکی دیگر از مهم ترین بخش هایی است که برای تمیز کردن لپ تاپ باید مورد توجه قرار بگیرد. وجود لکه های آلودگی روی این قطعه همواره برای کاربران آزار دهنده است و بهتر است تا حد امکان، هیچ گونه آلودگی نداشته باشد.
  • دیگر بخش لپ تاپ که نیاز به تمیز کردن به صورت منظم داشته و از اهمیت بسیاری هم برخوردار است، دریچه های خروج هوا هستند. این بخش معمولا بیشترین میزان پرز و گرد و غبار را به خود جلب می کند و از طرفی، محلی برای ورود انواع آلودگی به داخل لپ تاپ محسوب می شود.
  • پورت های لپ تاپ ایسوس  نیز همواره در معرض آلودگی قرار داشته و باید به دقت تمیز شوند. آلودگی این بخش می تواند زمینه ساز بروز مشکلاتی در عمکلرد دستگاه های جفت شده با لپ تاپ باشد.

مراحل تمیز کردن لپ تاپ

اولین مرحله ی تمیز کردن لپ تاپ ، خاموش کردن این دستگاه است. شما باید تمامی کابل ها و اتصالات دستگاه را از آن جدا کنید و مطمئن شوید که برق در دستگاه جریان ندارد. در مرحله ی بعد، درب لپ تاپ را ببندید و سطح بدنه را با استفاده از دستمال نرم تمیز کنید. حالا چند قطره الکل ویژه ی تمیز کردن سطوح الکتریکی را با آب مقطر ترکیب کرده در یک بطری اسپری بریزید. یک دستمال را به محلول آغشته کرده و به آرامی آن را به سطح بدنه بکشید؛ همچنین شما می توانید محلول را به بدنه اسپری کنید. توجه داشته باشید که این محلول به سرعت تبخیر شده و آسیبی به لپ تاپ شما نمی رساند.

مرحله ی بعدی، تمیز کردن قاب نمایشگر است که برای انجام آن، باید درب دستگاه را باز کنید. از یک دستمال نرم بدون رطوبت استفاده کرده و ال سی دی لپ تاپ را به آرامی و بدون هیچ گونه فشار تمیز کنید. سپس با استفاده از دستگاه هوای فشرده، کیبورد و بخش های مختلف آن را به دقت گردگیری کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله، درزها و شکاف های میانی کلید ها به خوبی تمیز شده و هیچ گونه آلودگی در آنها باقی نماند. در آخرین مرحله تمیز کردن لپ تاپ ، پورت ها و دریچه های خروج هوا را نیز با استفاده از دستگاه هوای فشرده تمیز کنید.

نکات مهم گردگیری لپ تاپ

تمیز کردن لپ تاپ فرایندی است که اگر به صورت درست و اصولی انجام نشود، می تواند زمینه ساز بروز مشکلاتی در این دستگاه گردد. برای انجام بی نقص این فرایند،باید به چند نکته ی مهم توجه کرده و آنها را رعایت نمایید. یکی از مهم ترین نکات در این زمینه، استفاده کردن از دستمال های نرم و استاندارد برای تمیز کردن پورت ها و ال سی دی می باشد. توجه داشته باشید که پارچه های مورد استفاده برای تمیز کردن بخش های مختلف لپ تاپ به ویژه ال سی دی و قاب، به هیچ عنوان نباید زبر باشند.

همچنین استفاده از دستمال کاغذی برای این منظور، اکیدا توصیه نمی شود. به ویژه برای تمیز کردن بخش هایی همچون هواکش و کیبورد، استفاده از دستمال کاغذی موجب بیشتر شدن پرزهای دستگاه می گردد. همچنین به یاد داشته باشید که استفاده از شیشه پاک کن برای تمیز کردن نمایشگر لپ تاپ، می تواند منشأ بروز آسیب های جدی در این قطعه باشد. لذا به هیچ عنوان در مراحل تمیز کردن لپ تاپ از این محلول استفاده نکنید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ، عنوان مجموعه ای است که به صورت تخصصی به ترمیم انواع مدل های لپ تاپ و نوت بوک اشتغال دارد. در این مرکز تکنسین هایی فعالیت می کنند که جزء برترین متخصصین حوزه تعمیرات لپ تاپ بوده و توانایی رفع انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این محصول را دارا می باشند.

این افراد با استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته، خدمات تعمیری را مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا به کاربران ارائه می دهند. انواع برندهای مطرح از جمله اپل، ایسوس، دل، لنوو، اچ پی، ایسر و … در نمایندگی لپ تاپ مورد بررسی و ترمیم تخصصی قرار می گیرد. همکاران ما در راستای عمل به شعار مشتری مداری، تلاش می کنند که کلیه مشکلات این محصول را برطرف نموده و نیاز کاربران را در این زمینه برطرف نمایند.

3/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر